سوزاندن سیم کارت همراه اول در خانه
نوشته شده توسط : rondbaz

اولین اپراتوری که در کشور رایج است  همراه اول نام دارد.اپراتور همراه اول به غیر از خدمات رایگان و خوبش امروزه خدماتی در اختیار مشترکینش گذاشته که ما در ادامه این مطلب به شما دوستان توضیح خواهیم داد.همراه اول برای دوستانی که به علت های بسیاری می خواهند سیم کارت همراه اول خود را بسوزانند ولی خب به علت کمبود وقت و یا هر دلیله دیگری نمیتوانند به صورت حضوری به دفاتر نمایندگی اقدام کنند همراه اول این امکان را به مشترکین خود داده است که در هر نقطه از کشور برای سوزاندن سیم کارت همراه اول چه دائمی و چه اعتباری تنها به وسیله یک عدد گوشی موبایل سیم کارت شان را بسوزانند البته ناگفته نماند که این کار برای افراد دیگر هم پیشنهاد می شود زیرا دیگر نیازی به تلف کردن وقت در نوبت ماندن و دیگر سختی ها برای مراجعه به دفاتر نمایندگی نیست.البته در حال حاضر علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی های خدمات هر اپراتور، روش های دیگری نیز وجود دارند که به صورت غیر حضوری این امکان را برای مشترکین ایجاد می کنند.

 

نحوه سوزاندن سیم کارت در اپراتور همراه اول

 به طور کلی کارشناسان معتقدند یکی از مهم ترین دلایل سوختن سیم کارت ها، رعایت نکردن مسائل ایمنی می باشد که باعث آسیب رساندن به سیم کارت ها و کاهش عمر مفید آنها می گردد. حال اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول قصد سوزاندن سیم کارت خود را دارید؛ اولین روش مراجعه حضوری به نمایندگی های خدمات و فروش همراه اول می باشد. البته این روش به عنوان اولین شیوه سوزاندن سیم کارت، بهترین و راحت ترین روش انجام این کار نبوده و مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند سیم کارت خود را به راحتی به صورت غیر حضوری و  در خانه بسوزانند.

 

سوزاندن سیم کارت همراه اول در خانه ( روش های غیر حضوری )

قطعا تاثیر تلفن های همراه بر زندگی های مدرن امروزی آنقدر زیاد و غیر قابل انکار می باشد که اگر نگاهی کوتاه به جنبه های مختلف زندگی های مدرن بیندازیم، خواهیم دید این وسیله کوچک تمام جنبه های زندگی انسانی را تحت تاثیر قرار داده است. از همین رو روش های اجرای دستورهای مختلف برای انجام کارهای متفاوت بسیار سریع تر و آسان تر از قبل صورت می گیرد و دیگر لازم نیست مشترکین با صرف وقت و هزینه بسیار، نسبت به سوزاندن سیم کارت خود اقدام نمایند.

در حال حاضر برای اجرای دستور سوزاندن سیم کارت، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند به صورت غیر حضوری از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     تماس با شماره های 444 و 9990

تماس با شماره های 444 و 9990 یکی از راحت ترین روش های سوزاندن سیم کارت در خانه می باشد که مشترکین می توانند در صورت تمایل از آن استفاده کنند. برای این کار مشترک باید تنها با شماره های اعلام شده تماس گرفته و از کارشناسان و نمایندگان همراه اول راهنمایی های لازم جهت سوزاندن سیم کارت را دریافت نماید. لازم به ذکر است این مراحل شامل اطلاعات شخصی مشترک و اطلاعات مربوط به سیم کارت می باشد که توصیه می شود؛ حتما قبل از تماس این اطلاعات را آماده کنید.

 

2.     شماره گیری با کد دستوری

شماره گیری کد دستوری # 2 * 131 * ( ستاره 131 ستاره  2 مربع ) به عنوان یکی از راحت ترین روش های اجرای دستور سوزاندن سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، کاربردی ترین و پرطرفدارترین روش می باشد. زیرا در این روش دستورها بسیار واضح و روشن بوده و مراحل انجام کار توسط خود مشترک صورت می گیرد.

 

3.     مراجعه به وب سایت همراه اول

استفاده از وب سایت همراه اول به آدرس mci.ir به عنوان یکی دیگر از روش های سوزاندن سیم کارت در خانه از سوی این اپراتور برای مشترکین در نظر گرفته شده که آنها می توانند در صورت تمایل تنها با چند کلیک نسبت به سوزاندن سیم کارت خود اقدام نمایند.

 

4.     مراجعه به سوپر اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن کاربردی و مفید همراه من به عنوان یک اپ کاربردی، قابلیت اجرای دستورها و برنامه های مختلفی را دارد که شما به عنوان مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. بنابراین اگر قصد سوزاندن سیم کارت خود را دارید؛ این روش مطمئن اما ساده در دسترس شماست تا تنها در عرض چند دقیقه سیم کارت خود را به صورت غیر حضوری بسوزانید.

 

تعویض سیم کارت

قطعا یکی از موارد مهم بعد از سوزاندن سیم کارت، امکان دریافت سیم کارت جدید می باشد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند این کار را با مراجعه به نمایندگی فروش و خدمات همراه اول در سراسر کشور انجام دهند. البته امکان درخواست این کار به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز وجود دارد.

 

نکات مهم مربوط به تعویض سیم کارت

نکته اول:

به طور کلی توصیه می شود؛ مشترکین بلافاصله بعد از سوزاندن سیم کارت، نسبت به تعویض و دریافت سیم کارت جدید اقدام نمایید؛ زیرا بر اساس مصوبات همراه اول،اگر مشترک سیم کارت دائمی این اپراتور باشید؛ در صورتی که 20 روز بعد از سوزاندن سیم کارت، نسبت به تعویض سیم کارت و دریافت سیم کارت جدید اقدام نکرده باشید؛ سیم کارت پیشین فعال می گردد. بنابراین اگر بنا به دلایلی مانند به سرقت رفتن گوشی هوشمند اقدام به سوزاندن سیم کارت خود کرده اید؛ حتما بلافاصله نسبت به تهیه سیم کارت جدید اقدام نمایید.

نکته دوم:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول هر سیم کارت باید در همان استانی تعویض گردد که سوزاندن سیم کارت در آن صورت گرفته است. بنابراین مشترکین نمی توانند سیم کارت خود را در یک استان بسوزانند و تعویض آن را مثلا در استان تهران انجام دهند.

نکته سوم:

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول توجه داشته باشند؛ در زمان سوزاندن و تعویض سیم کارت، لازم نیست هزینه ای به متصدیان اپراتور یا به صورت آنلاین پرداخت کنند. زیرا هزینه انجام این خدمات بعداَ از میزان اعتبار سیم کارت جدید مشترک کسر می گردد.

انجام خدمات به صورت غیر حضوری و آنلاین خصوصا بعد از پاندمی کرونا؛ مهم ترین بخش سرویس هایی است که معمولا از سوی اپراتورها برای مشترکین در نظر گرفته می شود تا آنها در شرایطی ایده آل در هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارند؛ نسبت به انجام کارهای مختلف اقدام نمایند. به همین خاطر توصیه می گردد؛ با استفاده از این روش های آسان و بسیار ارزان، نه تنها خود را از رفت و آمدهای غیر ضروری نجات دهید؛ بلکه زمینه را برای دریافت خدمات با کیفیت تر و مطلوب تر فراهم نمایید. 


 

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: