نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه با شروع سال و عوض شدن فصل حال مردم هم بهتر می شود و حالا که سال جدید با قرن جدید دارد میاد باید مردم بیشتر خوشحال باشند. همه منتظر اومدن فصل نو و دادن عیدی و گرفتن عیدی هستند و لحظه شماری می کنند که فصل نو بیاد. در ایام عید که مردم به مسافرت می روند اپراتور های در تلاش هستند که بتوانند اینترنت را به راحتی و با سرعت عالی در اختیار مردم بگذارنند. یکی از این شرکت هایی که در این زمینه اقدام کرده است شرکت شاتل موبایل است که در این چند سال بسیار زحمت کشیده است.شاتل موبایل که باید اپراتور هایی چون همراه اول و ایرانسل و رایتل به رقابت بپردازد برای همین همیشه کار بسیار سختی داشته تا بتواند به سر زبان ها بی افتد . در این چند سال همیشه بازار در قبضه همراه اول و ایرانسل بوده ولی در این اواخر شاتل موبایل سعی کرده که بازار را از قبضه این دو شرکت بزرگ در بیاورد

این بار شاتل موبایل با نزدیک شدن به عید باستانی 1401 سرویس منحصر بفردی را به مدت 13 روز برای مشترکین خود در نظر گرفته است که به نوعی عیدی ویژه این اپراتور برای کاربران می باشد. به نقل از روابط عمومی شاتل موبایل، تمامی مشترکین این اپراتور، همزمان با تحویل سال 1401 در روز 29 اسفند ماه، 30 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی به عنوان هدیه دریافت می کنند.

علاوه بر این شاتل موبایل به عنوان اپراتور نسل جدید خدمات تلفن همراه در جشنواره ویژه نوروز 1401 خود به مدت 13 روز، هر روز برای مشترکین سیم کارت های فعلی و جدید خود اینترنت و مکالمه رایگان در نظر گرفته است. البته کدهای تخفیف شگفت انگیز این اپراتور نیز برای مشترکین به صورت لینک یا کد پیامک شده و آنها می توانند به صورت روزانه از آن استفاده نمایند؛ چون فقط در همان روز اعتبار دارد.

برای دریافت هدیه شاتل موبایل ، مشترکین فعلی این اپراتور باید حداکثر تا تاریخ 27 اسفند ماه 1400 ، امتیاز خود را افزایش دهند افزایش اعتبار مشترکین علاوه بر دریافت هدیه، در کمپین قرعه کشی 30 میلیون کمک هزینه سفر به جام جهانی 2022 قطر نیز عضو شده و با رساندن امتیاز خود به حد نصاب بدون قرعه کشی 13 روز نوروز از شاتل موبایل هدیه دریافت می کنند. حد نصاب این امتیاز برای دریافت هدایای عید برای مشترکین از طریق پیامک اعلام خواهد شد.

مشترکین جدید شاتل موبایل نیز در صورت خرید سیم کارت هوشمند شاتل موبایل حداکثر تا تاریخ 27 اسفند ماه 1400 و فعال سازی آن با یکی از بسته های آغازین 1 تا 4 و یا خرید مودم از هدایای عید این اپراتور بهره مند می گردند.

مشترکین اپراتور شاتل موبایل می توانند با روش های زیر امتیاز خود را در جشنواره نوروز 1401 افزایش دهند:

هر 1000 تومان تراکنش بابت خرید مودم 1 امتیاز

هر 1000 تومان تراکنش بابت خرید سیم کارت و فعال سازی آن 1 امتیاز

هر 1000 تومان تراکنش بابت خرید شارژ 1 امتیاز

هر 1000 تومان بابت خرید اینترنت 1 امتیاز

البته عیدی ویژه شاتل موبایل به مشترکینی اختصاص خواهد یافت که در زمان تخصیص هدیه، سیم کارتشان فعال بوده و به خاطر بدهی و اتمام ترافیک قطع نباشد. فرصت استفاده از این امتیاز نیز تا پایان فروردین می باشد.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این اپراتور به آدرس www.Shatelmobile.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با کارشناسان شاتل موبایل در ارتباط باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سالها اپراتور ایرانسل همیشه در تلاش بوده است که همیشه بهترین انتخاب برای مردم باشد تا بتواند بهترین خدمات را بدهد . در این چند سالهم بسیار ایرانسل موفق و همیشه رضایت مشتریانش را داشته و با بهترین نوع خدماتی که داشته بهتراز همراه اول کارکرده بود. ایرانسل که در چند سال اخیر همیشه به خاطر اینترنت های به صرفه اش مورد زبان زد همه بوده است و در تلاش بوده که بهترین کیفیت را برای مخاطبانش قرار دهد تا جایی که حتی از همراه بهتر کار کند. حالا که عید نوروز بسیار نزدیک است و همه در تب و تاب مسافرت هستند وظیفه ایرانسل بسیار سنگین شده است و همه در شرکت ایرانسل در تلاش هستند که با ارائه خدمات بسیار عالی بتوانند رضایت مشتریان را در سال جدید داشته باشند تا بتوانند بهترین نوع اینترنت را به مردم بدهند و بار دیگر به عنوان یکی از اپراتور های برتر میان مردم قرار بگیرند تا بتوانند امپراتوری ایرانسل را گسترش بدهند

استفاده از اینترنت نامحدود و اینترنت غیر حجمی که هیچ محدودیتی برای کاربران نداشته باشد، یکی از سرویس های منحصر بفردی است که در سال های اخیر از سوی اپراتورها ارائه شده و مورد استقبال کاربران متفاوتی قرار گرفته است. این سرویس که اکثرا مورد توجه گیمرها، تولید کنندگان محتواها و دانلودرها می باشد، در اصل برای کاربرانی است که برایشان حجم اینترنت مهم تر از سرعت آن می باشد. البته سرعت اینترنت ایرانسل در طول شبانه روز از میزان قابل قبولی برخوردار است، ولی استفاده کنندگان این طرح معمولا کسانی هستند که مصرف اینترنت آنها بسیار زیاد بوده و ترجیح می دهند با خیال راحت از خرید اینترنت نامحدود خود لذت برده و پیغام "حجم اینترنت شما تمام شده است" را دریافت نکنند.

در حال حاضر بسته شبانه اینترنت نامحدود همراه ایرانسل با اعتبار زمانی یک روزه با قیمت 3 هزار تومان و بسته شبانه نامحدود هفتگی با قیمت 10 هزار تومان به طور محدود در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می گیرد که کاربران متقاضی می توانند با شماره گیری کد دستوری # 5 * 555 * از آن بهره مند گردند. البته شایان ذکر است که بسته اینترنت شبانه در بازه زمانی ساعت 2 تا 8 صبح قابل استفاده می باشد.

بنابراین مشترکین ایرانسل برای مدیرت بهتر هزینه های مربوط به اینترنت می توانند با توجه به نیاز خود از مناسب ترین بسته اینترنت همراه نامحدود در دوره های روزانه یا شبانه استفاده نمایند. این سرویس که از نظر حجم مصرفی هیچ گونه محدودیتی برای کاربر نخواهد داشت، یک فرصت اقتصادی و ارزان برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می باشد که بتوانند براساس برآورد نیازشان هزینه اینترنت همراه خود را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

وب سایت رسمی ایرانسل کلیه اطلاعات مورد نیاز در خصوص این طرح، بسته ها، سرویس ها و خدمات اینترنتی دیگر این اپراتور مبتنی بر فناوری 3G ، 4G و EDGE را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و کافی ست علاقمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس وب سایت ایرانسل به نشانی www. Irancell.ir مراجعه کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سال های اخیر همیشه جنگ میان اپل و سامسونگ بوده است تا بتوانند بازار به نفع خود بکنند. در سال های اخیر با آمدن تیم کوک شرکت دست به اقدام های مختلفی زده است و باعث ایجاد خون تازه در شرکت اپل شده است که همین مسئله باعث اتفاقات مثبت در بازار گوشی شده و همه شرکت ها علی الخصوص سامسونگ باعث تحول در طراحی های گوشی شده است. در این سال ها سامسونگ همیشه جز سه برند محبوب در میان مردم بوده است و خیلی از مردم گوشی های این شرکت را به دست داشتند علی الخصوص که با گوشی های بسیار عالی و قیمت مناسب توانستند در بازار های متوسط  به خوبی و با قدرت نمایش بگذارند. در این چند وقت هم که با آمدن سری جدید گوشی هایش توانستند که محبوبیت میان مردم پیدا کنند و بسیاری از بازار را به نفع سامسونگ عوض کنند . حال باید دید در ایونت جدید شرکت سامسونگ منتظر رونمایی از چه نوع گوشی های باشیم

در رویداد Galaxy A Event که قرار است در 17 مارس ( 26 اسفند ماه) برگزار گردد، گوشی هوشمند گلکسی A 52 s که نسخه ارتقا یافته مدل گلکسی A 52 محسوب می شود، رونمایی می گردد. علاقمندان به این رویداد می توانند این کنفرانس را از وب سایت شرکت سامسونگ و یا کانال یوتیوپ تماشا کرده و از نزدیک با عضو جدید این خانواده بیشتر آشنا گردند.

عضو جدید خانواده گلکسی A که از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار است به نوعی یک گوشی میان رده محسوب می شود. پشتیبانی این مدل از نسل پنجم اینترنت و برخورداری از گواهی نامه IP67 به تنهایی می تواند نشان از کیفیت بالای این مدل بدهد، ولی ویژگیهای سخت افزاری گلکسی A52s که منجر به اجرای برنامه ها در سریع ترین زمان و کمترین مصرف انرژی می گردد، آنقدر قوی و جذاب بوده که بدون شک این مدل را به یک مدل محبوب در بین گیمرها تبدیل خواهد کرد.

 البته طراحی ساده و شیک این مدل در رنگ های ملیح و مات می تواند مناسب افراد ساده پسند نیز باشد، اما نمایشگر 605 اینچی فوق العاده روشن گلکسی A52s و باتری 4500 میلی آمپری آن از مشخصاتی است که تقریبا هر کاربری را راضی کرده و این مدل را قطعا به یکی از پرفروش های بازار سامسونگ بدل خواهد کرد.

گلکسی A52s یکی دیگر از مدل های کهکشانی سامسونگ محسوب می شود که با توجه به قیمت و ویژگیهای ارتقا یافته اش یک گزینه مناسب برای خرید در نظر گرفته می شود و ویژگیهای بسیار عالی نرم افزاری که در برنامه دوربین آن قرار دارد، می تواند آن قدر عکس های خارق العاده و خاطره انگیز بگیرد که قابل رقابت با بسیاری از مدل های موجود در بازار می باشد.

این گوشی با امکانات یک پرچمدار، عملا یک مدل همه فن حریف است که واقعا به درد هوادارانی می خورد که تمایلی به خرید گوشی های بالای 500 دلار ندارند ولی در عین حال دلشان می خواهد از بهترین ها لذت ببرند. با توجه به این که اپل به تازگی از نسل سوم آیفون SE خود که یک گوشی هوشمند زیبا و مقرون به صرفه است، رونمایی کرده، انتظار می رود مدل های جدید گلکسی A با قیمت مناسب و ویژگی های منحصر بفردش یک رقیب جدید و جدی برای آن به شمار آید. البته برای تعیین قیمت دقیق این مدل باید تا رویداد رونمایی سامسونگ صبر کرد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این  سال ها دروغ است اگر بگویم که شرکتسامسونگ جز بزرگترین تولید کننده های وسایل خانگی و گوشی بوده است و همیشه در تلاش است که مشتریانش را از خود راضی کند . از زمانی که اپل با استیو جابز شروع به تحول گوشی هوشمند داد تا به امروز تپل بزرگ ترین رقیب سامسونگ بوده است و همیشه این دو در تلاش هستند که خودشان را پادشاه  حوزه تکنولوژی بدانند در این چند سال اپل با گوشی های هوشمند و جالبش توانسته  بازار را به اختیار خود در بیاورد و تا حدودی بازار را به نفع خود در بیارد ولی سامسونگ هم از پای ننشسته و با دادن گوشی های متنوع و قیمت متوسط توانسته بسیار موقعیت خود را در میان مردم بدست بیارد و پرچم دارانش با گوشی های اپل به رقابت بپردازد . این روز ها  بعد از ایونت جالب اپل که در آن از  جدید SE 2022 رونمایی شد حدس ها و گمان هایی از گوشی جدید سامسونگ به صدا در میاد که بسیار می تواند با اس ای به رقابت بپردازد و اسم گوشی هم  گلکسی ایکس کاور پرو 2  است 

از این محصول جدید اطلاعات خاصی در دسترس نیست و هنوز جزئیاتی از بخش های مختلف سخت افزاری و یا نرم افزاری گوشی منتشر نشده؛ ولی بر اساس مشخصات مدل های قبلی می توان پیش بینی کرد که که این مدل نیز مانند سایر گوشی های گلکسی  X cover  با باتری قابل تعویض به بازار عرضه شود. از آنجا که گوشی های هوشمند مقاوم سامسونگ معمولا برای شرکت ها و کارهای صحرایی طراحی می شوند، قابلیت تعویض باتری این امکان را به کاربر می دهد تا باتری خالی شده را با باتری شارژ شده تعویض کرده و مدت زمان بیشتری از شارژ و ارتباط مستمر استفاده نماید.

با توجه به آنچه که گفته شد؛ در مورد تراشه مدل های مقاوم جدید سامسونگ نیز نمی توان اظهار نظر قطعی داشت؛ ولی با توجه به این که X cover Pro  و گلکسی A 51 از تراشه Exynos 9611 استفاده می کنند، می توان پیش بینی کرد گلکسی X cover Pro 2 و گلکسی A53 که قرار است هر دو در آینده رونمایی شوند از تراشه Exynos 1280   بهره مند گردند.

سال هاست کره ایها سعی دارند با طراحی و ساخت گوشی های هوشمند سری  X cover  یک طراحی ظریف را در قالبی محکم و قوی بگنجانند و گوشی هایی محکم و مناسب برای محیط های خشن با آب و هوای نامساعد روانه بازار کنند. هر چند که کره ایها تا حد زیادی با عرضه گوشی هوشمند گلکسی X COVER موفق بوده و به نوعی یک تانک را به دنیای گوشی ها معرفی کردند که در برابر آب، گردو غبار و تا حدی افتادن ( مقاوم در برابر افتادن از ارتفاع 1.5 متر و کمتر) مقاوم بوده و از هندلینگ خوب و استاندارد بالایی برخوردار است، ولی شاید عرضه این مدل جدید با تغییراتی که انتظار می رود هم در ظاهر و هم در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن به وجود آید، بتواند فصل جدیدی از مدل های مقاوم را در دنیای گوشی های هوشمند بازگشایی نماید.

در خصوص زمان عرضه گلکسی  X cover Pro 2 هم هیچ نوع اطلاعاتی در دسترس نیست، ولی انتظار می رود این مدل که از پچ های امنیتی ماهانه بهره مند خواهد بود ، همزمان با اندروید 12 عرضه گردد.

 





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روز ها که گوشی ها مختلفی به بازار آمده است که باعث رقابت شدیدی بین این شرکت ها می شود و برای این که بتوانند این گوشی ها به فروش برسد باید بهترین شرکت باشد. شرکت های گوشی در این سال ها باعث به وجود آمدن گوشی های بسیار عالی و خوبی شدند که بسیار برای مردم خوب بوده است

به نظر می رسد استقبال بی نظیر کاربران و علاقمندان به تکنولوژی به گوشی های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر و خم شونده تحولی عظیم برای شرکت های تولید کننده به ارمغان بیاورد و در این حوزه باید شاهد تحولات و تغییرات اساسی و بنیادی باشیم.

در حال حاضر گوشی های تاشو اوپو Find N و هواوی Mate X2 فقط در بازار چین یافت می شوند که به نظر می رسد در راستای رقابتی که در بین برندها ایجاد شده؛ این روند به زودی تغییر خواهد کرد و در سایر بازارها نیز شاهد عرضه گوشی های تاشوی جدید باشیم.

در همین مورد "گری چن" مدیر نرم افزار وان پلاس گفت که این شرکت قرار است، بروز رسانی بزرگ بعدی خود را با گوگل انجام دهد و گوشی های تاشو و پرچم دار آینده این شرکت از ویژگی های جدیدی بهره خواهند برد که با  Oxygen OS 13 معرفی خواهند شد.

پیش از این شرکت وان پلاس رسما اعلام کرده بود که گوشی های آینده این شرکت از Oxygen OS 13 با رابط کاربری مشابه با نسخه خالص استفاده می کند. وان پلاس بعد از دریافت بازخوردها و انتقادات زیادی که color OS Oppo داشت، تصمیم گرفت تا با بازگشت به ظاهری ساده تر و تمیز تر، ویژگیهای متمایر با تجربه کاربری نزدیک به آنچه کاربران این شرکت انتظار دارند را در دستور کار قرار دهد.

با توجه به آنچه که گری چن بیان کرده؛ گوشی هوشمند تا شدنی وان پلاس احتمالا سازگاری بسیار خوبی با برنا مه ها و سایر موارد داشته باشد. چرا که Oxygen OS 13 قرار است در پاییز 2022 در کنار اندروید 13 عرضه شود و تمام ویژگی های اساسی اندروید 12L را به همراه خواهد داشت و این ویژگی ها کمک می کند تا سیستم عامل این دستگاه ها برای گوشی های تاشدنی که نیازمند صفحه نمایش بزرگ هستند، مناسب تر باشند.

کمپانی وان پلاس که اکنون به عنوان برند زیر مجموعه اوپو شناخته می شود، حوزه اصلی فعالیتش در کشور چین می باشد. البته بازارهای کشورهای هند، اروپا و امریکا نیز به عنوان بازار های کلیدی این شرکت در نظر گرفته می شوند و وان پلاس در نظر دارد تا گوشی های اقتصادی تر سری" نورد " خود را در آینده به صورت گسترده در اروپا عرضه کند.

به نظر می رسد برنامه بلند مدت وان پلاس تمرکز بر روی نرم افزار و سیستم عامل گوشی های هوشمند می باشد و تلاش می کند تا با همکاری بیشتر با اوپو برند خود را به بازارهای بیشتر حتی خاورمیانه گسترش دهد. شاید استفاده وان پلاس از منابع و فناوری های حاصل از تحقیق و توسعه اوپو، بتواند از این برند نه چندان معروف، در آینده ای نزدیک یک رقیب سرسخت برای کمپانی های تولید کننده گوشی هوشمند بسازد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که  گوشی وارد جامعه جهانی شده تا به امروز علاوه بر خوب بود بعضی مشکلات هم به وجود آمده است یکی از این مشکلات این است که بعضی افراد حقوق شهروندی را نادیده میگرن و به آزار و اذیت می پردازد در این نوع موارد به مصداق جرم شناخته شده میتواند پلیس به مقابله کند

با رواج گوشی های هوشمند و پیشرفت علم و فناوری می توان گفت شیوه های جدیدی از مزاحمت های تلفنی ابداع شد که ضمن سلب آسایش مشترکین، موجب نارضایتی آنها نیز می شود. مانند مزاحمت هایی که اشخاص از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی، تماس های صوتی و تصویری، ارسال پیامک و ... برای دیگران ایجاد می کنند و باعث بروز مشکلاتی برای دیگران می شوند. در هر صورت این مزاحمت ها که گاه با مسدود کردن شماره و گاه با شکایت و مراجعه به مراجع قضایی قابل حل می باشند، به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و مالک سیم کارت حتی در صورت نا آگاهی متخلف بوده و طبق قانون باید پاسخگو باشد. ولی در این بین ارسال پیامک انبوه از سوی طریق شماره شخصی نوع خاصی از مزاحمت های تلفنی است که تقریبا برای کلیه مشترکین اپراتورهای فعال در کشور ایجاد دردسر کرده و واقعا موجبات سلب آسایش و آرامش انها را فراهم نموده است.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری می تواند با استفاده از سامانه های هوشمندی که در اختیار دارد، به راحتی این شماره ها را شناسایی کرده و آنها را مسدود سازد. چون سیم کارت شخصی به هیچ وجه وسیله تبلیغاتی نبوده و متقاضیان ارسال پیامک های انبوه باید از سرشماره های انبوه ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند و با مراجعه به شرکت های دارای مجوز از طریق پنل های ارسال پیامک انبوه نسبت به این امر اقدام نمایند.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی سقف مجاز ارسال پیامک در شبانه روز حداکثر 500 پیامک می باشد و اگر تعداد پیامک های ارسالی مشترک در شبانه روز از این عدد بیشتر شود، پیامک ها تبلیغاتی محسوب شده و مشترک مشمول قانون ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه می گردد. بر اساس این قانون سیم کارت مشترکی که یک بار از این مقررات خارج شود، مسدود گردیده و از سوی رگولاتوری قطع می گردد.

از سال 98 که این قانون در کشور اجرایی گشته، تا کنون تعداد 358 هزار و 606 سیم کارت قطع شده است و با کسانی که اقدام به این کار نموده اند، مطابق قانون پیگیری و رفتار گردیده است. البته مشترکینی که سیم کارتشان به دلیل ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی مسدود شده، فقط یک بار می تواند با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی یا اپراتور مربوطه، با ارائه تعهد کتبی، مسدودی سیم کارت خود را رفع نموده و آن را مجددا فعال نماید.

در همین راستا و برای رعایت حقوق کاربران و جلب رضایتمندی آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نموده است؛ مشترکین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در صورت مواجهه با پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از سوی شماره شخصی، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه 195 ارسال کرده تا رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی موضوع، سریعتر نسبت به مسدود سازی شماره اقدام نماید.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از رویداد اپل که در اسفند ماه سری جدید آیفون SE معرفی شده از آن روز تا به امروز شایعه های مختلفی برای سری جدید آیفون امده است که تاشو بوده است .این خبر ها هنوز در حد شایعه بوده است ولی باد ببینیم که در ایونت های بعدی اپل ایا ایفون جدید با چه شکلی و چه امکاناتی به بازار می آید

تاکنون خبرهای ضد و نقیض زیادی درباره این که آیا اپل گوشی هوشمند تاشو طراحی کرده یا نه؟ در فضای مجازی منتشر شده که یقینا برای تایید یا تکذیبش بیشتر احتیاج به گذشت زمان داریم تا مدارک معتبر چنین ادعایی منتشر گردد. البته با توجه به این که گوشی های تاشو از اندازه بزرگ و طراحی شکننده ای برخوردارند که آنها را بیشتر از سایر مدل ها در معرض آسیب قرار می دهد، احتمال دارد که اپل تا زمان اطمینان از آینده گوشی های تاشو کمی صبر نموده و در جهت رفع کاستی های این گجت ها تلاش بیشتری نماید.

ولی در اوایل هفته جاری خبرهای دیگری در فضای مجازی منتشر شد که بیان می کرد کوپر تینویی ها به ساخت مک بوک یا آیپد هیبریدی تاشو 20 اینچی علاقه نشان داده اند. هرچند که این محصول قرار است در آینده ( سال 2026 ) معرفی گردد، ولی سوال اینجاست که آیا اپل از تولید گوشی های هوشمند تاشو منصرف شده و به فکر طراحی دستگاه تاشوی بزرگتری افتاده است؟

بر اساس گزارش تحلیلی 9t05 mac ، مارک گورمن خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ در خبرنامه power on خود بیان نمود که کمپانی اپل که در چند سال گذشته روی مک بوک یا آیپد تاشو کار کرده است، در حال حاضر مشغول کار بر روی دستگاهی تاشو با صفحه نمایش تقریبا 20 اینچی می باشد. احتمالا به دلیل اندازه بزرگ صفحه نمایش ، باید شاهد دستگاهی باشیم که از آن بتوان در حالت تاشو مانند لپ تاپ استفاده کرد.

گورمن گفته است ممکن است محصول تاشوی اپل از صفحه کلید مجازی استفاده کند که این بدین معناست که در دستگاه جدید از کی بورد یا ترک پد خبری نیست. در طراحی جالب مک بوک یا آیپد هیبریدی اپل احتمال دارد این شرکت به دلیل اندازه بزرگ نمایشگر از صفحه نمایشی با رزولوشن UHD/ 4k و یا بهتر از آن استفاده کند.

البته پیش از گزارش 9To5mac، راس یانگ تحلیلگر DSCC نیز با تایید این که کوپر تینویی ها به ساخت مک بوک یا آی پد هیبریدی تاشو 20 اینچی علاقه نشان داده اند، گفته بود که اپل در حال مذاکره با تامین کنندگان؛ درباره ی این دسته بندی جدید است.

زمان ارائه این دستگاه که احتمالا به سال های بعد از 2025 خواهد رسید، تقریبا با پروژه های مورد انتظار اپل یعنی خودرو ی برقی اپل و عینک AR همزمان خواهد شد که نشان می دهد این کمپانی برنامه های زیادی برای سال های آینده پیش بینی نموده است.

شایان ذکر است که در حال حاضر اپل محبوب ترین برند تولید کننده تبلت های جهان است که عرضه یک آیپد تاشو به تسلط هر چه بیشتر این برند بر بازار کمک خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که 1983 اولین گوشی به دنیا معرفی شد تا به امروز زمان زیادی میگذرد . سیم کارت بخش جدا نشدنی از گوشی بوده است و یکی از مهم ترین سخت افزار های  گوشی هوشمند بوده است . این شی کوچک می تواند آدم ها را به یک دیگر وصل کند یکی از مهم ترین ساخته های بشر بوده است

در گذشته که سیم کارت ها اندازه بزرگتری داشتند، در پشت باتری و زیر درب پشت گوشی های تلفن همراه سوکت یا کانکتور سیم کارت قرار داشت که محل قرارگیری سیم کارت ها بودند.کانکتور سیم کارت و مموری کارت که معمولا فلزی بودند، به صورت یک چهارچوب شیارهایی در طرفین داشتند که برای قرار دادن سیم کارت و کارت حافظه به صورت کشویی در کنار و یا زیر باتری گوشی مورد استفاده قرار می گرفتند. بنابراین در آن زمان برای تعویض سیم کارت لازم بود ابتدا باتری را خارج کرده، سپس نسبت به این کار اقدام نمود.

در گوشی های هوشمند نسل جدید محل قرار گیری سیم کارت به طور کامل تغییر کرده و با کوچکتر شدن سیم کارت ها، تغییر در طراحی گوشی های هوشمند نیز صورت گرفت و محل قرار گیری سیم کارت ها به دیواره های کناری گوشی های هوشمند انتقال یافت. این تغییر که بیشتر به خاطر باریک شدن قطر گوشی و مقاومت بهتر در برابر آب و رطوبت صورت گرفته است، باعث تولد خشاب سیم کارت ( نگهدارنده سیم کارت )گردید .

سیم کارت ها قطعات کوچک اما مهمی در گوشی های هوشمند هستند که دارای حافظه، پردازنده و حتی مجهز به یک سیستم عامل مخصوص می باشند و بخش مهمی از عملکرد گوشی هوشمند به آنها بستگی دارد، بنابراین حفظ و نگهداری از آن بسیار مهم می باشد. خشاب سیم کارت به عنوان محفظه نگهدارنده سیم کارت معمولا از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می شود و با توجه به نوع و مدل گوشی هوشمند می تواند تکی یا دو گانه باشد.

در گوشی های هوشمند جدید دیگر نیازی به باز کردن درب پشتی دستگاه برای جاگذاری سیم کارت نداریم و به راحتی با استفاده از یک سوزن سیم کارت؛ امکان جاگذاری سیم کارت و مموری فراهم می شود. خشاب سیم کارت معمولا یک چارچوب است که سیم کارت را در بر می گیرد و برای قرار گیری پایه های چیپ سیم کارت بر روی فضای طراحی شده در داخل گوشی آن را به صورت کشویی به داخل دستگاه هدایت می کند. شار دادن آن خشاب سیم کارت به بیرون باز می شود و با ارتقا ساخت قطعات موبایل و تغییر محل قرار گیری سیم کارت و تبدیل آن به خشاب، نصب و تعویض سیم کارت و مموری کارت بسیار آسان تر شده است، ولی احتیاج به دقت و ظرافت بیشتری داشته و کوچکترین بی دقتی باعث شکستن خشاب و یا آسیب به آن می شود. از آنجا که خشاب سیم کارت قطعه ای مهم با ویژگی حساس در گوشی تلفن همراه می باشد؛ در صورت شکستگی یا ترک خوردگی، عملکرد گوشی را به طور کامل با اختلال مواجه می کند.

مشکل شکستن خشاب سیم کارت به دلیل ظرافت طراحی و ساخت این وسیله بسیار رایج بوده و خوشبختانه در بازار قطعات موبایل، برای تمامی مدل ها قطعه جایگزین وجود دارد که کاربران می توانند به راحتی هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی با جستجوی کلمه خشاب سیم کارت به همراه مدل گوشی و یا تبلت از فروشگاه اینترنتی فروش قطعات موبایل خریداری نمایند.

البته در صورتی که خشاب سیم کارت در داخل گوشی هوشمند شما شکست، لازم است ابتدا با استفاده از یک سوزن مخصوص سیم کارت، خشاب را از جای خود خارج کنید.

برای این کار ابتدا گوشی هوشمند خود را با فشار دادن دکمه پاور خاموش نمایید، سپس سوزن سیم کارت را در سوراخ مخصوص خشاب سیم کارت قرارداده و مقداری فشار دهید تا خشاب از جای خود خارج شود. در این مرحله با موچین یا یک پنس نوک تیز تلاش کنید تا آن را از شیار مورد نظر خارج کنید. در مرحله بعد سیم کارت و مموری کارت را برداشته و با تهیه یک خشاب جدید آن را جایگزین سازید. در صورت باز نشدن خشاب و گیر کردن آن نیز بهتر است به یک تعمیر کار موبایل مراجعه کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه مدارس با صدای خنده های دانش اموزان بازی هی خنده دار پر می شد یا باصدای ورزش کردن دانش آموزان در حیاط مدارس یا مراسم صبحگاهی در مدارس شنیده می شد . از زمانی که پاندمی کرونا آمده است همه چیز را تغییر داده است و دانش دانش آموزان در خانه هایشان تحصیل می کنند و دیگر همبستگی و نشاط میان دانش آموزان نیست.

در همین راستا عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت : " سال گذشته پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد که در کشور یک مدلی برای تولید سیم کارت های مخصوص دانش آموزی طراحی شود . چرا که قطعا می تواند بسیاری از آسیب هایی که دانش آموزان را در فضای مجازی تهدید می کند، کاهش دهد. "

پیش تر از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گویی بیان نمودند: اینترنت ایمن، فضای آموزش های الکترونیکی را امن تر خواهد کرد و در این راستا آموزش و پرورش می تواند به عنوان اولین دستگاه، همکاری خود را اعلام کرده و الگویی برای دیگر دستگاه ها جهت استفاده از اینترنت ایمن باشد.

در این خصوص عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر وزیر ارتباطات دنبال ایجاد فضای ایمن در آموزش های الکترونیک است؛ باید راهکار آن را نیز خود ارائه دهد، اظهار کرد : اپلیکیشن شاد که برای آموزش مجازی فراهم شده، بستر مناسبی بوده که همراه اول ایجاد کرده است؛ اما بخش هایی از آن به لحاظ محتوایی با کمبودهایی مواجه است که می طلبد آموزش و پرورش برای تقویت آن اقدام نماید.

از نظر این نماینده مجلس لازم است یک چندگانگی در بستر اپلیکیشن شاد ایجاد شود تا قابلیت های متنوعی که در این فضا وجود دارد از این توانمندی برخوردار باشد که تمام گروه های دانش آموزی را در خود جمع کند. چرا که برخی مدارس خاص همچون مدارس غیر دولتی یا استعدادهای درخشان تمایلی برای فعالیت در این بستر ندارند.

برنامه شاد به عنوان یک پلتفرم آموزشی در شرایطی به کمک دانش آموزان آمد که پاندمی کرونا مدارس را تعطیل کرده بود و این سیستم آموزش مجازی به عنوان یک راهکار برای ارتباط بین دانش آموزان و معلمان و ادامه روند آموزش از سوی آموزش و پرورش معرفی گردید. البته برنامه شاد نیز مانند هر برنامه نوپای دیگری، مشکلات عدیده ای دارد که به علت سرعت پایین و محدودیت های فراوان از سوی مدارس به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت.

محمد وحیدی به عنوان عضو کمیسیون مجلس با اشاره به این که مدارس تمایل دارند در فضاهایی فعالیت کنند که از قابلیت و سرعت بیشتری برخوردار هستند و می توانند ارتباطات گسترده و چند سویه ای را برقرار کنند و مکانیسم تدریس فعال داشته باشند و همزمان با تدریس، نظرات را دریافت کرده و انعکاس دهند؛ بنابراین باید رویکرد تقویت این موارد را در اپلیکیشن شاد بکار گیریم، پیشنهاد داد : در این دوران پسا کرونا به سمت هوشمند سازی مدارس حرکت کرده و از این طریق آموزش مجازی را تقویت کنیم. چرا که از نظر ایشان هوشمند سازی مدارس یک اولویتی است که فضای تدریس کلاس را حتی در اختیار افراد خارج از کلاس هم قرار می دهد و این از شاهکارهای دوره آموزش مجازی است که تدریس در کلاس های بسته را به فضای باز انتقال داده است.

در شرایط کنونی که آموزش مجازی بسیار مهم تلقی می شود، بهتر است از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کرد و با ارتقا برنامه هایی مانند برنامه شاد برای همه گیری جریان آموزش مجازی استفاده کرد و با برطرف کردن مشکلات فنی و رفع محدودیت های این برنامه، یک نسخه بدون عیب با قابلیت های پیشرفته در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار داد که بتواند به نوعی از نگرانی های خانواده ها کم کند.

نماینده مردم بجنورد، سملقان، جاجرم،گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم یادآور شد: در شرایط کنونی هزاران نوع تدریس در اپلیکیشن شاد بارگذاری شده است که هم دانش آموزان و هم اولیا می توانند از بین آنها انتخاب کنند . ضمن این که معلمان هم می توانند از این برای تجربه اندوزی استفاده کنند. کما این که در سال های گذشته یکی از اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام دادیم تبادل تجربه بین معلمان بود که آموزش مجازی بستر آن را فراهم کرد.

آنچه که بدیهی است اپلیکیشن شاد نیاز به توجه و اهتمام جدی مسئولان امر دارد تا بتواند به عنوان یک پلتفرم آموزشی کامل و جامع در مدارس مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا در جهت ایمن سازی فضای مجازی برای دانش آموزان نیز تولید سیم کارت های دانش آموزی با قابلیت های نظارتی می تواند به عنوان یک راهکار مناسب، اندکی از دغدغه ها و نگرانی های خانواده ها را کاهش دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سالها نبود طراحی خلاق همیشه دردسر های عظیمی رابه وجود اورده است.از لباس های المپیک در چند سال اخیر تا لوگوی شرکت ایرانسل که عدم خلاقیت در آنها موج میزند. شرکت ایرانسل به تازگی از لوگوی جدیدش بهره برداری کرده است ولی در میان مردم آنچنان که باید مورد استقبال مردم قرار گرفته است .

با نگاهی اجمالی به تاریخچه برندهای معروف در جهان به راحتی می توان دریافت که لوگو یک بخش بسیار مهم از کسب و کار است. در فرایند برند سازی، طراحی لوگو یک گام بسیار مهم و درخشان می باشد که به کسب و کار مورد نظر هویت بخشیده و باعث بهتر دیده شدن برند مورد نظر می شود.

یک لوگوی حرفه ای با برقراری ارتباط مثبت با مخاطبان، بین مشتریان اعتماد ایجاد کرده و وفاداری به برند را تقویت می کند. از آنجا که از طریق لوگو به راحتی می توان نوع فعالیت و یا خدمات را به بازار معرفی کرد، بنابراین دقت در انتخاب یک طرح خاص و ویژه و توجه به همه نکات ریز و درشت به تنهایی یک تبلیغ موثر و مفید برای جذب مشتری می باشد.

لوگو واقعا چیزی فراتر از یک نماد و تصویر است که در طول زمان بر اساس سلیقه دستخوش تغییرات گردد، زیرا لوگوی هر برند به عنوان اولین و مهمترین زیرساخت شناسایی مشتریان، باعث برقراری ارتباط افراد با برند مورد نظر شده و در طول زمان آن چنان در ذهن و فکر افراد نقش می بندد که به راحتی قابل جایگزینی و یا حتی تغییر نمی باشد. هر چند که این امر اصلا به نفع برند ها نیز نبوده و هرگز نمی توان لوگوی برندی که در ذهن مخاطب جاودانه شد را به راحتی پاک و یا حتی جایگزین کرد.

خبر تغییر لوگوی ایرانسل و یا به نوعی رونمایی از لوگوی جدید ایرانسل از آن دست خبرهایی بود که امروز در فضای مجازی به نوعی همه را شوکه کرد. تغییر لوگوی برندی مانند ایرانسل که یکی از شرکت های مخابراتی برتر در کشور شناخته می شود، به نوعی یک تحول اساسی محسوب می شود که قطعا بازخوردهای زیادی به همراه خواهد داشت. چرا که لوگوی جدید نشان دهنده ذوق و سلیقه نوین این شرکت خواهد بود که در قالبی متفاوت در معرض دید عموم قرار گرفته و به نوعی بر قضاوت مشتریان از برند و نوع خدمات تاثیر گذار است.

هرچند که تغییر لوگوی اپراتور ایرانسل از سوی مدیر عامل این شرکت ارتقای ارتباط کارکردی با مشترکین، پیوند عاطفی و زیبایی شناسی نوگرایانه در هویت سازمانی و به نوعی نوسازی برند اعلام شده است ولی از سوی کاربران خیلی مورد استقبال و تایید واقع نشد و بیشتر کاربران آن را به لوگوی" بیسکوییت گرجی" تشبیه کردند.

نظراتی که در صفحات مجازی بیان شده، نشان می دهد که بیشتر کاربران نه تنها تغییر لوگو را نپسندیده بودند؛ بلکه انتقادات زیادی نیز به طرح جدید وارد کردند که از آن جمله می توان به این نظرات اشاره کرد:

Cizafist : بر اساس ریدیزاین شرکت مادر پیش رفته اما خیلی بد و مبتدی. لوگوی قبلی هم خوب نبود، اینم خوب نیست.

Spring-a-b : زرد، رنگ قبلی ایرانسل هست اما ترکیبش با سیاه با این ضخامت؛ اصلا حس یک شرکت ارتباطات رو نمیده، هیچ ظرافت و هیچ حس خوبی

Lanternstudio.co : به خاطر استفاده از رنگ مشکی لوگو پویایی قبل و نداره و استفاده متن انگلیسی و فارسی کنار هم،کار رو خیلی بازاری کرده

Behradbayatii : فک کنم تو پینت دیزاین کردن

Atenazarasvand : غیر حرفه ای، فونت نامناسب، ترکیب بندی صفر، اثر کودکی 9 سال

Rasool-ariaey: به نظرم حذف رنگ آبی ( با توجه به حس اعتمادی که منتقل میکنه) و تضاد بین رنگ های زرد و مشکی کار رو خراب کرده

در حالی که صفحات مجازی پر شده از نظرات مختلفی که بیشتر نشان دهنده عدم پذیرش اولیه این لوگو از سوی کاربران می باشد، رونمایی از لوگوی جدید ایرانسل قطعا با جنبه های استراتژی بازاریابی این شرکت مطابقت داشته و هدف اصلی آن چیزی فراتر از یک تغییر ظاهری می باشد.

به نظر می رسد باید بپذیریم ایرانسل در آستانه سال جدید در مسیر تحولی بنیادی گام نهاده و با انتخاب نسخه ای ساده و مینیمال از لوگوی خود تلاش می کند تا در جهان پر سرعت امروز، خدمات خود را با سرعت و سادگی ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سال ها همیشه سامسونگ بهترین رقیب برای اپل بوده و توانسته در بعضی از مقاطع به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند خودش را معرفی کند برای همین در جدیدترین اقدام به رونمایی از پرچمدار دیگری کرده است که باعث به خطر افتادن امپراطوری اپل بشود کاملا بتواند مشتریان برند اپل را به سمت خود بکشاند

در این بین برخی از کاربران که دستگاه های خود را زود دریافت کردند، متاسفانه بر وجود مشکل در صفحه نمایش جدیدترین تلفن هوشمند برتر سامسونگ اشاره کردند. این مشکل که از سوی دارندگان نسخه اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا با انتشار ویدیوها و تصاویر از دستگاه منتشر شده است؛ از سوی یکی از مدیران رسمی انجمن تایید شد. تعداد گزارش های منتشر شده نشان می دهد که این مشکل سراسری بوده و بسیاری از کاربران پرچمدار جدید سامسونگ را با مشکل مواجه کرده است.

طبق تحقیقات اولیه این مشکل به طور کلی زمانی ظاهر می شود که صفحه نمایش در تعریف +WQHD استفاده شود. بنابراین وقتی که رزولوشن روی wQHD و حالت صفحه روی Natural تنظیم شود، ممکن است نمایشگر در هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب یا باز کردن قفل دستگاه دچار مشکل شود.

مشکل سوسو زدن نمایشگر نسخه اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا قبل از رسمی شدن این تلفن هوشمند هم دیده شده بود، اما با توجه به این که این مشکل هم چنان به صورت کلی برای همه مصرف کنندگان دیده می شود، نشان از عدم رفع کامل مشکل از سوی سامسونگ است.

سامسونگ همیشه نرم افزار بدون باگ و روانی را در اختیار کاربران قرار می داد و قطعا یکی از دلایل محبوبیت این برند کره ای، همین موضوع می باشد. هر چند که مشکل موجود در گوشی های هوشمند جدید سامسونگ بسیار جزئی بوده و می تواند در آینده از طریق یک بروز رسانی کاملا بر طرف گردد. ولی در حال حاضر تا زمان ارائه راه حل مناسبی از جانب سامسونگ برای رفع نهایی این مشکل، بهتر است کاربران از وضوح WQHD در حالت رنگ Natural استفاده نکنند.

گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا با قویترین سخت افزاری که در حال حاضر در بازار یافت می شود و نمایشگر فوق العاده مدرن و پیشگامش که از تمامی قابلیت های روز دنیا پشتیبانی می کند، یک تلفن همراه تقریبا ایده ال است که انتظارات از آن بسیار بالاست و به نظر می رسد بروز چنین مشکلی، نگرانی هایی را برای کاربران ایجاد کرده که امید می رود به زودی از جانب سامسونگ به درستی پاسخ داده شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اینترنت وسیله ایی که دیگر قابل جدا شدن از بشر نیست از زمانی هم که کرونا آمده است  باعث اهمیت اینترنت شده است و خیلی از مردم در خانه هایشان می مانند از اینترنت استفاده می کنند برای همین اینترنت باید پر سرعت و قوی باشد تا همه اعضای خانواده از آن استفاده کنند

از آنجا که کندی سرعت اینترنت انجام همه امور را با اختلال ایجاد می کند و مدت زمان انجام کارها را افزایش می دهد و باعث هدر رفتن بخش زیادی از زمان می گردد؛ تقریبا همه افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این معضل هستند.

کم شدن سرعت اینترنت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در اینجا به 6 مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

موقعیت نامناسب روتر

اگر با روتر فاصله زیادی دارید و اشیایی مثل دیوار، سقف و ... بین شما و روتر قرار دارد، به صورت طبیعی سرعت اینترنت کاهش می یابد.

اتصال چندین دستگاه به یک خط وای فای

متصل بودن چندین دستگاه به یک خط وای فای و استفاده همزمان همه دستگاه ها از اینترنت، می تواند یکی از اصلی ترین دلایل کندی اینترنت شما باشد.

تراکم بالای خطوط وای فای

این مشکل که بیشتر در آپارتمان ها و برج ها دیده می شود ،زمانی رخ می دهد که چندین روتر از یک کانال استفاده می کنند که این امر باعث کندی سرعت اینترنت می شوند.

پوشش ضعیف 4G

به طور معمول هنگامی که تعداد زیادی از افراد در یک مکان جمع شده و به یک آنتن 4G متصل می شوند، سرعت به میزان قابل توجهی کند می شود. وجود این اختلال حتی برای اینترنت 4G  که به عنوان اینترنت پر سرعت شناخته می شود؛ نیز غیر قابل اجتناب است.

وجود نویز

با توجه به این که بیشتر روترها و وسایل مانند تلفن های بی سیم، ماکروویو ها و... روی باند 2.4 گیگاهرتز کار می کنند، وجود این وسایل امکان ایجاد نویز برای روتر را افزایش داده و سرعت اینترنت را  به میان قابل محسوسی کاهش می دهد.

ضعیف بودن تلفن همراه

اگر سرعت اینترنت برای دیگران مطلوب بوده و در زمان استفاده شما کاهش می یابد، احتمالا مشکل اصلی سرعت پردازش پایین گوشی هوشمند شما می باشد.

در هرصورت اگر با کندی سرعت اینترنت مشکل دارید، در اینجا راهکارهایی برای بهبود سرعت اینترنت بیان شده است که در صورت استفاده از آنها می توانید سرعت اینترنت خود را بهبود ببخشید.

بررسی تنظیمات اینترنت

اولین و مهمترین گام در جهت بهبود سرعت اینترنت، بررسی تنظیمات اینترنت روی گوشی هوشمند می باشد. گاهی وقتها گوشی هوشمند به صورت پیش فرض با سرعت 3G یا کمتر محدود شده که بعد از بررسی بهتر است آن را به  4G  ارتقا دهید.

 برای اینکار ابتدا وارد Setting  گوشی هوشمند خود شده و در بخش  Network and Internet  وارد  قسمت  mobile Network شوید و در بخش Preferred Network type اینترنت را به  4G  ارتقا دهید.

نصب برنامه هایی با حجم مناسب و یا کم

اگر گوشی هوشمندتان پردازنده ضعیفی داشته و یا جزء گوشی های قدیمی به شمار می آید، بهتر است از نسخه های سبک تر اپلیکیشن ها استفاده کنید. چون در این نوع از گوشی های هوشمند یکی از اصلی ترین دلایل کند شدن سرعت اینترنت، پردازش ضعیف دستگاه می باشد که با استفاده  از نسخه مناسب، اختلالی در پردازش ایجاد نشده و سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

بستن برنامه های پس زمینه ویندوز

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، حتما برنامه های پس زمینه را غیر فعال کنید. چرا که در این نوع ویندوز بدون آگاهی شما، برنامه های زیادی فعال میگردد که در صورت باز بودن علاوه بر مصرف بیشتر اینترنت، سرعت آن را نیز کاهش می دهد. برای متوقف کردن این برنامه ها ابتدا وارد Setting  گوشی هوشمند شده و در بخش  Privacy  قسمت Background app را غیر فعال سازید.

فعال کردن Data saver

در صورت استفاده از مرورگر کروم، حتما  Data saver  را فعال سازید، چرا که با فعال سازی آن، صفحات وب برای شما به صورت فشرده به نمایش در می آید که در آن صورت هم سرعت اینترنت افزایش یافته و هم مصرف آن کاهش می یابد. برای فعال سازی Data saver   ابتدا وارد مرورگر کروم شده و از قسمت منو گزینه  Setting را انتخاب کنید و در این بخش Data saver  را فعال سازید.

حال اگر از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید، راهکارهایی اختصاصی دیگری نیز برای افزایش سرعت اینترنت شما وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

تست سرعت

در زمان کند بودن سرعت اینترنت بهتر است؛ ابتدا سرعت اینترنت دستگاه خود را تست کنید. پس با مراجعه به بخش " تست سرعت اینترنت ایرانسل" این کار را انجام دهید.

تنظیمات مجدد اینترنت

اگر بعد از تست کردن سرعت اینترنت ؛ نتیجه تست سرعت قابل قبول نبود، بهتر است تنظیمات اینترنت خود را تغییر دهید. برای این کار با شماره گیری   # 2 * 4 * 555 *  تنظیمات اینترنت را دریافت و ذخیره کنید.

اگر بعد از تنظیمات مجدد؛ همچنان مشکل سرعت اینترنت پابرجاست و شما را آزار می دهد، می توانید به اپلیکیشن "ایرانسل من" مراجعه کرده و در بخش " ارتباط با ما " وارد قسمت " ارجاع و پیگیری درخواست" شده و شکایت خود را ثبت نمایید.

کارشناسان اپراتور ایرانسل بعد از بررسی مشکل با شما تماس گرفته و شما را در جریان روند حل مشکلتان قرار می دهند.

البته اگر از مودم TD- LTE  استفاده می کنید و مشکل کندی سرعت اینترنت دارید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

مودم را در بهترین مکان قرار دهید

بهتر است مودم را در جاهای مختلف خانه یا محل کار خود قرار داده و میزان آنتن دهی آن را بررسی کنید. در نهایت مودم را در جایی که بیشترین چراغ های آنتن روشن است، قرار دهید.

دقت فرمایید موانعی مثل دیوار و یا پنجره می تواند از میزان آنتن دهی مودم بکاهد.

از جای ثابت استفاده کنید

قرار دادن مودم TD- LTE در جای ثابت که لرزنده و یا بی ثبات نباشد، باعث می شود که این مودم ها بیشترین بازدهی را داشته باشند. بنابراین ثابت بودن جای مودم برای افزایش سرعت اینترنت بسیار امر مهمی می باشد.

در نهایت انتظار می رود بعد از رفع کلیه مشکلات سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند. البته این روزها که علت کندی اینترنت از سوی مسئولان به کاهش پهن باند و بالا بودن تقاضای مردم بیان شده، لازم است تدابیر لازم از سوی دولت برای افزایش سرعت اینترنت اندیشیده شود.





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در چند سال اخیر استفاده از کد های دستوری بسیار برای کسانی که شرایط انلاین شدن را ندارند بسیار به صرفه و مقرون تر است . یکی از این شرکت ها و اپراتورهایی که از این کد ها بسیار مشترکانش استفاده می کنند شرکت ایرانسل هست که بسیار توانسته به این شرکت کمک به سزایی کند

کدهای کاربردی همان کدهای ستاره مربعی هستند که امروزه تقریبا برای انجام همه امور از آنها استفاده می کنیم. فرقی نمی کند مشترک کدام اپراتور باشید، امکان بهره مندی از کلیه خدمات مانند: خرید، انتقال شارژ، پرداخت قبوض و ... برای همه مشترکین سیم کارت های همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود خواهد داشت، فقط کافی است از انها مطلع باشید تا در سریع ترین زمان ممکن، خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.

البته اگه مشترک اپراتور ایرانسل هستید، در اینجا به چند تا از پرکاربردترین این کدها اشاره می کنیم:

 کد کاربردی #7*

با شماره گیری این کد خدمات متنوعی در اختیار مشترکین ایرانسل قرار می گیرد مانند:

شارژ

پرداخت قبوض آب و برق

پرداخت قبض ایرانسل

خرید بسته های اینترنتی و مکالمه

افزایش سقف مصرف

تکمیل تراکنش های ناتمام

 

کد همه کاره ایرانسل #555*

این کد همان طور که از نامش پیداست، بسیار کاربردی بوده و مجموعه ای از خدمات مورد نیاز مشترکین را ارائه می دهد. البته مشترکین ایرانسل می توانند با دانلود یا نصب اپلیکیشن " ایرانسل من " نیز به تمامی مواردی که برای مدیریت سیم کارت به آن احتیاج دارند، دسترسی پیدا کنند .

 کد همه کاره نیز مجموعه ای از سرویس ها و خدمات مورد نیاز مشترکین ایرانسل را به آنها ارائه می دهد.

 به جدول زیر توجه کنید.

 

نوع خدمت

کد کاربردی

منوی اطلاعات حساب

# 1 *555*

خرید بسته های اینترنت همراه

# 5 * 555 *

خرید بسته اینترنت ثابت

# 8 * 555 *

شارژ کیف پول

# 11 * 555 *

پیگیری سفارش

# 22 * 555 *

دریافت پیشنهادات فصلی

# 6 * 555 *

خرید بسته مکالمه ایرانسلی

# 55 * 555 *

تعویض سیم کارت به نسل چهار

# 134 * 555 *

خرید محصولات ایرانسل

# 16* 555 *

تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

# 9 * 1 555 *

 

 

علاوه بر آنچه که گفته شد، بر اساس جدول زیر کدهایی وجود دارند که با شماره گیری آنها مشترک ایرانسل می تواند خدمات متنوعی را دریافت نماید. خدماتی که هر کدام به نوبه خود، راهگشای مشکلات مشترکین می باشد.

 

نوع خدمت

کد کاربردی

شارژ آفلاین ( شارژی که از فروشگاه یا دستگاه خودپرداز یا دستگاه کارتخوان خریداری شده)

# شماره رمز 12 یا 16 رقمی *141*

شارژ شگفت انگیز ایرانسل

# شماره رمز 12 رقمی*144*

انتقال شارژ خط به خط

# رمز* مبلغ* شماره موبایل * 142*

چک کردن مناطق تحت پوشش 4G

20#*

شگفتی های ایرانسل

4444#*

بسته شگفتی ویژه مکالمه

1#*4444*

بسته شگفتی ویژه اینترنت

# 2 * 4444 *

خدمات آهنگ پیشواز ایرانسل

# 777 *

سرویس شارژ و اینترنت اضطراری ایرانسل

# 815 *

تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائم

#70 *

 

اگر از مشترکین ایرانسل هستید، مطمئن باشید که این کدهای کاربردی همواره مورد نیاز شما بوده و در شرایط سخت مانند تمام شدن شارژ به کمکتان خواهد آمد. از آنجا که برای استفاده از این کدها بدون نیاز به باز کردن مرورگر یا نصب اپلیکیشنی خاص می توان دسترسی سریع و ایمن به طیف گسترده ای از خدمات اپراتور ایرانسل داشت، این کدها به عنوان میانبر به مشترک کمک می کند تا آسان تر به خدمات دسترسی پیدا کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه سیم کارت ها ارتباط مستقیمی با گوشی ارتباط دارند برای همین همیشه سیم کارت ها قیمت های بالایی دارند و برای همین بعضی از سیم کارت های رند حتی قیمت هایشان به میلیارد می رسد .بعضی از مردم که اگاهی درست ندارند در بازار به قیمت خیلی کم می فروشند و راحت از دست می دهند 

هر چند که از همان روزها هم، شماره های خاص و به اصطلاح شماره رند، بازار مخصوص دیگری داشت که مشتریان خاص و لاکچری آن حاضر بودند تقریبا هر قیمتی برای آن پرداخت کنند. فروش میلیاردی شماره های رند در ایران داستان عجیب و تازه ای نیست. با توجه به محدود بودن این شماره ها و وجود تقاضای فراوان، طبیعی است که این شماره ها با ارقامی بین 40 تا 50 میلیارد تومان معامله گردند. خرید و فروش شماره های رند هم کارکرد تجاری دارد و هم کارکرد سرمایه ای، به همین خاطر بعضی ها حاضرند یک شماره رند را با خودروهای لاکچری و آپارتمان های لوکس معامله کنند. این شماره ها که واقعا تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد، در طول سالیان مشتری های خاص خود را داشته است.

ولی آن چیزی که این روزها این بازار را کاملا دگرگون ساخته، تجارت بر اساس فون واژه می باشد. سیم کارت هایی با شماره های یونیک و تکرار نشدنی که بسیار مورد استقبال خریداران نیز قرار گرفته است.

مدت زمان زیادی از ورود این واژه به ادبیات تجاری بازار سیم کارت ایران نمی گذرد ولی در همین بازه کم، شماره هایی به ارزش 20 میلیارد تومان به فروش رفته است. فعالان این حوزه می گویند که در این روش به جای اعداد حروف را جایگزین شماره کرده و به جای بیان شماره به عدد آن را به صورت واژه بیان می کنند.

اصطلاح" Vanity Number "که اصطلاحا در فارسی "فون واژه "ترجمه شده؛ شماره تلفن های خصوصی ای هستند که استفاده از آنها در سراسر دنیا رونق گرفته و به صورت یونیک در اختیار کاربر قرار می گیرد. اگر به صفحه شماره گیر موبایل دقت نمایید؛ خواهید دید که در کنار اعداد روی گوشی های هوشمند حروف انگلیسی چاپ شده است که این حروف در سیر ترتیبی یک شماره تلفن می تواند نشان دهنده یک عدد باشد.

در بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا، کانادا، اروپا،و استرالیا، افراد به جای بیان شماره تلفن به عدد آن را به صورت حروف و یا با نام برند خود بیان می کنند و معتقدند حفظ یک برند ساده تر از حفظ یک شماره است، مثل Samsung 1800 ویا My Apple 1500 .

این اصطلاح که چند وقتی است در کشور ما نیز به آن توجه می شود، باعث دسته بندی جدیدی از سیم کارت ها شده و شماره ها بر اساس حروف دسته بندی می شوند. در این حوزه جدید شماره ها با نام هایی مانند یونیک، برلیانس و گلدن به فروش می رسند. در این تقسیم بندی شماره های برلیانس و گلدن با ارزش هستند ولی شماره های یونیک که با قیمت 20 میلیارد تومان به فروش می رسند، شماره هایی هستند که مثلا به حروف می شود نام یک شخصیت کارتونی محبوب.

به نظر می رسد در حال حاضر خرید و فروش سیم کارت کاملا تجاری سازی شده و وارد مرحله جدید و مهمی گردیده است که از نظر فعالان این حوزه، این بازار را پر رونق تر از قبل کرده است. چرا که شماره های فون واژه اصلا رند نیستند ولی شماره های خاصی هستند که ترکیب اعدادشان با هم تبدیل به یک نام خاص می شود مثلا امیر سام .

با توجه به این که فقط یک شماره در کشور وجود دارد که ترکیب اعدادش با هم به حروف می شود یک نام خاص، پس به یکباره یک شماره معمولی با ارزش می گردد. البته اگر در ساختن این ترکیب تعداد حروف کامل نباشد باید عددی به اول یا آخر فون واژه اضافه شود که همین موضوع از قیمت نهایی سیم کارت می کاهد.

به طور کلی می توان گفت علت اصلی ارزش خط های فون واژه و به طور خاص خط های یونیک به خاطر منحصر بفرد بودن شماره می باشد که این حوزه گستردگی فراوانی هم دارد مثلا پاسخ هر کدام از این سوالات می تواند به یک شماره یونیک با ارزش ختم شد. چه حرفه ای داری؟ کجا زندگی میکنی؟ اسمت چیست؟ و...

بنابراین ظرفیت جدیدی که در بازار خرید و فروش سیم کارت ایجاد شده، باعث رونق این بازار گردیده که افق جدیدی را به روی فعالان این حوزه باز کرده است. البته نباید نسبت به تاثیر آن بر برند سازی و تجمل گرایی بی تفاوت باشیم و آن را نادیده بگیریم.

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که پاندمی کرونا از سال 1398 وارد ایران شد تا به امروز زمان زیادی میگذرد . برای این که مردم در خانه هایشان بمانند و بتوانند به راحتی کار کنند اپراتور همراه همراه اینترنت های پرسرعت قرار دادند. همراه اول در جدیدترین اقدام برای پر سرعت تر کردن اقدام به بهره برداری از باند فرکانسی 2300 کرد

به همین خاطر در تیر ماه سال جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ باند فرکانسی 2300 به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت پرسرعت تلفن همراه، از طریق برگزاری مزایده در اختیار دو اپراتور اصلی فعال یعنی اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفت. بلافاصله بعد از مزایده، باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با فناوری TD-LTE برای جبران رشد ترافیکی شبکه اپراتورهای تلفن همراه با هدف ایجاد ظرفیت جدید تعریف و به اپراتورها تخصیص داده شد.

در همین راستا، اپراتور ایرانسل همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر بهره برداری از باند 2300 مگاهرتز خود را با موفقیت آغاز کرد. همراه اول نیز بعد از صدور پروانه بهره برداری از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز، بلافاصله به سمت تامین تجهیزات و تشکیل تیم های داخلی با اهداف توسعه ظرفیت شبکه پهن باند نسل چهارم و راه اندازی سایت های ارتباطی روی لایه فرکانسی جدید رفت و در هفته گذشته توانست نخستین سایت TD-LTE مبتنی بر باند 2300 مگاهرتز را روی شبکه پهن باند خود در مرکز شهید کاظمی راه اندازی کند.

 در همین خصوص معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، مرتضی طاهری بخش، اذعان داشتند : برنامه کامل توسعه سایت های همراه اول مربوط به سال 1401 است ، تا این لایه جدید را به سایت هایی که ترافیک بالایی در کل کشور دارند، اضافه کنیم. بنابراین همراه اول در نظر دارد تا دی ماه سال 1401 حدود 1800 سایت خود را برای بهره برداری از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز آماده سازی و راه اندازی کند.

طاهری بخش افزود: تمام تلاش ما این است که تجربه مشتری در مواجهه با سرویس های مبتنی بر پهنای باند همراه اول تا جای ممکن افت نکند. اما باید به این نکته توجه داشت که تیم فنی اپراتورها در شرایط تحریمی، در حال تلاش برای تامین تجهیزات و ارتقای بسترهای ارتباطی برای ارائه سرویس مطلوب به ایرانیان عزیز هستند.

ایشان در ادامه بیان داشتند که در شرایط پاندمی کرونا رشد ترافیک 3 برابری را تجربه کردیم و اکنون نیز در حال عبور از ترافیک روزانه 18.5 بتا بایتی هستیم، بر اساس برنامه همراه اول با نصب و راه اندازی سایت هایی با فناوری TD-LTE در این لایه جدید فرکانسی و برای سایت هایی که تمامی لایه های فرکانسی را در باند FDD دارند، مشکل ترافیکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و هیچ راه افزایش ظرفیتی به جز اضافه شدن لایه جدید فرکانسی وجود ندارد. بنابراین ایشان با تاکید بر راه اندازی لایه جدید فرکانسی اظهار کردند با راه اندازی این لایه جدید حدود 70 درصد گوشی های فعلی که در اختیار مشتریان اپراتور همراه اول قرار دارد ، امکان استفاده از این باند فرکانسی را دارند.

با توجه به این که قرار است ایرانسل همزمان با آغاز بهره برداری از باند فرکانسی 2300 ، به تدریج 1800 سایت خود را برای بهره مندی از این باند فرکانسی تجهیز کند، ظرفیت شبکه روزانه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و امید می رود کیفیت اینترنت پر سرعت تلفن همراه بهبود قابل توجهی داشته باشد. وزیر ارتباطات نیز در همین خصوص اذعان داشتند با اضافه شدن این تعداد سایت، ظرفیت شبکه روزانه تا 1000 ترابایت در مراکز استان ها افزایش خواهد یافت که در نوع خود بی نظیر و قابل توجه می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها شرکت اپل با مشکلات عجیبی دارد که ممکن است باعث تداخل در انتشار گوشی های آیفون نسل جدید اش بشود. این مشکل که تراشه هست باعث شده آیفون به فکر سفارش از شرکت های و حتی کمپانی های رقیبش کند. اپل که در این سالها همیشه بازار رقابتی را قبضه کرده و دوست ندارد که از شرکت های دیگر استفاده کند برای همین ممکن است بعضی از سفارش ها رو کمتر کند .

در حال حاضر شرکت های سامسونگ ، ال جی و BOE تامین کنندگان اصلی نمایشگر گوشی هوشمند آیفون محسوب می شوند که سهم سامسونگ در این رقابت از همه بیشتر بوده و ال جی و BOE به ترتیب در رده های بعدی قرار می گیرند.

 به نظر می رسد در حال حاضر رقابت سنگینی در بین این شرکت ها وجود داشته و شرکت BOE Technology که از مدت ها قبل به منظور تامین نمایشگر مورد نیاز اسمارت فون های رده پایین شرکت اپل با کمپانی های دیگر رقابت می کرد، این بار تلاش می کند تا سهم خود را از این بازار به میزان قابل توجهی گسترش دهد. حال باید دید تا چه حد در این عرصه موفق خواهد بود؟

بر اساس گزارشات شرکت نمایشگر چینی BOE به عنوان یکی از تامین کننده پنل های اولد گوشی های آیفون با مشکلات تولید مواجه شده ،که البته علت اصلی آن به دلیل کمبود مداوم تراشه جهانی می باشد . با توجه به ادامه این روند، انتظار می رود کمبود تراشه برای تولید پنل های اولد در این ماه و ماه آینده همچنان بر بازار تاثیر داشته باشد.

با وجود آن که LX Semicon تامین کننده آی سی درایور نمایشگر BOE ، با تغییر در اولویت به عرضه برای LG Display می پردازد،. بنابراین کمبود تراشه برای شرکت BOE همچنان ادامه داشته و ظرفیت تولید به دو تا سه میلیون واحد برای تمام مشتریان کاهش می یابد.

به گفته منابع خبری نشریه The Elec کمپانی اپل 10 میلیون پنل اولد از سازنده نمایشگر چینی برای نیمه اول سال 2022 سفارش داده است که با توجه به شرایط پیش آمده کاملا مشخص نیست آیا این کمبود بر عرضه گوشی های آیفون تاثیرگذار است یا نه؟

شرکت BOE به عنوان یکی از تامین کننده های نمایشگر گوشی های آیفون در طول این سال ها نتوانسته رضایت کامل کوپرتینویی ها را تامین کند، مثلا در سال 2021 نمایشگرهای LTPO آیفون 13 به دلیل کیفیت پایین محصولات مورد تایید قرار نگرفت. شاید به همین خاطر است که با وجود تمام تلاش های شرکت BOE اپل هنوز قرارداد کاملی با آنها امضا نکرده است. هرچند که اخیرا گفته شده بود شرکت BOE در حال آماده سازی کارخانه ای است که برای تولید نمایشگر مورد استفاده در آیفون 15 پرو استفاده می شود که اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمال افزایش سهم این شرکت از تامین پنل های مورد نیاز شرکت اپل می باشد.

البته شرکت اپل توانسته بخشی از کمبودهای موجود در مدل های آیفون 13 و 13 پرو را که در ماه سپتامبر گذشته بسیار زیاد بود را مدیریت نموده و هماهنگی مناسبی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روز ها که پاندمی کرونا سایه افکنده به زندگی آدم ها نیاز به گوشی همراه یکی از اولویت های آدم ها شده است و نیاز به این وسیله بیشتر از هر زمان دیگر به چشم می خورد. در این روز ها هم اپ ها و بازی هایی آمده که باعث شده تا حوصله مردم از بین نرود و با گوشی هایشان کارکنند.

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش فوق العاده فناوری، تمام اجزاء و بخش های این دستگاه های هوشمند نسبت به گذشته کاملا تغییر یافته و از قابلیت و ظرفیت های به روز تری برخوردار گشتند. مثلا ظرفیت باتری گوشی های هوشمند تا همین 5 سال پیش به زحمت به 2000 میلی آمپر می رسید که با توجه به اندازه صفحه نمایش و امکانات گوشی های هوشمند، در آن زمان ظرفیت قابل توجه و مناسبی بود.

ولی در حال حاضر که گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر و نرخ به روز رسانی بالاتر، مصرف باتری بیشتری دارند و امکانات مختلف مربوط به اتصالات و شبکه، سخت افزار قوی و دوربین های پیشرفته، گوشی های هوشمند را پر مصرف تر از قبل کرده است؛ لزوم تعادل بین ظرفیت باتری و قابلیت های گوشی های هوشمند احساس می شود.

به همین خاطر برندهای مختلف در طول این سال ها تلاش کردند تا به سراغ باتری های بالای 4000 یا 5000 میلی آمپر ساعت رفته و با بالا بردن ظرفیت باتری و سرعت شارژ مجدد آن، قابلیت گوشی های هوشمند را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ولی در سر راه رسیدن به این تکنولوژی، یک چالش بزرگ و اساسی وجود داشت. چرا که در صورت بالا بردن حجم باتری، وزن گوشی افزایش می یافت و با کاهش وزن گوشی هوشمند، ظرفیت باتری مشکل ساز میشد.

بنابراین موضوع باتری به عنوان منبع تغذیه و نقطه مشترک گجت های هوشمند، در طول سالها یکی از چالش های مهم شرکت های تولید کننده محصولات دیجیتالی بوده و آنها تلاش می کنند تا محصولی تولید کنند که هم از ظرفیت بالای باتری و هم  از سرعت شارژ فوق العاده ای برخوردار باشد.

در سال های اخیر محصولات جدید برندهای مختلف بیانگر تلاش های شرکت های تولیدکننده برای حفظ تعادل بین ظرفیت باتری و وزن گوشی های هوشمند می باشد که گوشی موبایل نوا 9 به عنوان جدیدترین عضو خانواده نوا، یک نمونه کامل و تقریبا بی نقص در این زمینه می باشد. این گوشی هوشمند با ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعتی که در نگاه اول ظرفیت چندان بالایی به نظر نمی رسد، نسبت به بسیاری از گوشی های هم رده اش هم از وزن متعادل تری برخوردار بوده و هم سرعت شارژ مجدد باتری آن به میزان قابل توجهی بالاتر می باشد.

نرخ به روز رسانی این گوشی هوشمند  120 هرتز و از نوع دینامیک می باشد. این قابلیت منحصر بفرد که حتی در بسیاری از گوشی های رده بالاتر هم مشاهده نمی شود ؛به کاربر این امکان را می دهد تا در زمان تماشای فیلم یا اجرای نرم افزار های خاص روی گوشی؛ نرخ آن را تا 120 هرتز بالا برده و در زمان های دیگر این عدد تا 60 هرتز کاهش می یابد.

بهره مندی  محصول جدید نوا 9 از رابط کاربری EMUI 12 که یک رابط بسیار سبک بوده و بر پایه اندروید 11 ساخته شده، سبب شده تا دمای بدنه این گوشی هوشمند حتی در زمان بازی کردن هم داغ نشود. این رابط کاربری به این گوشی هوشمند کمک می کند تا به اندازه نسخه اولیه اندروید 11  از حداکثر توان سخت افزارها مانند پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی برای ارائه یک عملکرد روان استفاده نکرده و در نتیجه دوام باتری را به میزان قابل توجهی بالا می برد. به همین خاطر باتری نوا 9 در هنگام پخش ویدئو تا 25 ساعت دوام می آورد که این میزان دوام با گوشی های هوشمند مجهز به باتری با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعتی برابری می کند.

علاوه بر این گوشی های هوشمند نوا 9 از سرعت شارژ سوپر شارژ هواوی برخوردارند که این سرعت شارژ در نوع خود بی نظیر و فوق العاده می باشد. چرا که در حالت عادی با استفاده از یک شارژر 66  واتی و کابل شارژ 6 آمپری، شارژ آن در زمانی کمتر از 40 دقیقه ( 38 دقیقه ) از صفر به صد در صد خواهد رسید. البته برای کاربرانی که معمولا زمان کافی برای شارژ گوشی نداشته و به دنبال تکنولوژی سوپر شارژ هستند،گوشی هوشمند نوا 9 با بهره مندی از این تکنولوژی، تنها طی 18 دقیقه از شارژ صفر به 60 درصد می رسد که برای مصرف یک روز کامل مناسب بوده و پاسخگوی تمام نیازهای یک کاربر معمولی می باشد.

با توجه به این که در بسته بندی نوا 9 شارژر سوپر شارژ 66 واتی هواوی به همراه یک کابل  USB Type-C با قدرت انتقال جریان 6 آمپری وجود دارد، پس  برای رسیدن به چنین سرعتی نیاز به صرف هزینه بالا و خرید شارژر و کابل جداگانه نداشته و تنها با خرید این محصول می توانید از کلیه امکانات و قابلیت های آن بهره مند گردید.





:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که پاندمی کرونا آمده تا به امروز زمان زیادی می گذرد و دیگر دنیا به روال سابق برنگشته است خیلی ها از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند. در ایران هم به همین شکل است و دیگر در روستا و شهر ستان ها هم همه از تلفن و اینترنت استفاده می کنند و همین مسئله باعث شده است که در دسترس عموم باشد.

در همین راستا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری، در مصاحبه ای با ایرنا ضریب نفوذ استفاده از سیم کارت در این استان را 120 در صد اعلام نموده است. به طور کلی حدود 2 میلیون و 150 هزار سیم کارت تلفن اپراتور همراه اول در استان لرستان وجود دارد که از این مقدار، تعداد یک میلیون و سیصد هزار سیم کارت فعال می باشد.

ایشان در ادامه اضافه نمودند : با توجه به لزوم اجرای عدالت ارتباطی و توسعه ارتباطات در روستاهای استان لرستان، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر تعداد 343 طرح مخابراتی و 103 پروژه تلفن همراه به ارزش بیش از دو هزار و 400 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

 با توجه به این که پوشش نسل های دوم و چهارم اپراتور اول در این استان 98 درصد می باشد، 19 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان در حوزه های زیرساختی مخابرات شامل تقویت پهن باندها برخی مناطق شهرستان بروجرد و تقویت پست های مخابراتی روستاها افتتاح شد. علاوه بر این 103 پروژه مخابراتی دیگر نیز با اعتباری بیش از 2 هزار و 70 میلیارد ریال در شهرهای خرم آباد، ازنا، الیگودرز، الشتر، دورود، پلدختر، نورآباد و کوهدشت افتتاح گردید.

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان برای بهره بردن تمام مردم از امکانات برابر و در راستای عدالت ارتباطی تلاش نموده تا امکان دسترسی بیشتر شهروندان به خدماتی که در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می شود را فراهم نموده و برای رفع تبعیض و شکاف ارتباطی در روستاها تمام توان و انرژی خود را به کار گیرد. امید است که با تلاش ادارات و ارگان های مربوط به زودی شاهد بیشترین امکانات دسترسی در روستاها و شهرهای دور افتاده این استان باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اعتیاد همیشه خانه خراب کن بوده است به نحوی همیشه زندگی افراد را تحت تاثیر گذاشته است.اما در این دوره زمونه بسیاری از افراد معتاد به گوشی های همراهشان هستند به نحوی که نمی توانند برای لحظه ایی گوشی را از خودشان جدا کنند. این فقط برای کشور های آسیایی و اروپایی و امریکایی نیست بلکه برای کل افراد در جهان هست.

قطعا گوشی های هوشمند مانند هر وسیله دیگری اختراع شدند تا در اختیار انسان ها بوده و باعث سهولت در ارتباطات و انجام امور گردند. ولی به نظر میرسد به دلیل عدم آگاهی، استفاده افراطی از موبایل جایگزین استفاده مفید از این وسیله شده است و کم کم نحوه استفاده از این فناوری نوظهور به معضل مهمی بدل گشته است.

 

اعتیاد یا وابستگی؟

 

بدیهی است ظهور اینترنت، سبک زندگی و انجام امور روزمره را به کلی دگرگون ساخت و تاثیر بسیار زیادی بر انجام کارهای فردی و اجتماعی افراد داشته است. بعد از شیوع ویروس کرونا ضرورت انجام کارها برای حفظ فاصله اجتماعی از طریق فضای مجازی و اینترنت افزایش پیدا کرد و بسیاری از کارها با سرعت و سهولت بیشتری صورت می پذیرد.

ولی از طرف دیگر برگزاری کلاس های آنلاین و آموزش های مجازی خرید گوشی های هوشمند برای کودکان در سنین پایین را سبب گردید؛ به طوری که در حال حاضر به طور میانگین یک کودک در سن 10 سالگی صاحب نخستین گوشی هوشمند خود می شود که همین امر میزان استفاده نوجوانان و جوانان را افزایش داده و آنها مدت زمان زیادی از وقت خود را به صفحه نمایش خیره می شوند. این موضوع که نگرانی ها و دلواپسی های زیادی را برای خانواده ها به همراه داشته است، موضوع تحقیق دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاهی در کره جنوبی قرار گرفته و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که احتمال بروز مشکلات ذهنی از جمله استرس و افسردگی در نوجوانانی که مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف کار با این گجت ها می کنند؛ بسیار بیشتر از سایر نوجوانان است.

گوشی های هوشمند و نحوه استفاده از آن موضوع بسیار مهمی است که از جنبه های مختلف مورد توجه پژوهشگران بوده و جنبه های مختلف آن مانند استفاده بیش از حد گوشی های هوشمند بر روابط اجتماعی افراد و یا اثرات رفتاری استفاده افراطی از گوشی های هوشمند و ... مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. مثلا تیم پژوهشی شرکت iPass با استفاده از یک جامعه آماری 1700 نفر از کاربران موبایل در آمریکا و اروپا؛ ترجیحات و انتظارات کاربران موبایل در این مناطق با را با هدف بررسی عادات رفتاری، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این تحقیقات در خصوص اثرات رفتاری اعتیاد به استفاده از گوشی هوشمند بسیار قابل تامل می باشد. طبق آمارهای بدست آمده 72 درصد از کاربران تمایل داشتند در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی به موبایل خود دسترسی داشته باشند و یک چهارم آنها در حین حمام کردن از گوشی هوشمند خود استفاده می کنند. 11 درصد این جامعه آماری بیان کردند که حتی در مراسم خاکسپاری و سوگواری نیز گوشی هوشمند خود را چک می کنند و 19 درصد آنها تمایل داشتند در زمان های تعامل و ارتباط حضوری با انسان های دیگر، به استفاده از گوشی هوشمند و اینترنت ادامه دهند.

در این بین 61 درصد از این افراد قطع دسترسی و ترک استفاده از اینترنت برایشان غیر ممکن بود و بیش از دو سوم انها در زمان دسترسی نداشتن به اینترنت؛ احساس استرس و عصبانیت می کنند، به طوری که برای حفظ ارتباط و دسترسی به اینترنت حاضرند قید فعالیت های اجتماعی دیگر خود را بزنند.

پیش از این نیز پژوهش های مشابه دیگری در خصوص احتمال کنار گذاشتن برخی رفتارهای اعتیاد گونه و لذت بخش مانند خوردن فست فودها، مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر انجام شده است که نشان می دهد به ترتیب 42، 41، 33 و 31 افراد حاضر نبودند این عادت خود را ترک کنند. نکته قابل توجه این است که با یک مقایسه ساده احتمال کنار گذاشتن این رفتارهای مضر و اعتیاد گونه از احتمال کنار گذاشتن همیشگی گوشی های هوشمند بیشتر است.

 

نتایج پژوهش بر اعتیاد موبایلی 24 کشور

 

استفاده افراطی از نظر پژوهشگران و متخصصان این حوزه زنگ های خطر را به صدا در آورده که لزوم تحقیقات بیشتر در خصوص اعتیاد به گوشی های هوشمند را ضروری می سازد.

یکی از مهمترین و دقیق ترین این تحقیقات پژوهشی است که توسط دانشگاه مک گیل کانادا بین سال های 2020-2014 انجام شده ونتایج ان در ژورنال "Computers in Human Behavior" منتشر شده است. محققان برای اجرای این پروژه تحقیقاتی که بر روی حدود 34 هزار کاربر موبایل در 24 کشور دنیا انجام شده است؛ 81 پژوهشی که پیش تر بر اساس مقیاس اعتیاد به موبایل، میزان استفاده نوجوانان و جوانان از موبایل را بررسی کرده بودند، مد نظر قرار دادند.

بر اساس این پژوهش مقیاس اعتیاد به گوشی هوشمند بر اساس مقیاس اعتیاد به موبایل ( Smartphone Addiction Scale ) رده بندی شد. این مقیاس( SAS ) که میزان اختلالات در زندگی روزمره به دلیل استفاده از تلفن هوشمند را نشان می دهد، در حال حاضر پرکاربردترین معیار اعتیاد به گوشی های هوشمند است. شرکت کنندگان در این مطالعه که بیشتر آنها زن بودند ( حدود 60 درصد) با رنج سنی 15 تا 35 سال ( میانگین 8/28 سال ) از نظر از دست دادن کنترل و علایم گوشه گیری در اجتماع مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت چین با کسب امتیاز 36 درصد در صدر این فهرست قرار گرفت.

نتایج این پژوهش که در نوع خودش بسیار بی نظیر و قابل تامل است؛ نشان می دهد که کشورهای چین، عربستان سعودی و مالزی در رده های اول تا سوم جدول اعتیاد به استفاده از گوشی هوشمند قرار دارند و کشورهای در حال توسعه در عرصه دیجیتال در انتهای جدول قرار دارند. آنچه در این جدول بسیار شگفت انگیز است؛ جایگاه ششم کاربران ایرانی است که نشان از استفاده بی رویه و اعتیاد آور ایرانیان از موبایل است.

سال هاست که استفاده اعتیاد اور کاربران چینی از گوشی های هوشمند زبانزد همگان است، ولی بر اساس این جدول اعتیاد کاربران ایرانی نیز نرخ قابل توجهی داشته و نیازمند توجه می باشد. درست است که در سال های اخیر ضریب نفوذ اینترنت در کشور رشد محسوسی داشته و بخش های مختلف زندگی از جمله بانک ها، کارهای خدماتی، آموزشی و حتی بهداشت از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود که همین امر وابستگی زندگی روزمره به این فناوری را بیش از پیش کرده است و درصد نفوذ ان به زندگی ایرانیان را به میزان قابل توجهی گسترش داده است. ولی این در حالی است که کشورهای پیشگام فناوری دیجیتال مانند سوئیس، فرانسه و آلمان در قعر این جدول قرار داشته و با وجود نفوذ بسیار زیاد این فناوری، نحوه استفاده از آن را در بین مردم مدیریت کرده اند.

شاید یکی از اصلی ترین علت اعتیاد جوانان ایرانی با وجود قیمت بسیار بالای گوشی های هوشمند در ایران، به محدود شدن بخش زیادی از سرگرمی های آنها به فضای مجازی و کم هزینه بودن وقت گذرانی در این فضا نسبت به انجام حضوری همان تعاملات باشد.

هرچند که بر اساس داده های بدست آمده وضعیت استفاده زیاد از گوشی های هوشمند در دنیا بسیار وخیم است و کشورهای پیشرفته ای مانند کانادا هم در رتبه هفتم این جدول قرار دارند که با توجه به نزدیکی این کشور به امریکا انتظار می رفت؛ امریکا هم در رده بعدی قرار گیرد که با کمال تعجب آمریکا در رده هجدهم جدول قرار گرفته است. در خصوص بروز چنین فاصله زیادی بین کاربران کانادایی و امریکایی، محققان معتقدند تفاوت های اجتماعی و فرهنگی و در دسترس بودن افراد از طریق فضای مجازی و اینترنت، علت اصلی اعتیاد کاربران کانادایی می باشد.

در هرصورت نتایج این تحقیقات و بررسی های بیشتر نشان می دهد که در صورت ادامه این روند تبعات استفاده اعتیاد آور گوشی های هوشمند برای کاربران می تواند جبران ناپذیر باشد و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق به جوانان و خانواده ها بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی ها لمسی آمد تا با امروز زمان زیادی می گذرد ولی همه می دانند که انقلاب استیو جابز با اپل تحول نوینی را در گوشی های هوشمند قرارداد به طور کلی اپل از زمانی که وارد بازار شد تا به امروز توانسته قلب خیلی از مشتریانش را ببرد و برای همین هست که همیشه در زمینه گوشی هوشمند اپل با سایر برند ها به رقابت می پردازد تا بتواند برند محبوبی بشود

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از بازار فروش موبایل در سه ماهه پایانی سال 2021، شرکت اپل توانسته با کسب سهم 22 درصدی از مجموع گوشی های فروخته شده در بازار های جهانی، جایگاه نخست تولید کننده گوشی هوشمند را نصیب خود کند. بعد از کسب جایگاه برتر توسط اپل، شرکت سامسونگ با کسب سهم 20 درصدی از بازار فروش در جایگاه دوم و شرکت شیائومی با تصاحب سهم 12.9 درصدی در جایگاه سوم قرار می گیرد. شرکت های اوپو و ریو نیز در رده های بعدی جدول قرار می گیرند.

اگرچه در مقام مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، عملکرد شرکت اپل با افت یک درصدی همراه بوده ولی کسب عنوان پرفروش ترین برند بازار پس از سه فصل برای این کمپانی که به لطف فروش موفق مدل آیفون 13 نصیب این غول امریکایی شده است، نشان می دهد که عملکرد کوپرتینویی ها به طور کلی بسیار خوب و موفق بوده است. بر اساس اعلام تحلیلگر مرکز تحقیقاتی Canalys، سانیام چاوراسیام، بخش زیادی از از تقاضاهای شرکت اپل، متعلق به چین و کاربران این کشور پهناور بوده است که با توجه به این که کشور چین، خود یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند در جهان می باشد، تصاحب بازار این کشور توسط اپل در این شرایط بسیار قابل ملاحظه و با ارزش می باشد.

نگاه اجمالی به عملکرد شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند در بازار نشان می دهد که به طور کلی فروش موبایل در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی با رشد یک درصدی مواجه بوده و برخی شرکت ها مثل سامسونگ علی رقم قرار گرفتن در جایگاه دوم پرفروش ها، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد سه درصدی فروش را تجربه کردند.

البته بازار تولید و فروش گجت های هوشمند نیز مانند هر تکنولوژی دیگری تحت تاثیر اتفاقات و مسائل مهم جهانی است و مشکلات مختلف جهانی بر عملکرد آنها تاثیر مستقیم می گذارد. مسائلی مانند شرایط پاندمی کرونا که به طور قطع یک چالش بزرگ و غیر قابل اجتناب برای کلیه تولیدکنندگان در سراسر دنیا به شمار می آمد و همه شرکت ها تحت تاثیر شرایط پیش امده، مجبور به اتخاذ تصمیم های بلند مدت و کوتاه مدت شده و تولید و فروش محصولاتشان را کم یا زیاد کردند.

یکی از مشکلات دیگر که شرکت های تولید کننده را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد و تولید گجت ها را با نوسانات زیادی روبرو ساخت؛ تامین قطعات اصلی گوشی های هوشمند بود که در سال گذشته تقریبا همه برندها را درگیر ساخت. طبیعتا کمپانی اپل و گوشی های هوشمند آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کمبود برخی قطعات سبب کاهش حجم تولید این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2021 شده بود. اگر چه اپل تلاش کرد تا این مشکل، تاثیری بر بازار های اصلی فروش نداشته باشد ولی در برخی کشورها این کمبود کاملا احساس شده و کاربران مجبور بودند روزها و هفته های منتظر آیفون جدید خود بمانند. در حال حاضر این کمپانی با تمام توان خود تلاش می کند تا با افزایش تولید، کمبود قطعات در بازار را جبران نماید ولی باید بپذیریم که تحقق این امر چند سالی زمان می برد و در طول این بازه باید با شرایط کنار آمد.

با توجه به این که مشکل کمبود قطعات یک مشکل جهانی است و تقریبا تمام شرکت های تولید کننده با این مشکل درگیر هستند، برخی کمپانی ها به راهکار هایی مانند بهینه سازی مشخصات دستگاه برای استفاده بهتر قطعات موجود و تمرکز روی تولید برخی مدل های پرفروش روی آورده اند که در شرایط کنونی روش موثر و کارآمدی خواهد بود.

در هر صورت مشکل عرضه محصولات مساله ای است که در حال حاضر همه سازندگان گوشی های هوشمند به طور فزاینده ای با آن مواجه هستند و تلاش می کنند تا با متعادل کردن خط تولید، جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کنند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سالها که همراه اول به طور قطع نصف جامعه رو برای خود کرده بقیه اپراتور ها در تلاش هستند به نحوی بقیه جامه را به دست بیاورند . یکی از این اپراتور ها که در تلاش است شاتل موبایل است که بتواند خود را در جامعه بر سر زبون ها بیاندازد و بتواند رضایت مشترکانش هم داشته باشد با قابلیت هایی که می دهد

یکی از منحصر بفردترین خدمات شاتل موبایل، امکان اتصال خودکار و هوشمند شبکه رادیویی میزبان است که در حال حاضر تنها برای مشترکین این اپراتور فراهم می باشد. این قابلیت با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری مشترک، با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را کاملا خودکار انتخاب کرده و به صورت هوشمند به یکی از سه اپراتور فعال ( همراه اول، ایرانسل و یا رایتل ) متصل می گردد. قابلیت انتخاب رادیویی شبکه میزبان نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن اضافه و یا تنظیمات جداگانه ای نداشته و کلیه مشترکین سیم کارت های شاتل می توانند به راحتی به هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور متصل گردند.

از تاریخ 19 دی ماه 1400 نیز شاتل موبایل با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت های سیم کارت های هوشمند، در اقدامی جدید قابلیت "انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان" را نیز در دسترس کلیه مشترکین خود قرار داده است. این طرح که به صورت آزمایشی پیش از این در پاییز امسال در 21 استان کشور اجرا شده بود، بعد از این تاریخ برای کلیه مشترکین شاتل موبایل فعال شده و آنها می توانند در تمامی استان ها از با کیفیت ترین شبکه رادیویی برخوردار گردند.

بنابراین مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 8 * 1 *  از وضعیت اتصال شبکه خود مطلع شده و در صورت تمایل با تغییر شبکه رادیویی میزبان، به صورت دستی شبکه میزبان مطلوب خود را انتخاب کنند.

علاقمندان به این قابلیت جدید می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت 24 ساعته از طریق شماره 09981000000 با کارشناسان فروش شاتل موبایل در ارتباط باشند و یا به وب سایت این اپراتور به آدرس  www.shatelmobile.ir مراجعه کنند.

شاتل موبایل به عنوان اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پیش شماره 0998 ، از گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE برخوردار بوده و با ارائه گسترده ترین خدمات به مشترکین خود تجربه ای وصف ناشدنی از ارتباط پیوسته و با کیفیت را هدیه می دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی های هوشمند وارد بازار شده است بسیار کار مردم راحت تر شده است  و خیلی کارها را از طریق گوشی هوشمند انجام می دهند . دوران پاندمی کرونا بسیار بر کار هایی که با گوشی می شود انجام داد را بسیار پر رنگ تر کرد و نشان داد که گوشی فقط برای مکالمه و اس ام اس دادن نیست

قابلیت پرداخت بدون تماس از آن دست فناوری هایی است که چند وقتی است شایعاتی در مورد آن از گوشه و کنار شنیده می شود و خبرهای مربوط به نحوه کارکرد آن دست به دست می شود. قابلیتی که بر اساس شایعات به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به نصب هیچ سخت افزار اضافی دیگری، پرداخت های مربوط به کارت های اعتباری خود را احتمالا از طریق فناوری NFC انجام دهند. برای استفاده از این قابلیت هم کافیست کاربر مبلغی را که می خواهد شارژ کند، تایپ کرده و کارت اعتباری خود را به قسمت پشت گوشی خود نزدیک کند.

در نهایت آنچه که امروز در میان انبوه خبرها قابل ملاحظه و غیرمنتظره بود، معرفی رسمی قابلیت Tap to pay یا همان پرداخت بدون تماس شرکت اپل بود که در نهایت مهر تأییدی به این شایعات زد و امکان تبدیل گوشی های آیفون به پایانه های فروشگاهی را اعلام نمود.

بر اساس اعلام اپل این فناوری در ابتدا فقط در ایالات متحده عرضه خواهد شد و به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد تا صرفا از طریق گوشی هوشمند آیفون و اپل واچ پرداخت های کاربران را دریافت و قبول کنند. این قابلیت با سطح امنیتی بسیار بالا بدون نیاز به نصب و راه اندازی هیچ دستگاه و سخت افزار جانبی یک جایگزین مناسب و خاص برای دریافت پول و پذیرش پرداخت ها می باشد.

به گفته اعلام شرکت اپل این قابلیت با دستگاه های آیفون 110 اس و مدل های بعد از آن که از سیستم پرداخت اپل پی پشتیبانی می کنند، سازگار است و با سایر کیف پول های دیجیتال، پلتفرم های شخصی ثالث، کارت های اعتباری و دبیت کارت ها نیز کار می کند.

با توجه به این که غول فناوری امریکایی در سال 2020 میلیون ها دلار به استارتاپ کانادایی به نام Mobeewave پرداخت کرد تا گوشی های آیفون را به پایانه های پرداخت تبدیل کند، انتظار می رفت این قابلیت در راستای استراتژی های رو به رشد اپل مانند اپل پی، اپل پی کیش، و اپل کارت عرضه شود و دردسرهایی برای شرکت های فعال در زمینه سخت افزاری ایجاد کند.

سطوح امنیتی این قابلیت طبق گفته های اپل بسیار بالاست و به طور جدی از حریم شخصی کاربران محافظت می کند. علاوه بر این تمامی تراکنش ها به صورت رمزنگاری انجام خواهد شد و هویت افراد و کالاهای خریداری شده قابل ردیابی و شناسایی نخواهد بود. گفته می شود این قابلیت تا اواخر سال 2022 در فروشگاه های امریکا و با کارت های پرداخت رایج مانند Visa, Master card,Discover,AmericanExpress قابل استفاده می باشد.

شرکت استرایپ (Stripe ) نیز اعلام نموده است که در فصل بهار آینده این قابلیت را برای مشتریان تجاری خود از جمله اپلیکیش Point of sale شاپیفای فراهم خواهد کرد و بدین ترتیب کاربران به جای پرداخت ،تنها نیاز دارند تا گوشی های هوشمند خود را به یکدیگر نزدیک کنند.

به نظر می رسد توسعه دهندگان این فناوری این قابلیت را در قالب سرویس ها و خدمات جدید به کاربران ارائه کرده و به زودی دنیای کسب و کار را با تغییر اساسی روبرو خواهند کرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی همراه امد نیاز به اپراتور در ایران بود که همراه اول جز پیشگامان در ایجاد سیم کارت کرد. در سال های اخیر که همراه اول سعی کرده نسبت به رقیبانش در جذب  سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری  پیشی بگیرد که بسیار هم موفق بوده است و بسیار سعی کرده که در پاندمی کرونا هوای مشترکانش را داشته باشد

البته سرویس ها و خدمات متنوع همراه اول نیز در جلب رضایت مشترکین بی تاثیر نبوده است و ارائه طرح هایی با تعرفه اقتصادی و مقرون به صرفه در کسب چنین موفقیت هایی نقش اساسی داشته است.

استقبال بی نظیر مشترکین از طرح قبلی عرضه سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف ویژه، این اپراتور را بر آن داشت تا بار دیگر اقدام به فروش سیم کارت های دائمی با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه نماید. بنابراین در طرح جدید این اپراتور، سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف 40 درصدی به قیمت تنها 100 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. در طرح فروش ویژه سیم کارت های دائمی همراه اول، سیم کارت های عرضه شده علاوه بر تخفیف ویژه از امکانات خاصی مانند بسته خوش آمد گویی برخوردارند. بسته خوش آمد این طرح ویژه شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 6 ماه مکالمه درون شبکه نیم بها و ماهانه 100 پیامک هدیه به مدت 6 ماه می باشد.

البته آنچه که طرح فروش ویژه سیم کارت های دائمی همراه اول را منحصر به فرد می سازد، نه تخفیف ویژه 40 درصدی فروش این سیم کارت هاست و نه بسته ویژه خوش آمد گویی، بلکه قرعه کشی 50 میلیون تومانی است که همراه اول برای خریداران این سیم کارت در نظر گرفته است. این قرعه کشی امتیازی نبوده و خریداران سیم کارت های دائمی همراه اول علاوه بر بهره مندی از تمامی خدمات بیان شده، یک شانس برای برنده شدن هم خواهند داشت.

با توجه به این که اپراتور همراه اول امکان خرید این سیم کارت ها را به صورت حضوری و غیر حضوری برای علاقمندان مهیا نموده است؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه های آنلاین همراه اول نسبت به خرید سیم کارت های دائمی طرح ویژه همراه اول اقدام نمایند. امکان ارسال رایگان سیم کارت به درب منزل نیز از تمهیدات دیگر همراه اول در جهت رفاه حال مشتریان و حفظ فاصله اجتماعی می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از سالی که سیم کارت برای گوشی تولید شده است پیامک های تبلیغاتی هم بخش جدا ناپذیر سیم کارت شده اند  در سال های اخیر ولی به شدت پیامک های تبلیغاتی اضافه شده است که این خود باعث ناراحتی و نارضایتی مردم شده است و هر کاری می کنند که این نوع پیامک های تبلیغاتی کمتر ارسال به گوشی هایش بشوند یا اصلا نشوند.

بر اساس قانون ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره های شخصی ممنوع بوده و ارسال کننده پیامک متخلف شمرده می شود و در صورت ارسال چنین پیامک هایی، خط تلفن ارسال کننده قطع می شود. البته ارسال پیامک هایی با محتواهای غیر اخلاقی و کلاهبرداری از طریق سرشماره های پیامکی نیز غیر مجاز بوده و در صورت مشاهده با آنها نیز برخورد می گردد.

وزیر فناوری و اطلاعات، عیسی زارع پور در حساب اینستاگرامی خود نوشت: حتما شما هم گاهی از دریافت پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی کلافه می شوید. محتوای برخی از این پیامک ها، غیر مجاز و برخی هم کلاهبرداری است. این پیامک ها بیشتر از طریق سرشماره های پیامکی و گاهی هم از طریق سیم کارت های شخصی تلفن همراه با خطوط تلفن ثابت ارسال می شوند.

ارسال پیامک از طریق سرشماره جرم نیست و در صورتی که مشترکان از دریافت چنین پیامک هایی ناراضی هستند، می توانند با شماره گیری کد دستوری   #800*  یا تماس با "واحد ارتباطات با مشتریان اپراتورها: نسبت به مسدود سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایند. البته با همین روش امکان فعال سازی دریافت پیامک از سرشماره های تبلیغاتی هم برای مشترک وجود دارد.

زارع پور افزود: در صورتی که بعد از مسدود سازی دریافت پیامک تبلیغاتی همچنان پیامک هایی با محتوای نامناسب دریافت می کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال کننده به سامانه پیامکی 195 گزارش کنید.

از ابتدای سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای حفظ حقوق مشترکان و مدیریت پیامک های تبلیغاتی اقدامات مهمی را انجام داده است. طراحی و اجرایی شدن سامانه پیامکی 195 یکی از همین اقدامات اساسی است. سامانه 195 ، سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان اعم از دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتواهای نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و ... می باشد که به صورت تمام وقت آماده بررسی و شناسایی شماره های متخلف است.

بعد از ارسال گزارش از سوی مشترکان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از بررسی و احراز تخلف، سرشماره ارسال کننده پیامک را مسدود و یا قابلیت ارسال پیامک از شماره شخصی ارسال کننده را سلب می نماید.

وزیر ارتباطات در این خصوص اعلام کردند که تا کنون بیش از 31 هزار خط شخصی و سر شماره متخلف از طریق سامانه کشف تقلب و گزارش های مردمی به سرشماره 195 شناسایی شده است.

در همین راستا اپراتورها موظفند تا با اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک های انبوه، نظارت بیشتری بر فعالیت فعالان ارسال پیامک انبوه داشته باشند. علاوه بر این شناسایی عوامل متخلف فروش سیم کارت های شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آنها و طرح دعوی در محاکم قضایی نیز از جمله کارهای موثر اپراتورها برای جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم می باشد.

با توجه به این که ارسال پیامک انبوه از خط شخصی ممنوع می باشد، متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه می توانند از پنل های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه نسبت به این امر اقدام نمایند.

 امید است اقدامات اخیر رگولاتوری (راه اندازی سامانه 195 و نظارت بیشتر اپراتورها ) که در راستای رفاه حال مشترکان و پیشگیری از ارسال پیامک های مزاحم صورت گرفته است؛ نقطه پایان ارسال پیامک های تبلیغاتی و مزاحمت های این چنینی برای مشترکان باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سال های اخیر سامسونگ و شرکت اپل بسیار رقابت تنگاتنگی دارند و بسیار سعی میکنند که بیش ترین جذب مشتری را داشته باشند برای همین هرسال گوشی های متنوعی را به بازار ارائه میدهند. امسال هم سامسونگ از گوشی های جدید خود رونمایی می کند که به نظر می رسد ادغام چند گوشی با یک دیگر است ولی همچنان باید منتظر اخبار تکمیلی از سامسونگ باشیم

به نظر می رسد ترکیب محصولات جدید سامسونگ با سری گلکسی نوت، بسیار مورد توجه کاربران و فعالان حوزه فناوری قرار گرفته و سیل شایعات و اخبار منتشر شده در این خصوص تمامی ندارد. بنابراین انتظار می رود که شرکت سامسونگ به زودی در یک نشست خبری سری گلکسی S22 را معرفی و رونمایی کند و به دنیای شایعات پایان دهد.

جدید ترین تصاویر فاش شده از جعبه گوشی هوشمند گلکسی S22 به همراه تصویر نمای جلویی گلکسی تب S8 اولترا نشان می دهد که گلکسی تب S8 اولترا بزرگترین مدل در تبلت های خانواده ی گلکسی تب S8 می باشد که در بالای نمایشگرش بریدگی دیده می شود.

شایعات منتشر شده در خصوص این خانواده بیان می کند که گلکسی تب S8 با نمایشگر 11 اینچ و گلکسی تب S8 پلاس با نمایشگر 4/12 اینچ و گلکسی تب S8 اولترا با نمایشگر 6/14 اینچ سه عضو این خانواده هستند که گوشی پرچمدار این مجموعه یعنی گلکسی S8 اولترا از دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه فوق عریض با زاویه دید 120 درجه تشکیل شده است. طبق اطلاعات جدید سامسونگ روی سنسور این دوربین تمرکز بیشتری داشته و دوربین ثانویه این تبلت برای جلسه ها ی مصاحبه های ویدئویی بهبود قابل توجهی داشته است.

با توجه به این که پخش شدن شایعات و انتشار تصاویر قبل از رونمایی از محصولات، اتفاق شایعه بوده و پیش از این نیز تصاویری از نمای جلویی گوشی هوشمند گلکسی S22 اولترا پخش شده بود که نشان می داد این مدل ظاهری جعبه مانند داشته و در رنگ های مشکی ، سبز، سفید عرضه می شود. خبرهای جدید ضمن تائید شایعات قبلی نشان می دهد که این مدل در رنگ زیبای قرمز بورگاندی نیز عرضه می گردد.

البته تصاویری از نمای پشت مدلی منتشر شده که به گوشی هوشمند گلکسی S22 نسبت داده می شود که خیلی قابل اطمینان نمی باشد. چرا که انتظار می رود هر دو دستگاه هوشمند گلکسی S22 و گلکس  S22 پلاس با مجموعه دوربین مشابه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی را روانه بازار کردند.

در تصاویر منتشر شده یک جعبه گوشی هم دیده می شود که به گوشی پرچمدار این خانواده گلکسی S22 اولترا نسبت داده می شود و نشان می دهد کمپانی سامسونگ در این جعبه قلم لمسی  S Pen و کابل مبدل  USB Type-C به USB Type-c و ابزار اجکتور سیم کارت را تعبیه کرده است، البته سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود شارژر های موجود در جعبه تلفن های هوشمند آینده را در اختیار کاربران قرار نمی دهد، بنابراین انتظار گوشی هدفون یا شارژر را در این جعبه نداشته باشید. قیمت گوشی های هوشمند این خانواده احتمالا از 799 دلار شروع می شود که به نظر می رسد سامسونگ برای ماندن در چرخه رقابت با شرکت های چینی محصولات خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می کند.

این مدل های جدید که انتظار می رود با قابلیت های جالب و قابل توجهی روانه بازار گردند، به نظر می رسد نسبت به مدل های گذشته با تغییرات گسترده تری عرضه می شوند.. بنابراین اگر از علاقمندان به محصولات سامسونگ هستید ، به زودی شاهد محصولات جدید و متنوع این کمپانی در بازار خواهید بود



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش (تله کیش) با ارائه سیم کارت های USIM و اینترنت نسل چهارم که علاوه بر جزیره کیش در سایر نقاط کشور نیز قابل استفاده می باشد، به عنوان اپراتور اختصاصی این جزیره و با پیش شماره 0934شناخته میشود. این اپراتور از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر تله کیش تلاش می کند تا با تقویت زیرساخت ها و استاندارد سازی خدمات ارتباطی، تعداد مشترکین خود را روز به روز افزایش دهد.

ارائه خدمات و سرویس های متنوع و مقرون به صرفه در قالب طرح های گوناگون مناسبتی از جمله تلاش های این اپراتور برای جذب بیشتر مشترکین می باشد. در همین راستا به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تله کیش به مناسبت ایام دهه فجر، سیم کارت های دائمی خود را با تخفیف سی درصد در اختیار علاقمندان قرار می دهد. این طرح که در راستای حمایت از متقاضیان جدیدالورود به شبکه تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش ارائه می شود؛ از روز 12 بهمن ماه 1400 به مدت 10 روز ( ایام دهه فجر) ادامه خواهد داشت و متقاضیان شرکت کننده در طرح فروش ویژه سیم کارت دائمی تله کیش می توانند ضمن برخورداری از تخفیف ویژه 30 درصدی قیمت سیم کارت، از بسته خوش آمد گویی رایگان یک گیگابایت اینترنت 30 روزه این سیم کارت ها هم بهره مند شوند.

علاقمندان به خرید سیم کارت های دائمی تله کیش می توانند با مراجعه حضوری به دفتر امور مشتریان این اپراتور به آدرس : جزیره کیش، بلوار سنایی، ساختمان تله کیش در بازه زمانی اجرای طرح نسبت به خرید و دریافت سیم کارت اقدام نمایند. البته این اپراتور امکان خرید غیر حضوری و آنلاین را نیز برای علاقمندان به خرید در فروشگاه آنلاین تله کیش به آدرس sim.telekish.ir فراهم نموده است که لازم است مشترکین بعد از مراجعه به فروشگاه آنلاین تله کیش و انتخاب و رزرو شماره مورد نظر، ظرف مدت 30 روز با در دست داشتن کد پیگیری و کارت ملی به امور مشتریان تله کیش مراجعه کرده و نسبت به تحویل سیم کارت خریداری شده؛ اقدام نمایند.

شرکت اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش در سال های اخیر با جذب مشارکت بخش خصوصی توانسته به عنوان بازوی اجرایی فعال در زمینه های مختلف بسیار موفق عمل کرده و توانسته خدمات و سرویس های متنوعی را در اختیار مشترکان خود قرار دهد.



:: برچسب‌ها: U SIM , سیم کارت هوشمند , سیم کارت تله کیش , قیمت سیم کارت , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()