نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه قدرت باعث  فساد در طبقه حاکمیت میشود. زمانی که پادشاه یک کشور به فکر خودش می افتد باعث هرج و مرج بین خاندان ها و درباریان میشود و فاصله طبقاتی شروع میشود.قدرت طبقه فاسد در حال فاصله اندازی طبقه مردم عادی و اشرف زاده هاست. بزودی سیاهی و بی اعتمادی در تمام طبقات مطمئنا باعث فروپاشی حکومت میشه . در این اوضاع خراب عده ای حتی اندک با داشتن کور سویی امید به تصاحب قدرت فکر میکنند.

اگه علاقه مند به بلوف زنی هستید انتخابتون درسته؛ بردگیم کودتا یک بازی پر از بلوف و هیجان.

در این بازی شخصیت هایی است که در ادامه توضیح میدهیم.و می گوییم که هر شخصیت چه ویژگی و قابلیت هایی دارد.

بزرگ زاده: شخصیتی که همیشه می تواند از خزانه بازی 3 سکه بردارد. 

آدم کش : با پرداخت 3 سکه می تواند به جان هر بازیکنی که بخواهد سو قصد کند به جز یک نفر که آن هم شاهدخت بازی است. برای آنکه آدمکش عاشق شاهدخت است.

فرمانده: شخصیتی که از هر کس که بخواهد می تواند دو سکه بردارد. شخصیت هایی چون بزرگ زاده و سفیر می توانند جلوی این اقدام را بگیرند.

سفیر:شخصیتی که می تواند نقش خود را با یک نقش از دک بازی عوض کند.

شاهدخت:شخصیتی که فقط در مقابل آدم کش می ایستد و اجازه کشته شدن را نمی دهد.

اقدامات  عمومی در بازی

کسب درآمد: همیشه می توانید 1 سکه از بانک بازی بردارید

دریافت کمک های خارجی: همیشه می توانید 2 سکه از بانک بازی بردارید.اگر کسی نقش بزرگ زاده رو داشته باشه می تواند ممانعت کند.

کودتا:7 سکه به بانک بازی بپردازید و به یکی از بازیکنان حمله کنید. بلافاصله یکی از کارت های خود را می سوزاند.

اگر در بازی بالا 10 سکه داشته باشید باید حتما کودتا کنید.

توی بازی فکری کودتا یا coup باید یکی یکی حریفان رو کنار بزنید و دوام بیارید.

برای آماده سازی بردگیم کودتا کارت های شخصیت رو با هم بر زده و به هر بازیکن ۲ کارت بدید. این کارت ها باید از دید بقیه بازیکنان مخفی بمونه . کارت های باقی مانده به شکل یه ستون وسط بازی قرار میگیره که بهش میگن ستون دربار.

به هر بازیکن ۲ تا سکه میدید و این ۲ سکه باید جوری قرار بگیره که همه تعدادش رو ببینند. این سکه ها نقش خزانه رو برای شما ایفا میکنه. ویژگی هر کارت رو خوب مطالعه کنید و مسلط بشید که توی استراتژی بردتون دخیله.

اجزای بازی فکری کودتا :

21 تا کارت شخصیت ( بزرگ‌زاده. آدم کش. فرمانده. بازرس. آنارشیست. سفیر و شاه دخت )

10 کارت چکیده قوانین بردگیم کودتا

50 تا سکه

راهنمای بازی رومیزی کودتا

 



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسته ی ویژه ی ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

وقتی حرف عید میشود ذهنمان به دو سو کشیده میشود یکی بحث شیرین تعطیلات و دگیری بحث شیرین تر عیدی اگر به تقویم نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که تقریبا تمامی اعیاد ما ایرانیان و مسلمانان تعطیل میباشد و حال اگر نگاهی به تاریخچه ی هدایا و طرح های اپراتورهای تلفن همراه کشور بیاندازیم در میابیم که اپراتورها در این تاریخ ها به طور منظم و هر ساله هدایا ، تخفیف ها و بسته های ویژه ای را به کاربران خود اعطا میکنند که حکم همان عیدی را دارد که در ابتدا ذکر کردیم و شما تنها با وارد کردن کد دستوری لازم میتوانید عیدی خود را از اپراتور تلفن همراهتان دریافت و تا مهلت داده شده توسط اپراتور از آن استفاده کنید 

به همین منظور ایرانسل به خاطر فرا رسیدن دو عید بزرگ مسلمین یعنی عید قربان و عید غدیر خم، مانند سال های گذشته دو طرح جذاب مکالمه رایگان و بسته اینترنتی و مکالمه را در نظر گرفته است. این بسته های خدماتی ویژه (بسته اینترنت و مکالمه) را می توان در میان فاصله دو عید یعنی از ساعت 24 سی ام تیرماه تا هفت مرداد 1400 فعال کرد. که ما در این مقاله به شرح آن می پردازیم

خدماتی که در این ایام مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند شامل سه ساعت مکالمه درون شبکه ایرانسلی و سه گیگابایت اینترنت همراه است که قیمت این بسته ویژه 10 هزار تومان می باشد. برای فعالسازی این بسته دو روش وجود دارد:

1- از قسمت پیشنهادات در اپلیکیشن ایرانسل من

2- شماره گیری کد دستوری #5* که تا سه روز بعد از فعالسازی می توانید از آن استفاده نمایید.

همچنین ایرانسل سوای این پیشنهاد ویژه خود، یک طرح مکالمه رایگان درون شبکه را دارد. با فعال سازی این طرح توانید تنها با 5 دقیقه مکالمه،50 دقیقه مکالمه رایگان دریافت نمایید. برای فعال سازی آن هم باید یا از طریق قسمت پیشنهادهای ایرانسل من اقدام کنید یا با شماره گیری #۲*۱*۴۴۴۴* این بسته را دریافت کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

فیلمی از جنس تاریخ کره است. که بعد از آغاز فرمانروایی امپراطور جومونگ است و به اوایل  گوگوریو بر میگرده.سریال های کره ایی باعث شده تا مردم علاقه زیادی به زبان کره ایی پیدا کردنند و در سال های اخیر گروه های موسیقی زیادی در کره به وجود امده که باعث علاقه مندی به زبان کره ایی شده است. و سینما کره هم در سال های اخیر باعث علاقه مندی سایر کشور ها به زبان و فرهنگ و تاریخ کره شدهاست ما در این مقاله بخش هایی از سریال میگم.

ژانر:

تاریخی

عاشقانه

فانتزی

ملودرام

سفر در زمان

نویسنده:

جو یون یانگ

کارگردان:

کیم کیو تائه

بازیگران:

لی جون کی

لی جی یون (نام حرفه ای: آی یو)

کانگ ها نئول

هونگ جونگ هیون

کانگ هان نا

بک هیون

نام جو هیوک

جی سو

کشور سازنده:

کره جنوبی

زبان اصلی:

کره‌ای

محصول:

سال2016

تعداد قسمت‌ها:

20 قسمت + 2 قسمت ویژه

 

عاشقان ماه، یک سریال تلویزیونی کره جنوبی است که بر اساس رمان چینی BuBu JingXin ساخته شده. این سریال از 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 از سیستم پخش سئول (SBS) در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ساعت 22:00 در 20 قسمت پخش می‌شد.

این مجموعه به طور متوسط در سراسر کشور کره جنوبی رتبه بندی 7.6% براساس  نیلسن کره و 7.3% بر اساس  TNMS داشته و استقبال از آن پایینتر از حد انتظار بوده است. برعکس، در سطح بین‌المللی عملکرد خوبی داشته و بیش از 1.1 میلیارد بازدید در چین و نیز رتبه بندی بالا در سنگاپور و مالزی داشته است. گزارش شده که هر قسمت این درام بیش از 400 هزار دلار به ایستگاه پخش چینی Youku فروخته شده که مجموعاً بیش از 8 میلیون دلار بوده است.

خلاصه داستان:

هنگامی‌که خورشید گرفتگی کامل اتفاق می‌افتد، گو-ها جین به دوران گذشته، به آغاز سلسله گوریو در کره یعنی در زمان سلطنت پادشاه تائِجو منتقل می‌شود. او در بدن هائِه سو، دختری 16 ساله بیدار می‌شود و خود را در خانه 8 شاهزاده وانگ ووک می‌بیند، در حالیکه عموزاده همسر پادشاه است. او به زودی با چند تن از شاهزاده‌ها دوست می‌شود و با شاهزاده چهارم، وانگ سو که که مطرود سایرین است، دیدار می‌کند. اگرچه او می‌داند که نباید درگیر دسیسه‌های کاخ در مورد جانشینی تاج و تخت شود، اما ناخواسته خودش یک مهره‌ای در این شطرنج می‌شود ....

بازیگران نقش اول:

 

Hong Dong-young در نقش Young Wang So

او در ابتدا به عنوان فردی بیرحم و منزوی در بین شاهزادگان شناخته می‌شد. اطرافیانش هم او را ترسانده و هم درک نمی کنند. او به خاطر هائه سو عوض می‌شود، هائه سو به سرعت متوجه می‌شود که سردی او مثل نقابی برای پنهان کردن دردش است.

Lee Ji-Eun در نقش Go Ha-Jin / Hae Soo

دختری با زندگی دردناک که به گذشته سفر می‌کند. او دختری خوش بین است و تحمل بی عدالتی را ندارد. او اولین کسی است که درد وانگ سو را درک می‌کند و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. هائه در ابتدا تعلق خاطری نسبت به شاهزاده هشتم پیدا می‌کند، اما پس از آن ارتباط آنها تغییر می‌کند.

Kang Ha-Neul در نقش Wang Wook

او مرد مهربانی است که به شدت مراقب افراد اطرافش است. مهربانی او باعث می‌شود هائه به دام عشق او اسیر شود.

Lee Joon-Gi در نقش Wang Soo چهارمین شاهزاده

 

 

بازیگران نقش دوم:

 

Kim San-Ho در نقش Crown Prince Wang Mu

Hong Jong-Hyun در نقش Wang Yo

Yoon Sun-Woo در نقش Wang Won

Byun Baek-Hyun در نقش Wang Eun

Nam Joo-Hyuk در نقش Baek-Ah

Ji Soo در نقشWang Jung   

 

 

مکان‌های فیلمبرداری:

 

فیلمبرداری سریال عاشقان ماه که پنج ماه به طول انجامید، در فوریه 2016 در آتلیه سینمایی Yoseonjeong  و صخره‌های Yoseon-am  در شهرستان یئونگول، استان گنگوون آغاز شد و در ساعات اولیه 1 ژوئیه، هنگامی‌که IU آخرین صحنه از قسمت 20 و لی جون گی در 30 ژوئن آخرین نقش خود را در ایچاون، استان گیونگی اجرا کرد، پایان یافت.

سایر مکان‌ها شامل مرکز فرهنگی  Baekjeو پارک توریستی Ondal در شهرستان  Danyang است. معابد Unjusa و Man-yeonsa در شهرستان هواسون ؛ ساسئونگ آم ارمیتاژ در کوه اوسان در شهرستان گوری؛ باغ Wolhwawon در پارک Hyowon  واقع در در Suwon ؛ آتلیه سینمایی  Seyeonjeong  در جزیره Bogil، دریاچه Cheonjuho  در دره هنر Pocheon، دریاچه  Miryang و دریاچه Ban-gok هستند.

 

اگر بخواهیم 5 اپیزود اول را در یک یا دو جمله بگوییم، شاید بتوان گفت:

قسمت 1: تبدیل شدن گو ها-جین به هائه سو و آشنایی با شاهزاده ها...

قسمت 2: ملاقات وانگ سو با هائه سو...

قسمت 3: وانگ ووک، هائه سو را دلداری می‌دهد، وانگ سو در سونگاک می‌ماند...

قسمت 4: افسردگی وانگ سو، تلاش هائه سو برای نجات یونگ، یک عاشقانه شیرین.

قسمت 5: مرگ میونگ هی

داستان کلی این سریال غیرقابل پیش بینی است و  پس از تمام ماجراها داستان پایان تلخی خواهد داشت.

  

برای یادگیری زبان کره ای به سایت ماژورین مراجعه ک 

 

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش زبان , آموزش آنلاین زبان کره , آموزش زبان کره , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بررسی سرقتی نبودن آیفون دست دوم

 

 

اگر اهل خواندن خبرها و صفحه ی حوادث باشید احتمالا تا الان متوجه شده اید که چقدر آمار دزدی ها زیاد شده است و حتی اگر زیاد اهل مطالعه ی اینچنین خبرها نباشید تنها با نگاهی دقیق به اخبار دور و اطرافیان متوجه ی این موضوع خواهید شدید اما چاره چیست؟ قطعا ما نمیتوانیم امنیتی را که دولتمردان مسئولش هستند و در این مسئولیت خود هم مانند سایر وظایفشان سر افکنده بیرون آمدند ، را به وجود بیاوریم پس چه کاری از دسست ما برمیاید؟

جواب این سوال واضح است تنها کاری که ما می توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که از این دزدی ها حمایتت نکنیم و حمایت از این دزدی ها به این شکل صورت میگیرد که ما این اجناس مسروقه را از سارقان خریداری کنیم که به لطف اپلیکیشن های فروش لوازم دست دوم این خرید و فروش وسایل مسروقه هر روز صورت میگیرند

اما قطعا سارقان اجناس خود  را به عنوان اجناس مسروقه به فروش نمی گذارند پس ما باید آگاهی خود را در این زمینه بالا ببریم البته راه هایی برای تشخیص گوشی موبایل مسروقه ی کمپانی اپل وجود دارد که ما در این خبر به آن می پردازیم

 

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی , آیفون دست دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

5 روش تقویت باتری گوشی موبایل

 

این امر که به محض خالی شدن باتری گوشی می توانیم آن را به شارژر متصل کنیم و به ادامه ی کارمان با این وسیله ی کوچک بپردازیم کاملا صحیح است اما این را نمی توان انکار کرد که این کار به شدت به باتری گوشی آسیب میزند و هم گاهی اوقات ما در جایی که به شارژر و پریز برق  دسترسی داشته باشیم نیستیم و گاه اعمال ضروریمان با گوشی به همین دلیل دچار اختلال میشوند پس کار عاقلانه این است که در مرحله ی اول  هنگام خرید گوشی به قدرت و کیفیت باتری آن توجه کنیم و در مرحله ی دوم از هر کاری که که باعث آسیب به گوشیمان می شود اجتناب کنیم و در مرحله ی دوم اعمالی را که باتری گوشی های هوشمند ما را تقویت میکنند مو به مو انجام دهیم زیرا همانطور که میدانید میتوان از خرابی این باتری ها و در نتیجه ضعیف شدنشان جلوگیری کرد اما امکان اینکه باتری خراب شده دوباره به حالت اول و سالم خود برگردد تقریبا به صفر میل میکند

1-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تاجایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد. 

 

 

2--غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویر زمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

3-دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

4-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری بازهم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی درحال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

 

5کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و درمواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیازبه فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت AutoSync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آنرا غیرفعال کنید.

 

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد ازآنکه گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری هارا تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود. 

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جداشدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

 



:: برچسب‌ها: باتری آیفون , گوشی آیفون , تلفن همراه هوشمند , رندباز , تلفن همراه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

زنگ خطر برای کاربرانی که تنها ازطریق وای‌فای از تبلت خود استفاده می‌کنند

در تمامی نقاط جهان گوشی های موبایل از قیمت بالایی برخوردارند و جز وسایلی که به شکل راحتی مردم اقدام به خریداری آنها کندد نیست و باید یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای خریدش داشته باشند اما در ایران این قیمت گزاف به چیزی بیشتر از حد تصور تبدیل شده است  چرا که علاوه بر عامل گران قیمت بودن ذات گوشی موبایل عوامل دیگری چون تحریم ها پایین بودن ارزش ریال در جهان و از همه مهمتر قاچاق این محصولات باعث شده است بسیاری از افراد توانایی خرید  یک گوشی ساده از یه برند میان رده راهم نداشته باشند و این یک فاجعه است چرا که امروزه با برگزاری کلاس ها و مدارس به شکل اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت یک عضو ضروری در هر خانه ای تبدیل شده اند ما در این مقاله به رجیستری که یکی از برنامه ریزی های مسئولان برای جلوگیری از قاچاق است می پردازیم

 

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح رجیستری که از سال 96 آغاز شده است، بیش از 6 میلیارد دلار از قاچاق تلفن همراه کاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ایران نیز بیش از 300 میلیون دلار است که بر اساس آمارهای اعلام شده، تقریبا 80 درصد تبلت ها قاچاق می باشند. این طرح علاوه بر کنترل بازار این امکان را به خریدار می دهد تا پیش از خرید کالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به کشور نیز اطمینان یابد.

با توجه به این که اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن های همراه و تجهیزات دارای سیم کارت یا همان رجیستری توانسته است با ایجاد یک ابزار قدرتمند، به رویه قاچاق چند میلیارد دلاری این بازار پایان دهد، این طرح برای تبلت ها و دیگر تجهیزات سیم کارت خور ( مانند ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم کارت) به طور رسمی آغاز شده است.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری را موظف کردند تا " کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل" را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت نمایند.

با توجه به آنچه که بیان شد؛ هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند.

 طرح رجیستری تبلت ها برای برند Lenovo از تاریخ دوم مرداد ماه و سایر برندها از نهم مرداد ماه آغاز می شود و بعد از این تاریخ، تبلت های ثبت نشده شناسایی نخواهند شد.

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت ها و دیگر تجهیزات دارای سیم کارت، اپراتورها و سرویس های مخابراتی ، خدماتی از قبیل اینترنت و تماس تنها را برای تجهیزاتی ارائه می کنند که در این سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آموزش های مجازی مدارس، بسیاری از دانش آموزان با تبلت بدون سیم کارت به اینترنت متصل می شدند که با اجرای این طرح ، بعد از تاریخ اعلام شده این امر دیگر مقدور نمی باشد و لازم است که وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از طریق درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیق نماید.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش آموزانی که از طریق شبکه Wifi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری به اینترنت متصل می شدند، هشدار داد که تا قبل از تاریخ اعلام شده، سیم کارتی در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمایند و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل کنند.

کاربران برای اطمینان از رویت دستگاه در شبکه اپراتوری از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta. Ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند و در صورت دریافت پاسخ استعلام " دستگاه رویت شد" از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

طرح اصالت تجهیزات برای ساعت های هوشمند سیم کارت خور از 12 تیرماه و بارکد اسکنر ، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است که این طرح فقط برای تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شیائومی جایگاه دوم در عرضه ی گوشی های هوشمند را تصاحب کرد

مطمئنا اگر شما قصد خرید یک گوشی لاکچری و. البته با کیفیت را داشته باشید به سمت کمپانی اپل خواهید رفت چرا که علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت گزافی نیز میباشد و تمامی کاربران این کمپانی این مسئله را پذیرفته اند که با مبلغ کمتری می توانند یک گوشی مشابه از برندهای دیگر مثل سامسونگ هواوی و … را تهیه کنند آیا به دلیل سیستم عامل این کمپانی و سایر آپشن ها حاضر به پرداخت مبلغی چند برابر هستند

و خب این امر این مسئله را ثابت میکند که برندینگ چقدر میتواند در فروش یک محصول به قیمت گزاف و بالا موثر باشد البته کمپانی اپل همیشه رقبایی در زمینه ی فروش داشته که در لیست پرفروش ترین ها جایگاه بالاتری را نسبت به اپل اخذ می کردند مانند سامسونگ

اما اینبار علاوه بر سامسونگ نام یک کمپانی چینی را بالاتر از اپل میبینیم یعنی شیائومی!

خستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفونs4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

 

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

دریافت تمامی خدمات سیم کارت از طریق تلفن های همراه

آیا تا به حال محاسبه کرده اید که به جز مکالمه و ارسال پیامک چه کارهای دیگری را با گوشی هوشمند خود انجام داده اید؟ اگر بخواهید این کار را انجام دهید به یک لیست بلند بالا برخورد خواهید کرد و متوجه میشوید این وسیله ی کوچک که در جیبتان جتا میشود نصف بیشتر کارهایتان را روی دوشش گذاشته است و این را از دو جنبه ی مثبت و منفی میتوان نگاه کرد جنبه ی مثبتش آن است که با این کار ما در تایممان به شکل عجیبی و قابل ملاحظه ای صرفه جویی میکنیم و میتوانیم از این تایم ذخیره شده استفاده ی مفیدی به عمل بیاوریم برای مثال میتوانیم دوباره با استفاده از همین گوشی های هوشمند یک زبان جدید بیاموزیم و… و جنبه ی منفی ماجرا اینجاست که وابستگی بیش از حد به هر چیزی اعتیاد را در پیش خود دارد که اصلا مفید نیست

 این وسیله ارتباطی و کارکردهای جدیدش ، نیازهای ارتباطی جدیدی را نیز شکل داده است. تسریع روابط و دسترسی 24 ساعته بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی، استفاده از سرویس های مختلفی از جمله: خرید اعتبار(شارژ)، فعال سازی اینترنت، خرید بسته های اینترنت و .... را برای مشترکین را در شرایط مختلف ضروری می سازد. اپراتورهای تلفن همراه هم که در هر شرایطی به دنبال تسریع و تسهیل این ارتباط هستند؛ با طراحی اپلیکیشن های مختلف، تلاش خود را می کنند تا خدمات مختلف  مربوط به سیم کارت را به ساده ترین روش ممکن برای کاربران ارائه کنند. به همین خاطر کاربران می توانند با حضور در فروشگاه های مجازی این برنامه های رایگان را دانلود و سپس در گوشی موبایل خود نصب کنند.

برای این کار لازم است با ورود به این اپلیکیشن ها؛ شماره تلفن همراه  خود را وارد کرده تا کد مربوط به فعال سازی برایتان ارسال گردد. بعد از وارد کردن این کد، حساب کاربری شما فعال شده و بعد از آن می توانید تمامی خدمات مربوط به سیم کارت؛ حتی نقل و انتقال مربوط به مالکیت را به راحتی و در فضای مجازی انجام دهید و نیازی برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و خدمات امور مشترکین نیست.

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

رایتل و 49 گیگابایت اینترنت هفت هزار تومانی

خدماتی که اپراتورها به کاربران خود عرضه میکنند معمولا به دو شکل میباشد در نوع اول اپراتور بسته ی مورد نظر را به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و مشترکان آن اپراتور تنها با وارد کردن کد دستوری مخصوص آن می توانند بسته را به طور کاملا رایگان برای خود فعال نمایند نوع دوم این بسته ها به این شکل است که برای فعالسازی آنها باید مبلغی را به اپراتور بپردازیم اما این مبلغ در مقابل خدماتی که دریافت میکنیم بسیار ناچیز است و هر مشترکی که با دید اقتصادی به این بسته ها نگاه کند اقدام ب فعالسازی آنها خواهد کرد و اپراتورها با توجه به نوع مناسبت این بسته ها را تعین می کنند و معمولا برای مناسبت های بزرگی مانند عید نوروز شب یلدا و … اپراتور ها بسته های کاملا رایگان را به مشترکین خود هدیه میکنند

با ماه همراه باشید تا شما را  با بسته ی ویژه اپراتور رایتل آشنا کنیم

در راستای گسترش فرهنگ همدلی و تسهیل فرآیندهای ارتباطی بین هموطنان و کسب و کارها، این شرکت طرحی جدید به نام "طرح هفت" برای متقاضیان خرید سیم کارت رایتل از طریق ثبت نام ارائه کرده است. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت رایتل، متقاضیان با خرید یک سیم کارت اعتباری به ارزش هفت هزار تومان، یک بسته آغازین اینترنت 49 گیگابایتی به مدت هفت ماه (هر ماه 7 گیگ) به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

این طرح تنها برای متقاضیانی انجام می‌پذیرد که تا کنون سیم کارتی از از رایتل دریافت نکرده‌اند و هر فرد فقط یکبار می‌تواند در این طرح ثبت نام کند.

این اپراتور در روزهای همه گیری کرونا نیز تلاش کرد تا با ارائه طرح‌های ویژه مانند: رایگان کردن تماس‌های درون شبکه، سهمی در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تسهیل روابط هموطنان داشته باشد. 

 

 

 VVVVVVVV



:: برچسب‌ها: رایتل , بسته های اینترنت رایتل , سیم کارت رایتل , رندباز , خرید و فروش سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

فهرستی از کدهای دستوری ایرانسل

به طور قطع می توانم بگویم که اگر شما جزو کاربران اپراتور ایرانسل هستید به غیر از کد دستوری استعلام از شارژ و یا خرید بسته ی اینترنت چیز دیگری را نمیدانید 

غافل از اینکه نه تنها اپراتور ایرانسل بلکه تمامی اپراتورها برای اکثریت خدمات خود کدهای دستوری دارند که میتوانیم با شماره گیری آنها به راحتی کار مورد نظر خود را انجام دهیم  و نکته ی خوب این است که ایرانسل تمامی خدماتی که به سیم کارت های اعتباری خود میدهد به سیم کارت دائمی نیز عرضه میکند مو تنها کدای دستوری آنها متفاوت است و همین باعث میشود که ما با حجم بالایی از این کدها رو به رو باشیم

 

 

 

کدهای دستوری جهت اتصال به دروازه بانک جهت خرید شارژ :

 

بانک گردشگری

# 764 *

بانک مسکن

# 737 *

# 714 *

بانک ملت ( به پرداخت)

# 712 *

بانک ملی

# 717 *

پست بانک

# 747 *

آپ( پرشین سوئیچ)

# 733 *

جیرینگ

# 123 *

باجه ایرانسل

# 100 *

همراه 24(پرداخت الکترونیک سامان)

# 724 *

مبنا کارت آریا

# 770 *          

موسسه کوثر

# 744 *

 

بانک آینده

# 745 *

بانک انصار

# 763* 

بانک پارسیان

# 708*

بانک پاسارگاد

# 720 *

بانک حکمت

# 765*

بانک رفاه کارگران

# 729*  

بانک سینا  

# 727 *

بانک شهر

# 787*

بانک صادرات

# 719*

بانک صنعت و معدن

# 711 *

بانک کشاورزی

# 730*

 

 

 

دائمی

 

خرید شارژ ایرانسل

999#*789*

منوی اصلی

130#*

استعلام مانده حساب

1#*1*130*

منوی تغییر زبان

2#*130*

منوی خدمات ایرانسل

3#*130*

فعالسازی پیامگیر صوتی

1#*1*3*130*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

3#*1*3*130*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

4#*1*3*130*

درخواست تنظیمات MMS

5#*3*130*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*130*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*130*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*130*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*130*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*130*

پرداخت صورت حساب دائمی از طریق شارژ

#شماره رمز 12 رقمی*130*

منوی  تغییر طرح تعرفه

 

7#*130*

 

اعتباری

 

خرید شارژ ایرانسل

 

999#*789*

منوی اصلی

 

140#*

استعلام مانده حساب

 

1#*140*

منوی تغییر زبان

 

2#*140*

منوی خدمات ایرانسل

 

3#*140*

فعالسازی پیامگیر صوتی

 

1#*1*3*140*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

 

3#*1*3*140*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

 

4#*1*3*140*

درخواست تنظیمات MMS

 

5#*3*140*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*140*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*140*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*140*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*140*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*140*

شارژ مجدد

#کد 12 رقمی*141*

شارژ شگفت انگیز

#کد 12 رقمی*144*

سرویس خط به خط

#رمز*مبلغ به ریال*شماره مقصد*142*

منوی  تغییر طرح تعرفه

7#*140*

طرح های تعرفه اعتباری

1#*7*140*

دوره باقیمانده از طرح تشویقی

2#*8*7*140*

انتقال از اعتباری به دائمی

4#*7*140*

طرح های تعرفه تشویقی

3#*5*7*140*

منوی اطلاعات حساب

 

8#*7*140*

طرح تعرفه فعلی

 

1#*8*7*140*

موجودی بسته 3G

 

10#*141*

 

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

برترین اپراتور سیم کارت در ایران 

بنظر شما بهترین اپراتور کشور ایران کدام اپراتور است؟یا بگذارید سوال را اینگونه مطرح کنم با شنیدن کلمه ی اپراتور تصویر لوگوی کدام اپراتور در ذهنتان نقش می بندد فکر کنم بالای 90 درصد از افراد تصویر اپراتورهای ایرانسل و همراه اول را تصور کرده اند که خب با توجه به سابقه ی فعالیت و خدمات کاربردی و درخشان شدن یک امر طبیعی است اما آیا تنها پرسش به این پاسخ میتواند به قطع بگوید بهترین اپراتور کدام اسنت؟خیر چرا که در مرحله اول نقشبندی این برندها تاثیر تبلیغات خوب است و تبلیغات خوب تضمین خدمات خوب را در پی ندارد و در مرحله ی دوم وقتی مات به عنوان یک کاربر از یک اپراتور راضی هستیم منظورمان رضایت از خدماتی همچون سرعت اینترنت و… میباشد و قطعا ما فاکتورهایی مانند تعداد سیم کارت های یک اپراتور رند بودن خطوط و… را در نظر نمیگیریم 

برای همین ما در این محتوا قصد داریم به بررسی این فاکتور ها بپردازیم

 ضریب نفوذ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

ضریب نفوذ اپراتورها به معنی نسبت تعداد شماره موبایل فعال شده به تعداد جمعیت استفاده کننده از خدمات سیم کارت در یک کشور میباشد. در نتیجه با استفاده از آمار شماره های واگذار شده از هر اپراتور و اینکه چه مقداری از این شماره ها فعال یا غیرفعال اند میتوان ضریب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضریبب نفوذ 57.52 درصدی در رتبه اول این لیست قرار دارد بعد از آن ایرانسل است با ضریب 39.19 درصدی و درنهایت رایتل با ضریب 2.46 درصدی در جایگاه سوم اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.

 البته این را هم باید در مقدمه ذکر میکردیم که:

 در ایران اولویت خرید سیم‌ کارت تلفن همراه با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول است باتوجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سیم‌ کارت‌ های رایتل می‌ روند. همچنین یکسری اپراتور سیم‌ کارت نیز به‌تازگی وارد گردونه رقابت شده‌ اند که به‌عنوان‌مثال می‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

کاربران همواره به دنبال پیدا کردن خطوطی هستند که خدمات ارتباطی آن مشکلی نداشته باشد و نیازهایشان را برآورده کند. از معیار کاربران برای انتخاب سیم‌ کارت می‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهی گسترده، رند بودن سیم‌ کارت، سرعت‌بالای اینترنت، قیمت مناسب و در دسترس بودن سیم‌ کارت از سمت اپراتورها اشاره کرد.

دلیل اینکه افراد بیشتر به سمت سیم‌ کارت‌ ایرانسل و سیم کارت همراه اول می‌ روند این است که این اپراتورها خدمات خود را در بهترین سطح ارائه می‌ دهند و افرادی که از این دو اپراتور سیم‌ کارت خریداری می‌ کنند دیگر نگران مشکلات پایین بودن کیفیت خدمات نیستند. همچنین این اپراتور ها همواره در حال بالا بردن کیفیت خدمات و ارائه بهترین نوع خدمات هستند تا مشترکین بیشتری را نسبت به رقبا با به‌روز کردن سرویس‌ های خدماتی خود جذب کنند. امروزه یکی از این رقابت‌ ها میان اپراتور ها تلاش برای جلب مخاطب با ارائه شماره رند می‌ باشد.

شماره‌های رند اپراتورهای مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم کامپیوتری و افزایش گوشی‌ های هوشمند، آمار فروش سیم‌ کارت های تلفن همراه نیز بالا رفته و اپراتورها از این قضیه بسیار خرسند هستند. اپراتورهای جدید مانند سامانتل و شاتل موبایل در آینده یک سری اتفاقاتی را رقم خواهند زد تا معادلات به‌کلی تغییر کنند.

با توجه به تحرکات و اطلاعاتی که از شاتل دیده می شود تیم مارکتینگ این مجموعه با ایجاد تبلیغات گسترده در جهت ارائه شماره های رند و جذاب برای کاربران به دنبال جذب افرادی است تا قسمت گسترده ای از بازار را برای خود کسب کند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهای سراسر جهان میتوان گفت که آمار فروش سیم‌ کارت های شاتل و فعال شدنشان هرروز بیشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بیشتری از بازار سیم کارت های تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

این نحوه فروش و تبلیغات شاتل به نوعی نوآوری در صنعت اپراتورهای تلفن همراه است و نظیر آن را در شرکت هایی همچون ایرانسل و همراه اول نیز تاکنون دیده نشده.

 

مطابق آماری که وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاری سیم‌ کارت دائمی در رتبه اول قرار دارد که این رتبه در بخش واگذاری سیم‌ کارت های اعتباری به ایرانسل تعلق دارد. رایتل نیز در هردو رده‌بندی در رتبه سوم قرار دارد اما این اپراتور به دنبال این است با بروز کردن سرویس‌ های خدماتی خود کاربران بیشتری را نسبت به دو رقیب قدرتمند خود جذب کند.

 

بازار خرید و فروش سیم‌ کارت در ایران

 

سرعت فروش سیم کارت از سوی اپراتورها امروزه به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه در حال کم شدن میباشد که این آمار برای سیم کارت های دائمی به نسبت سیم کارت های اعتباری بیشتر است و دلیل اصلی آن قیمت های بالای سیم کارت های دائمی است به طوری که برای خرید یک کد 0912 باید حداقل رقمی حدود سه میلیون و 500 هزارتومان بپردازید و این قیمت با توجه به فاکتور هایی از قبیل رند بودن، صفر یا کارکرده بودن و... افزایش می یابد.

این موضوع قابل بسط به سایر پیش شماره ها و سیم کارت های رایتل، همراه اول اعتباری و ایرانسل نیست و فقط زمانی قیمت های سیم کارت ها به میلیون می رسد که بسیار رند باشد. با توجه به همین موضوع بیشترین خرید و فروش سیم کارت در بازار با توجه به صفر یا کارکرده بودن سیم کارت های دائمی همراه اول با پیش شماره 0912 و رند بودن پیش‌شماره‌های دیگر صورت می‌ گیرد.

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

افزایش سه برابری واردات گوشی شیائومی

بنظر شما با چه معیاری میتوان گوشی های تلفن همراه را سنجید ؟ آیا میتوان یک برند را به عنوان پرچمدار تمامی برندها انتخاب کرد ؟ اگر معیار را بر اساس قیمت بگذاریم و به عبارتی گران قیمت ترین گوشی را بهرین گوشی تلقی کنیم مسلما به نتیجه ی خوبی نمیرسیم  چرتکه خیلی گوشی های میان رده همان کارایی را با قیمت مناسب دارا هستند پس در آخر به این نتیجه میرسیم ک با کنارهم قرار دادن یک سری فاکتور ها باید به این نتیجه رسید

 

  واردات گوشی به تفکیک ماه

 

بیشترین میزان واردات از تیرماه 99 تا خرداد 1400 مربوط به دی ماه و کمترین میزان آن به آذر ماه برمی گردد که این نوسان به اختصاص یافتن ارز به شرکت های وارد کننده از سوی بانک مرکزی و افزایش قیمت گوشی برمی گردد. در ماه های آغازین سال جدید, با شروع موج های جدید کرونا و تعطیلی چند باره شرکت ها و تمایل کمتر مردم برای خرید بعد از تعطیلات ؛ واردات گوشی موبایل به کشور کمتر شده است که این رقم در خردادماه 1400  با افزایش 3/3 برابری در بازه زمانی مشابه سال پیش، رشد خوبی داشته است.

بیشترین میزان فعال سازی گوشی در شبکه نیز مربوط به خرداد ماه سال جاری می باشد، و بعد از آن  به ترتیب به بهمن ماه و اسفند ماه اختصاص دارد  که این امر به تخصیص ارز به واردات گوشی و اشباع بازار و به تبع آن کاهش قیمت ها بر می گردد.

نگاهی به آمارها و مقایسه بین آنها نشان می دهد که 80 درصد بازار موبایل جهانی را 7 سازنده برتر به خود اختصاص داده اند، در حالیکه در ایران تنها 5 برند، 97 درصد بازار را در سیطره خود دارند و جای خالی برندهای مقرون به صرفه ای چون اوپو، ویوو و ریلمی در بازار ایران خالی است.

سهم برندها از ارزش ریالی بازار موبایل ایران

 

سهم ریالی هر شرکت با توجه به سهمی که از بازار دارند ، مشخص می شود. سهم ارزشی گوشی های سامسونگ بیش از 4/1 میلیارد دلار، شیائومی 934 میلیون ، اپل 681 میلیون ؛ هواوی 142 میلیون، نوکیا 52 میلیون ، آنر 33 میلیون، جی پلاس 18 میلیون، و موتورلا 8 میلیون می باشد. در حالیکه شرکت اپل فقط 4 درصد از سهم بازار ایران را دارد؛  ولی 20 درصد  ارزش ریالی این بازار، متعلق به گوشی های آیفون می باشد که این امر به دلیل قیمت بالای هریک از محصولات این شرکت می باشد.

 

مقایسه واردات و خرید برندها در بازار ایران

 

اگر به آمارها و ارقام اعلام شده توجه بیشتری کند، متوجه خواهید شد که سهم بعضی  از برندها در این میان بیشتر از بقیه است. نوسان این سهم ها بیش از همه به قیمت ها و میزان محبوبیت این برندها بر می گردد. در این مقاله نگاهی کوتاه به این برندها خواهیم انداخت.

 

سامسونگ

 

گوشی های سامسونگ نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز محبوبیت دارند .با توجه به آمار جهانی در خصوص گوشی های همراه، سهم بازار جهانی  برند سامسونگ در هیچ کشوری به بیش از 22 درصد نمی رسد. ولی محبوبیت این برند در ایران بسیار بیشتر از استقبال جهانی است و با توجه به آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل ،  تقریبا نیمی از این بازار متعلق به این شرکت کره ای می باشد. این برند از نظر جلب اعتماد مشتری و برآورده کردن نیاز های مشتریان و اطمینان شرکت های وارد کننده بابت فروش گوشی؛ عملکرد خوبی در ایران داشته که این می تواند از مهمترین دلایل استقبال خریداران از این برند باشد.

 

شیائومی

 

نگاهی به آمارهای منتشر شده و مقایسه بین آنها نشان می دهد تمایل خریداران ایرانی در حال تغییر از سامسونگ به سمت شیائومی می باشد و فروش این گوشی ها در خرداد ماه 1400 با افزایش 7/3 روبرو بوده است. شرکت های چینی که زمانی فقط به عنوان کپی کار شناخته می شدند، تلاش کردند تا جایگاه خوبی در بازار جهانی کسب کنند و اکنون در کنار برندهای مطرح تولید کنندگان گوشی در دنیا قرار می گیرند. مقایسه بین برندهای سامسونگ و شیائومی نشان می دهد که سهم شیائومی در سال گذشته همواره نیمی از سهم سامسونگ بوده است. ولی آمارها در خرداد ماه سال جاری نشان میدهد که شیائومی با واردات 811 هزار دستگاه فاصله چندانی با آمار 852 هزار تایی سامسونگ ندارد و آنچه این مقایسه را جذابتر می سازد این است که ارزش ریالی گوشی های وارداتی شیائومی بیشتر از گوشی های سامسونگ در خرداد ماه 1400 است.

 

نوکیا

 

شرکت نوکیا که در زمانی نه چندان دور حاکم بی چون و چرای بازار موبایل محسوب میشد، در سه ماهه ی پایانی سال 2020 تنها 7 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این برند که این روزها زیر پرچم شرکت HMD Global به تولید گوشی می پردازد حدود 13 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده است که نشان از محبوب بودن این برند در ایران می باشد .

 

هواوی

 

شرکت هواوی که زمانی از استقبال بسیار خوبی در بین ایرانیان برخوردار بود این روزها بعد از اعمال تحریم ها علیه این شرکت ، شرایط خوبی نداشته و واردات و خرید و فروش این برند روند کاهشی قابل ملاحظه ای دارد.

 

اپل

 

شرکت آیفون از پرچمداران تولید موبایل در بازار جهانی می باشد که تنها 4 درصد از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده است. آنچه که در مورد این گوشی قابل تامل است ، سهم قابل توجه واردات این گوشی به صورت مسافری می باشد. با توجه به این که سهم واردات گوشی مسافری برای سایر برندها عدد قابل ملاحظه ای نیست و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد؛ این مقدار اختلاف تامل برانگیز است.

 سهم فروش برندها موبایل در بازار ایران

 

ارزش بازار موبایل ایران به 6 میلیارد دلار میرسد (که البته همه آنها از مجاری قانونی نمی باشد) همین رقم قابل ملاحظه، رقابت شرکت های تولید کننده برای تصاحب این بازار را توجیه می کند.

سهم واردات گوشی در ایران در سال 99 کمی بیشتر از سال 98 بوده است ، حدود 16 میلیون دستگاه.  بزرگترین سهم بازار ایران در سال 98 متعلق به سامسونگ بوده با 56 درصد، سپس  نوکیا با 17 درصد و هواوی با 9 درصد ، بعد شیائومی با 7 درصد و اپل  5درصد و آنر با 3 درصد قرار داشتند. نگاهی اجمالی به این آمار نشان میدهد که سامسونگ بیش از نیمی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل اتاق بازرگانی ایران؛ این آمار در سال 99 دچار تغییرات قابل ملاحظه ای شده است و سهم سامسونگ به 46 درصد کاهش پیدا کرده است و شیائومی با افزایش 26 در صدی توانسته رشد چشمگیری در این بازار داشته باشد. مقام سوم متعلق به نوکیا با 13 درصد، سپس هواوی با 5 در صد ، اپل 4 درصد و  آنر با یک درصد می باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()