نوشته شده توسط : rondbaz

بزرگترین اپراتور فعال در کشور،همراه اول می باشد که همیشه شناخت درست از نیاز و سلایق مشترکان با بهترین خدمات و البته کمترین تعرفه را هدف قرار داده است تا همراه اول را به یکی از اپراتورهای محبوب تبدیل کند. یکی از خدماتی که باعث خاص شدن همراه اول شده است تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی با حفظ شماره است که از این پیشنهاد استقبال زیادی شده است.

مزیت های تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، با در نظر گرفتن ارزش ریالی سیم کارت های دائمی، اعتبار سرمایه ای سیم کارت های دائمی، تفاوت در نحوه پرداخت هزینه ها و صورتحساب ها، تفاوت در تعرفه ها و فرایند خاص نحوه سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی و ....، بسیار زیاد بوده و برای مشترکان اعتباری که تمایل به حفظ شماره و تبدیل آن به سیم کارت دائمی را دارند، یک فرصت استثنایی و منحصر بفرد است که تنها با پرداخت 100 هزار تومان که از این مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت محاسبه می گردد، امکان پذیر است.

البته قرار است، این فرصت استثنایی در کمپین جدیدی که از اول بهمن آغاز شده و تا پایان اسفند ماه 1400 ادامه دارد؛ با شرایط خاص و ویژه برای مشترکین اعتباری فراهم گردد. فرصتی که لازم است از سوی مشترکین اعتباری همراه اول، غنیمت شمرده شود. چرا که با صرف وقت و هزینه کمتر، امکان بهره مندی از خدمات سیم کارت های دائمی برایشان فراهم خواهد شد.

بنابراین مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که بنا به هر دلیلی تمایل دارند، سیم کارت اعتباری خود را با حفظ شماره قبلی به سیم کارت دائمی تبدیل کنند، فقط کافی است از فرصت ایجاد شده در کمپین جدید استفاده کنند.

مهمترین مزیت این کمپین جدید، تخفیف 30 درصدی هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می باشد که به موجب آن هزینه تبدیل سیم کارت از 100 هزار تومان به 70 هزار تومان کاهش یافته و مشترکان می توانند تنها با پرداخت 70 هزار تومان که مبلغ 36 هزار تومان آن بابت تضمین پرداخت محاسبه می گردد، به این امر اقدام نمایند. علاوه بر این استفاده کنندگان از این طرح از بسته خوش آمد گویی سیم کارت دائمی همراه اول که شامل یک بسته اینترنت 30 گیگا بایت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد، برخوردار می گردند.

روش های تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی همراه اول در کمپین جدید:

 

فروشگاه آنلاین همراه اول

 

یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین روش های تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول، از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول می باشد.

 

آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من

 

برای این کار لازم است؛ ابتدا آخرین نسخه اپلیکیشن" همراه من "را بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس با ورود در اپلیکیشن همراه من ، در بخش" خدمات" قسمت " سیم کارت" را انتخاب کنید. سپس در این قسمت، گزینه " تبدیل به دائمی " را انتخاب کرده و با انجام مراحل بعد سیم کارت اعتباری خود را به سیم کارت دائم تبدیل کنید. ( توجه داشته باشید در حال حاضر این برنامه تنها بر روی گوشی های اندروید قابل اجرا می باشد.)

 

مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری:

 

این روش که در شرایط شیوع مجدد گونه امیکرون، اصلا توصیه نمی شود، نیازمند مراجعه حضوری مالک سیم کارت به مراکز فروش می باشد. به همراه داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال در هنگام مراجعه ضروری بوده و مراحل تبدیل بعد از تکمیل و امضای فرم مربوط نهایی خواهد شد.

با توجه به این که همراه اول از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورهای کشور برخوردار بوده و ارزش سیم کارت های دائمی این اپراتور به مراتب بسیار بیشتر از سایر سیم کارت های موجود در بازار می باشد، فرصت ایجاد شده، یک شرایط خاص و ویژه برای مشترکین اعتباری این اپراتور است که می توانند به راحتی به جمع مشترکان سیم کارت های دائمی همراه اول اضافه شده و از مزایای آن بهره مند گردند.

 



:: برچسب‌ها: همراه اول , سیم کارت همراه اول , تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی , همراه من , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

گوشی های شیائومی که یکدفعه در بازار ایران گل کردند را دیگر همگی شما میشناسید قیمت پایین این گوشی ها نسبت به گگوشی های مشابه سایر برندها بود که باعث شد از طرفی حسابی محبوب و معرف شود واز طرفی دیگر هر مشکلی که برای این گوشی پیش می آمد به پای قیمت مناسبش گذاشته میشد و عده ای نیز در تلاش بودند که بتوانند با پیدا کردن یک ایراد اساسی از آن علت قیمت مناسب آن را فاش کنند به همین دلیل اخبار منفی در مورد این برند به شدت اوج میگیرد (همانطور که اخبار منفی در مورد برندهای گران مانند اپل اوج میگیرد)

در ادامه به بررسی یکی از این اخبا به علاوه ی رفع مشکل پیش امده میپردازیم

 

 

در تیر ماه امسال واردات 18 مدل از گوشی های برند شیائومی ، نوکیا و ریلمی به کشور به دلیل مشکل عدم تطابق ممنوع شد که بعد از رایزنی واردکنندگان موبایل با مدیران شرکت ها در جهت رفع مشکل تماس با شماره های اضطراری، این کمپانی ها با توجه به سهم بالایی که در بازار موبایل ایران دارند، مشکل برخی مدل ها را برطرف کرند. ولی مسئله اینجاست که هر بار که یک مدل جدید وارد ایران می شود، مشکل عدم تطابق وجود داشته و کاربر ایرانی نمی تواند به طور مستقیم با سر شماره های اضطراری مانند: 110 و 115 تماس بگیرد.

در آخرین اقدام نیز سازمان تنظیم مقررات واردات گوشی های هوشمند شیائومی را همین دلیل ممنوع اعلام کرد که انتظار می رود شاهد افزایش قیمت گوشی های این برند در بازار باشیم.

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل کشور در گفت و گویی اظهار کردند که از بین تولیدات جدید و برندهایی که به کشور وارد می شود، سازمان تنظیم مقررات بررسی کرده و به دلیل مشکل عدم مسیر یابی صحیح سر شماره های اضطراری گوشی های شیائومی، واردات آنها را ممنوع اعلام کرده است. این چندمین بار است که دولت اجازه واردات گوشی های هوشمند شیائومی را ممنوع کرده است، در حالی که سهم زیادی از بازار تلفن همراه در کشور متعلق به این برند است.

ایشان افزودند: ممنوعیت واردات سری mi11 شیائومی از سوی سازمان تنظیم مقررات به دلیل تغییر در روش تماس با سرشماره های اضطراری قابل حل است و این تغییر در گوشی ها یک تغییر فنی است که به راحتی با درج یک کد بر سیم کارت اپراتورها رفع می شود. این مشکل پیش از این در کشور وجود نداشته اما چند سالی است که این کدها از سیم کارت حذف شده است که بالطبع مسیر یافتن سر شماره های اضطراری از آن ها حذف شده است.

امیر اسحاقی در ادامه اضافه کردند: گوشیهای هوشمند برندهای شیائومی، اوپو، ریلمی و بخشی از برند نوکیا از نظر ظاهر و تکنیک مورد استقبال مردم قرارگرفته و به خاطر قیمت مقرون به صرفه ای که دارند از کالاهای مورد نیاز مردم هستند. سهم بازار این کالاها در ایران پیش از اجرای ممنوعیت واردات به 44 درصد رسیده بود که در طول یک سال گذشته با شروع این ممنوعیت که بر مدل های جدید هم اعمال می شود به کمتر از 30 در صد رسیده که این موضوع باعث شده بخشی از مردم و مصرف کنندگان از این کالاها محروم شوند.

در پایان اسحاقی در مورد ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند شیائومی اعلام نمود که با ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی تعادل بازار به هم خواهد خورد و شاهد افزایش قیمت گوشی های هوشمند در بازار خواهیم شد. ایشان ادامه دادند محصولات شیائومی در 20 کشور دنیا تولید می شوند که به دلایل تحریم، تجار و بازرگانان ایرانی مجبورند از این کشورها خرید کنند که با وجود سنگ اندازی های سازمان تنظیم و مقررات واردکنندگان، وارد کنندگان به سراغ برند های دیگر رفته و این کالا را دیگر وارد نمی کنند.

گوشی های هوشمند شیائومی هم مزیت رقابتی با سایر برندها را داشته و هم به خاطر قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه ای که دارند، از کالاهای مورد نیاز بیشتر کاربران در کشور می باشد که با وجود ممنوعیت های اعمال شده و نوسانات و بی ثباتی های دیده شده در بازار، نگرانی های بخش خصوصی افزایش یافته و رغبتی برای وارد کردن این کالا وجود نخواهد داشت.

البته با توجه به نزدیکی سال نو، همواره تقاضا برای خرید موبایل روند افزایش داشته که با وجود ممنوعیت ثبت سفارش از تیرماه و افزایش لیست ممنوعیت ها، کمبود عرضه؛ افزایش قیمت در بازار را به همراه خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: گوشی موبایل | شیائومی | نوکیا | m11 شیائومی | رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سال های اخیر که  ارز رمز بسیار محبوب میان مردم شده و مردم به هر طور که می توانند آن را به دست می آورند.اما برای حفظ این رمز ارز ها باید بلاکچینی داشته باشند که قابل نفوذ نباشد و تا مردم به راحتی بتوانند ارز ها ها را در آن بگذارنند. شرکت همراه کسب سعی دارد که بلاک چین هم در ایران تولید بکند.

شرکت" همراه کسب و کارهای هوشمند "که به عنوان بازوی دیجیتال اپراتور همراه اول شناخته می شود، طی دو سال گذشته با تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب با بررسی دقیق فرصت های تجاری بلاک چین در حوزه مخابرات و فعالیت اپراتورها، چند پروژه بلاکچینی را آغاز کرده بود که در گام نخست، صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی تلکامی در دستور کار قرار گرفت و و در مراسم رونمایی یازدهم بهمن با انتشار نمادین دو سیم کارت دائمی همراه اول در سامانه بی تا، این مرحله را با موفقیت به پایان رسانید.

صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی اساسا دیجیتالی و مخابراتی که خود می تواند مقدمه ارائه سرویس های بعدی باشد؛ هم برای شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند و هم برای کاربران تجربه جدید و منحصر بفردی است. این شرکت که در اکوسیستم فین تک و اپراتوری کشور، با محصولاتی از قبیل اوانو و همراه من شناخته میشود، تلاش هایی برای تجاری سازی این فناوری های نوین داشته که در صورت تحقق به کاربران تجربه جدیدی از زندگی دیجیتال را ارائه می دهد.

 

مزیتهای  فروش سیم کارت های همراه اول در قالب توکن های NFT

 

شرکت همراه کسب و کار هوشمند در تلاش است تا در راستای ارزش آفرینی برای دارایی های دیجیتال، فناوری بلاکچین  را تجاری سازی کرده و گامی موثر و جدید در راستای تجربه یک زندگی دیجیتال بردارد.

دریافت گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های NFT علاوه بر ثبت یک دارایی دیجیتال چه مزیت ها و ویژگی های دیگری برای کاربران و مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول خواهد داشت:  

 

1.     امکان برگزاری حراجی سیم کارت

اولین مزیت دریافت گواهی دیجیتال در قالب توکن های  NFT  برای دارندگان سیم کارت های همراه اول، امکان برگزاری حراجی فروش برای مالک سیم کارت می باشد. این روش که با هدف قیمت گذاری عادلانه و شفاف و در جهت جلوگیری از تقلب های صورت گرفته در بازار سنتی پایه گذاری شده، تلاش می کند تا با یک مکانیسم شفاف و قابل نظارت از سوی مالک و خریدار به قیمتی منصفانه برای سیم کارت برسد و با حذف واسطه ها در بازار، قیمت سیم کارت را در بازار مدیریت نماید.

برای این کار لازم است؛ کاربر مشخصات سیم کارت خود را در سامانه بی تا متعلق به شرکت ققنوس ثبت کند. در مرحله بعد شرکت همراه کسب و کار هوشمند بعد از احراز مالکیت و اصالت سیم کارت، امکان ایجاد حراجی را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 

2.     دریافت اعتبار بدون ارائه ضامن

در این طرح، شرکت همراه کسب و کار هوشمند تلاش می کند تا با اعتبار بخشیدن به سیم کارت های دارای گواهی اصالت دیجیتال، آنها را به عنوان کلاس جدیدی از دارایی های دیجیتال در بازار معرفی کند. به این ترتیب مالک سیم کارت در صورت وثیقه گذاری سیم کارت، اعتباری جهت خرید در اپلیکیشن اوانو دریافت می کند که در ازای آن حق فروش سیم کارت را از خود سلب کرده و فقط حق بهره برداری از سیم کارت را برای خود حفظ می کند.

در صورت عملیاتی شدن این طرح کلیه مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول که در سامانه بی تا ثبت نام کرده و گواهی اصالت دیجیتال سیم کارت خود را دریافت نمودند، می توانند بدون ارائه ضامن، اعتبار دریافت کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سال های اخیر که گوشی های هوشمند به بازار آمده اند و سهم زیادی از بازار در اختیار دارند و بعضی از اپ ها نیاز به اینترنت دارند . در سال های اخیر بسیار بازی هایی که مرد م در گوشی هایشان انجام میدهند نیاز به اینترنت دارند و برای همین این روز ها اینترنت بخش جدا ناپذیر شده است و برای مردم هم بسیار مهم است.

ا شیوع ویروس کرونا استفاده از اینترنت آن چنان سرعتی به خود گرفت که نفوذ آن در بخش های مختلف زندگی به میزان قابل توجهی در تمام دنیا گسترش پیدا کرد. قرنطینه های سراسری سبب تغییرات اساسی در سیستم های آموزشی، خرید، فروش، بانکداری، ارتباطات و... گردید و ناچارا میزان استفاده مردم از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کرد.

با توجه به استقبال عمومی از اینترنت؛ خصوصا اینترنت همراه اپراتورهای فعال در کشور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) تلاش نمودند تا با گسترش پوشش شبکه، خدمات و سرویس های خود را با پوشش و سرعت بیشتری در اختیار مشترکان قرار دهند. در حال حاضر کلیه گوشی های هوشمند همراه یا سایر گجت های سیم کارت خور مانند تبلت ها قابلیت استفاده از خدماتی مانند اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار را دارند. هر چند که آمارها نشان می دهد؛ استقبال مردم از اینترنت نسل سه و چهار به مراتب بسیار بیشتر بوده و کاربرها ترجیح می دهند به سهولت از اینترنتی پر سرعت برخوردار گردند.

بر اساس آمار نهایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان آذر ماه 1400 ، 88،8 درصد کاربران از طریق 3G و 4G به اینترنت متصل شده اند که این عدد در مقایسه با سایر بخش ها قابل توجه می باشد.

 

آمار نهایی کل مصرف اینترنت در کشور تا پایان آذر 1400

 

نوع اینترنت

تعداد مشترک

سهم نهایی(درصد)

3G و 4G

84،196،828

88.82

اینترنت پهن باند DSL

8،571،959

9.04

اینترنت TD-LTE

1،485،985

1.57

وای فای

382،398

0.40

فیبر نوری

159،708

0.17

 

جدول فوق نشان می دهد که در حال حاضر مهمترین روش دسترسی مردم به اینترنت در کشور، اینترنت 3G و 4G می باشد.

البته میزان رشد اینترنت همراه در مقایسه با رشد اینترنت ثابت نیز بسیار زیاد و قابل ملاحظه است؛ چرا که در اغلب کشورهای دنیا این موضوع برعکس بوده و اینترنت ثابت با سرعت بیشتری در حال توسعه و گسترش است. طبق آخرین ارزیابی ها سرعت اینترنت ثابت در ایران در میان 176 کشور مورد ارزیابی رتبه 153 و اینترنت همراه رتبه 79 را دارد که شاید همین موضوع، دلیل اصلی میزان رشد اینترنت همراه باشد.

هر چند که دلایلی هم چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور مربوط، از سرعت و کیفیت سرویس می کاهد و همواره نارضایتی هایی در این خصوص وجود دارد، ولی به طور کلی این آمار نشان می دهد که در سال گذشته برای مشترکان اینترنت همراه، سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیشترین اهمیت را داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمان های قدیم که خبری از تکنولوژی امروزی نبود و مردم بیشتر اوقات فراغت خود را در کنار هم سپری می کردند و کودکان هم با بازی سر خودشان را گرم می کردند. ولی در دنیا امروز گوشی های تلفن همراه نقش یک کنسول بازی را برای بعضی از مردم اجرا می کند و هر سال کمپانی های گوشی مدل های جدیدی را ارائه می کنند که  مردم راضی باشند.

با توجه به آن که از همان دیر باز رقابت سنگین و تنگاتنگی بین برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند بر سر تصاحب بازار موبایل جهان وجود داشته و کوچکترین تغییر و تحول در این عرصه، جدول فروش را جابجا می کرد، کمپانی های تولید کننده همواره تلاش می کردند تا برای کسب رضایت خاطر کاربران در هر زمینه سرآمد بوده و بهترین ها را به آنها ارائه کنند.

یکی از بخش های مهم گوشی های هوشمند که عملا قلب تپنده گوشی بوده و بار اجرایی و عملکردی موبایل ها بر دوش آنهاست، پردازنده های دستگاه ها و گجت هاست که با پیشرفت های قابل ملاحظه و درخور، لذت استفاده از گوشی را برای کاربران افزایش می دهند.

گیمرها یا دوستداران بازی های موبایلی این بار باید منتظر بالا رفتن سرعت اجرای بازی های موبایلی بر روی گوشی های هوشمند اندروید 13 سامسونگ باشند. تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ که از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می برد، قدرت فوق العاده ای در اجرای بازی ها داشته و تجربه ای لذت بخش و منحصر بفرد از یک بازی را به کاربران خود هدیه می دهد. البته اگر پردازنده مرکزی قدرت زیادی نداشته باشد، تراشه گرافیکی Xclipse 920 عملکرد خوبی از خود ارائه نمی دهد. بنابراین انتظار می رود گول تلاش کند تا این مشکل را در اندروید 13 برطرف کند.

 

سردبیر سابق XDA ، میشال رحمان در این باره می گوید:

"زمان بارگذاری بازی ها با قابلیت تقویت پردازنده مرکزی از طریق APDF بهبود خواهد یافت. اگر بازی در حال اجرا باشد، مجموعه ای از API ها برای انتقال وضعیت خود به پردازنده مرکزی استفاده خواهند کرد که سپس این ویژگی روی فرکانس تقویت شده کار خواهد کرد."

پس برای برخورداری از یک عملکرد مطلوب لازم است که پردازنده مرکزی تقویت گردد که به نظر نمی رسد کمپانی کره ای مشکلی در این خصوص داشته باشد.

با توجه به این که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند برای ارائه این ویژگی احتیاج به تنظیم دقیق سیستم روی چیپ ( SoC ) دارند، احتمالا در ابتدا این ویژگی مختص گوشی های سری پیکسل گوگل خواهد بود و زمان استفاده از آن برای سایر گوشی های هوشمند هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

البته احتمال میرود که در نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 که معمولا در اواخر ماه فوریه در دسترس قرار خواهد داشت، جزئیات بیشتری درباره این قابلیت پردازنده تقویت شده و یا راهیابی این ویژگی به گوشی های هوشمند سامسونگ در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که  گوشی وارد ایران شده تا به امروز کلی سیم کارت آمده است و هم کلی پیش شماره . در این سال ها اپراتور های فراوانی تشکیل شده اند و کلی پیش شماره جدید هم اضافه شده است. با وجود این در بعضی از پیش شماره ها  نقطه اشتراکی دارند و  تاکنون هیچ تغییری در پیش شماره به وجود نمیاد و ثابت مانده است.

هر شماره تلفن همراه از سه بخش اصلی، پیش شماره، کد و پیش کد تشکیل می شود. چهار رقم آغازین تمامی شماره ها پیش شماره نامیده می شود که نشانگر نام اپراتور شماره نیز می باشد. به رقم پنجم یا رقم بعد از پیش شماره کد خط گفته می شود و سه رقم بعد از پیش شماره، پیش کد سیم کارت نامیده می شود. مثلا در شماره 09386514789، چهار رقم اول یعنی 0938 پیش شماره، رقم 6 کد خط و651 پیش کد این شماره همراه می باشد.

در حال حاضر مهمترین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی شاتل موبایل می باشند که هر اپراتور از شماره های مخصوص به خود برخوردار است. با توجه به افزایش تعداد پیش شماره های مخصوص به اپراتورها، آگاهی از آنها می تواند به شناخت بهتر و بهره مندی بیشتر از خدمات اپراتورها کمک شایانی نماید.

 

اپراتور همراه اول

 

همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور است که از بیشترین تعداد مشترک برخوردار بوده و سیم کارت های دائمی و اعتباری آن از ارزش ریالی و اعتباری فوق العاده ای برخوردارند.

اپراتور همراه اول، شماره های دائمی خود را به صورت استانی دسته بندی کرده و هر پیش شماره این اپراتور نشانگر نام استان و حتی شهر مربوط به آن می باشد.

 

پیش شماره های مربوط به همراه اول

 

پیش شماره

استان استفاده کننده

نوع سیم کارت

0910

سراسری

دائمی و اعتباری

0911

مازندران، گلستان و گیلان

دائمی و اعتباری

0912

تهران، البرز ، زنجان، سمنان،قزوین، قم 

دائمی

0913

اصفهان، یزد، کرمان و چهار محال و بختیاری

دائمی و اعتباری

0914

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل

دائمی و اعتباری

0915

خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

دائمی و اعتباری

0916

خوزستان و لرستان

دائمی و اعتباری

0917

فارس ، بوشهر ، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد

دائمی و اعتباری

0918

کردستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه و همدان

دائمی و اعتباری

0919

سراسری

اعتباری

0990

سراسری

اعتباری

0991

سراسری

دائمی و اعتباری

0992

سراسری

اعتباری

0993

سراسری

اعتباری

0994

سراسری

اعتباری

0903

سراسری

اعتباری

 

با توجه به جدول فوق تنها شماره استانی که فقط شامل سیم کارت های دائمی می باشد، مربوط به پیش شماره 0912 بوده که بیشترین تعداد مشترک را در بین شماره های همراه اول دارد. پیش شماره 0915 نیز با توجه به گستردگی استان های تحت پوشش از بیشترین پوشش منطقه ای برخوردار است. 

 

اپراتور ایرانسل

 

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد سیم کارت های اعتباری در کشور برخوردار بوده و بیش از 90 درصد مشترکان و شماره های ایرانسل از نوع اعتباری هستند. پیش شماره های ایرانسل در کل کشور یکسان بوده و این اپراتور کد استانی ندارد.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور ایرانسل

 

پیش شماره

نوع سیم کارت

0930

دائمی و اعتباری

0933

دائمی و اعتباری

0935

دائمی و اعتباری

0936

دائمی و اعتباری

0937

دائمی و اعتباری

0938

دائمی و اعتباری

0939

دائمی و اعتباری

0900

دائمی و اعتباری

0901

اعتباری

0902

دائمی

0903

دائمی و اعتباری

0904

سیم کارت کودک

0905

دائمی و اعتباری

0941

TD-LTE

 

از بین شماره های ایرانسل، پیش شماره 0935 قدیمی ترین و محبوب ترین پیش شماره این اپراتور است.

 

اپراتور رایتل

 

اپراتور رایتل که از همان اول به عنوان اپراتور نسل سوم آغاز به کار کرد، به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه در ایران شماره های خود را بر اساس نوع اشتراک ( دائمی و اعتباری ) دسته بندی کرده است.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور رایتل

 

پیش شماره

نوع سیم کارت

0920

دائمی

0921

اعتباری

0922

اعتباری

 

از بین شماره های رایتل، پیش شماره 0920 قدیمی ترین و محبوب تر ین شماره در بین کاربران این اپراتور می باشد.

 

شاتل موبایل

 

شاتل موبایل به عنوان عضو جدید خانواده بزرگ شاتل، اولین و تنها اپراتور مجازی نوع اول تلفن همراه در کشور می باشد که با پیش شماره 0999 خدمات خود را به مشترکین ارائه می دهد.

در حال حاضر اپراتورهای رایتل و ایرانسل امکان تبدیل خط های اعتباری به دائمی را برای مشترکان خود با حفظ شماره فراهم کرده اند که به همین خاطر امکان دارد؛ خطی با پیش شماره اعتباری، شماره دائمی محسوب گردد.

دانستن پیش شماره سیم کارتها، در بعضی موارد نه تنها به شما کمک می کند تا حدی در خصوص موقعیت جغرافیایی و استان مربوط به شماره سیم کارت آگاهی داشته باشید، بلکه با توجه به تاثیر بسیار زیاد پیش شماره ها بر قیمت نهایی سیم کارت، اگر قصد خرید یا فروش سیم کارت خود را دارید، می توانید در خصوص قیمت نسبی آن پیش زمینه داشته باشید.

برای آگاهی از قیمت دقیق سیم کارت هم، لازم نیست به دردسر بیفتید و با اعتماد به فروشندگان نامعتبر و متخلف، متضرر گردید، برای این کار تنها کافیست با مراجعه به سایت رند باز به آدرس در عرض چند دقیقه از قیمت واقعی سیم کارت خود مطلع گردید. علاوه بر این رندباز می تواند هم در زمینه خرید و فروش و هم برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به اپراتورها به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد، همواره در کنار شما بوده و با خدمات دهی بیست و چهار ساعته شما را یاری کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از روزی که طرح رجیستری شروع شده برای مبارزه با طرح قاچاق گوشی های هوشمند که بسیار تاثیر گذار بود و باعث جلوگیری

از ورود گوشی های هوشمند شده است.بعضی از گوشی ها هم که دست دوم است باید به سامانه همیاب رفته و بدانیم که آیا این گوشی ریجیستر شده است یا نه . اولین فاز این طرح در سال 96 با گوشی های آیفون شروع شد و به مرور زمان پیشرفت کرد.

بر اساس این طرح، دستگاه هایی که قبل از تاریخ رجیستری در شبکه فعال بودند ( معروف به دوره رویت ) به عنوان دستگاه قانونی شناخته می شوند. بنابراین دستگاه هایی که در دوره رویت سابقه ای از فعالیت آنها در شبکه وجود داشته، بر اساس این طرح کاملا مجاز شناخته شده و احتیاج به فعال سازی نداشته و می توانند از شبکه های اپراتوری فعال در کشور استفاده نمایند. ولی اگر صاحبان این دستگاههای مجاز قصد فروش گوشی هوشمند خود را داشته باشد، ابتدا باید از طریق" فرایند افزودن"، دستگاه را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورده و سپس از طریق فرایند" انتقال مالکیت"، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

پیامد های عدم فعال سازی گوشی هوشمند توسط خریدار:

 

•    آنتن دستگاه بعد از مدت کوتاهی قطع شده و گوشی هوشمند خریداری شده عملا بلا استفاده خواهد بود .

•    در صورت عدم رجیستری امکان سوء استفاده از شناسه دستگاه ( IMEI ) وجود داشته و مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده خریدار می باشد.

•    کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه ، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته می شود و خریدار دستگاه که برای فعال سازی اقدام نکرده، متضرر اصلی این سهل انگاری خواهد بود.

برای انجام فرایند فعال سازی گوشی هوشمند، داشتن کد فعال سازی همتا الزامی است. کد فعال سازی همتا یک کد 6 رقمی است که با صفر شروع نمی شود. 

 

نحوه دسترسی به این کد از راه های ذیل امکان پذیر می باشد:

 

•    کد فعال سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه های نو و قانونی قابل رویت است.

•    برای دستگاه های دست دوم، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می گردد.

•    برای دستگاه های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تائید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد.

در خصوص کد فعال سازی به چند نکته کوچک اما مهم توجه کنید:

1.    کد فعال سازی یک کد یک بار مصرف است و بعد از فعال سازی دیگر قابل استفاده نیست.

2.    کد فعال سازی به هیچ وجه هزینه ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

خریداران گوشی های هوشمند توجه داشته باشند؛ در صورتی که در حین خرید یا بعد از آن متوجه شدند، دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی بوده و یا فروشنده به کد فعال سازی دستگاه دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهند.

بعد از بدست آوردن کد فعال سازی، با استفاده از راه های زیر نسبت به فعال سازی گوشی هوشمند اقدام نمایید:

 

    فعال سازی گوشی هوشمند با کد فعال سازی همتا #7777*

 

1.    برای این کار لازم است با شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن را دارید کد دستوری #7777* شماره گیری نمایید.

2.    در منوی باز شده عدد 2 را برای شروع فرایند فعال سازی وارد نمایید.

3.    سپس شماره 15 رقمی شناسه ( IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، بدون هر گونه علامت ممیز،خط تیره ، ویرگول و... وارد نمایید. ( شناسه را بر روی جعبه، پشت دستگاه، پشت باتری و یا با شماره گیری کد دستوری #06#* پیدا کنید. )

4.    در این قسمت شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی گوشی با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید.

5.    در این بخش کد فعال سازی همتا را که یک کد 6 رقمی است، وارد نمایید.

6.    سپس پیغامی خواهید دید که در آن شناسه و شماره سیم کارتی که وارد نموده اید را مشاهده می کنید. در صورت درست بودن گزینه 1 را انتخاب و تائید نمایید.

7.    در پایان پیغام فعال سازی موفق دستگاه با شناسه مربوطه، برای شماره سیم کارت ارائه شده ارسال می گردد. این پیغام به صورت پیامک به شماره شما نیز ارسال می گردد.

 

    فعال سازی گوشی در سامانه همتا

 

1.    ابتدا برای فعال سازی به سامانه همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای این کار می توانید در سامانه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید.

2.    در پنل سمت راست سامانه، گزینه " فعال سازی تلفن همراه " را انتخاب کنید.

3.    در پنجره روبرو شماره تلفن همراهی که قصد فعال سازی گوشی را با آن دارید را وارد نمایید.

4.    سپس شماره شناسه ( IMEI ) و کد فعال سازی همتا را وارد نمایید.

5.    در پایان دکمه فعال سازی و تایید اطلاعات را انتخاب کنید تا دستگاه شما فعال گردد.

 

    فعال سازی گوشی با اپلیکیشن همتا

 

1.    ابتدا اپلیکیشن همتا را از کافه بازار یا سایت همتا دانلود و نصب کنید.

2.    وارد اپلیکیشن همتا شوید و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

3.    کد نصب برنامه که به شماره شما ارسال شده است را نیز وارد کنید.

4.    اکنون وارد پنل خود در اپلیکیشن همتا شده اید، گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید.

5.    شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن را دارید را وارد نمایید.

6.    سپس شناسه (IMEI) دستگاه را وارد نمایید.( برای این کار می توانید شناسه را به صورت دستی وارد کنید و یا با انتخاب دکمه" شناسه دستگاه من"، شناسه دستگاهی که با آن از این اپلیکیشن استفاده می کنید را انتخاب کنید. البته امکان اسکن کد QR مربوط به شماره IMEI از روی برچسب پشت گوشی و یا کارتن دستگاه نیز وجود دارد. )

7.    در این قسمت کد فعال سازی را وارد کنید. 

8.    سپس پیغامی برای شما به نمایش در خواهد آمد که در آن شناسه و شماره سیم کارت وارد شده؛ دیده می شود. با تایید این اطلاعات مراحل فعال سازی دستگاه پایان می یابد.

در صورتی که دستگاه شما دو یا چند سیم کارته باشد، فقط کافیست با استفاده از کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی شناسه، یکی از اسلات ها ( محل سیم کارت ) را فعال نمایید. با فعال سازی یک شناسه، اسلات های دیگر به صورت خودکار فعال خواهند شد.

در تمامی این روش ها، پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه ( IMEI ) فعال شده برای سیم کارت فعال کننده پیامک می شود. در صورت عدم مطابقت بین شناسه ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی با شناسه دستگاه، حتما این مغایرت را با شماره 096366 در میان بگذارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی تلفن همراه امده است سیم کارت هم بخش جداناپذیر گوشی بوده است .در این سالها همه اپراتور های سیم کارت تلاش کرده اند که سیم کارت هایی را ارائه بدهند تا بتوانند رضایت مشتریان خود را داشته باشند یا از قابلیت هایی استفاده کردند که بتوانند رضایت مشتریان خود را داشته باشند و با کیفیت بهتری خدمات ارائه کنند

در این بین شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری"شاتل موبایل" که به عنوان عضو جدید خانواده بزرگ شاتل با ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی نوآورانه، فعالیت های خود را در بازار خدمات ارتباطی همراه در کشور آغاز کرده بود، توانست با ارائه خدمات خاص و متمایز خود به خوبی اعتماد کاربران را جلب کرده و از آنها کاربرانی وفادار بسازد.

از سال 94 تا کنون شاتل موبایل به عنوان اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش سراسری 3G و 4Gو پیش شماره 0998 ، سیم کارت های هوشمند خود را با پیش شماره 099810 ،099811 ،099812 ،099813 ،099814 و 099815 در اختیار علاقمندان قرار داد. در حال حاضر جدیدترین خبر بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل این است که این اپراتور رنج جدید سیم کارت های هوشمند خود را با کد های 099816 و 099817 روانه بازار کرده است.

سیم کارت های هوشمند این اپراتور ، تنها سیم کارت هایی هستند که ضمن پاسخگویی به نیازهای ارتباطی کاربران اعم از اینترنت همراه، مکالمه و پیامک؛ امکان اتصال خودکار به شبکه رادیویی اپراتورهای اصلی یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل را برای مشترکین خود فراهم کرده است. در این عرصه شاتل با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی به این امکانات کاملا خودکار و بدون نیاز به تنظیم و یا نصب اپلیکیشن اضافه صورت می گیرد.

البته این اپراتور در اقدامی جدید؛ راهکار انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان را نیز به این قابلیت اضافه کرده است. این امکان که با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت های سیم کارت هوشمند شاتل موبایل صورت پذیرفته به مشترکان اجازه می دهد تا با شماره گیری کد دستوری #8*1* از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شده و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

علاقمندان به خرید سیم کارت های هوشمند شاتل می توانند با مراجعه حضوری به بیش از 4000 مرکز فروش و خدمات پس از فروش این اپراتور در سراسر کشور نسبت به این امر اقدام نمایند. البته امکان انتخاب شماره مورد نظر و خرید غیر حضوری با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir و یا از طریق تماس با شماره 09981000000 به صورت 24 ساعته با کارشناسان فروش سیم کارت شاتل موبایل نیز برای علاقمندان فراهم شده است.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سال های اخیر همراه اول سعی کرده است که همیشه بهترین خدمات را به مشتریانش بدهد. بیشترین پوشش دهی شبکه در سال های اخیر برای شرکت همراه اول بوده است . بعد از آن هم رایتل توانسته جایگاه بعدی را برای پوشش دهی شبکه بدست آورد.حتی می توان با سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و رایتل از همه نقاط دنیا به ایران زنگ زده و با دوستان خود صحبت کنیم.

در راستای رفاه حال مشترکین، برای اولین بار در سال 93 رومینگ ملی در بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برقرار شد. هدف از اجرای این طرح این بود که چنانچه در منطقه ای، سیم کارت متعلق به یک اپراتور آنتن نداشت، مشترک بتواند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، بهره مند گردند. اجرایی شدن این طرح بین سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی تا سال 97 به طول انجامید. در حال حاضر مشترکان کلیه اپراتورها به راحتی از طرح رومینگ ملی استفاده می کنند و از یک مکالمه پایدار و ارتباط مستمر لذت می برند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آماری از آخرین مکالمات انجام شده از طریق رومینگ ملی منتشر کرده است که در جدول ذیل آمده است:

 

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور تا پایان سه ماهه سوم سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میهمان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

-

2،210،205

0

ایرانسل

12،043،149

-

0

رایتل

3،897،577

2،740،292

-

 

بر اساس این آمار در سه ماهه سوم سال 1400، در مجموع 20 میلیون و 891 هزار و 323 مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است که بیشترین میزبانی طبق انتظار متعلق به همراه اول و کمترین آن به رایتل تعلق دارد.

طبق آمار منتشر شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رومینگ ملی در سه ماهه دوم سال 1400 ، 22 میلیون بوده است که اگر با سه ماهه سوم سال مقایسه شود، با کاهش دو میلیونی تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی مواجه هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که پاندمی کرونا آمده است موبایل بسیار مهم شده است برای اینکه می توانیم به راحتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنیم و از دلتنگی های خود بکاهیم. اما برای تماس گرفتن به آشنایان و دوستان خود هر گوشی موبایلی نیاز به سیم کارت دارد که بتواند زنگ بزنند .سیم کارت ها به نوعی می توان گفت که قلب تپنده هر گوشی بعد از باطری است

در طول سال ها سیم کارت ها مانند دیگر تکنولوژی های مربوط به گوشی های هوشمند تغییرات اساسی و مهمی داشتند و روند تکاملی تحولات آنها، در نهایت سیم کارت هایی کوچکتر اما کاربردی تر را در اختیار کاربران قرار داده است.

در حال حاضر طرف نظر از این که از چه وسیله ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنید، سیم کارت های مختلف و مخصوصی برای همه گجت ها از معمولی ترین تلفن همراه گرفته تا جدید ترین و پیشرفته ترین گوشی هوشمند و تبلت در بازار وجود دارد که کاربران می توانند بسته به نوع دستگاه، از سیم کارت مخصوص به آن استفاده نمایند.

بهره مندی از اطلاعات مناسب و کافی در مورد نوع سیم کارت ها به شما کمک می کند که با یک انتخاب درست، نه تنها از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرید بلکه از عملکرد بهتر آن نیز بهره مند گردید.

 

امروزه سیم کارت های موجود در بازار سه نوع کلی تقسیم می شوند:

 

1.     مینی سیم کارت

یکی از قدیمی ترین سیم کارت های موجود در بازار، سیم کارت مینی می باشد که در بین سیم کارت های موجود، از اندازه بزرگتری برخوردار است. با وجود آنکه استفاده از این نوع سیم کارت، در حال حاضر به دلیل تحولات این تکنولوژی بسیار کم شده است ولی هنوز در برخی دستگاه ها و گوشی های هوشمند قدیمی می توان آن را پیدا کرد.

 

2.     میکرو سیم کارت

سیم کارت استاندارد برای اکثر گوشی های هوشمند امروزی، میکرو سیم کارت می باشد که به میزان قابل توجهی از مینی سیم کارت کوچکتر است. استقبال بی نظیر کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند از این تکنولوژی منجر به ساخت گوشی های هوشمند کوچکتر گردید و همه گوشی های اندرویدی، امروزه از میکرو سیم کارت استفاده می کنند.

 

3.     نانو سیم کارت

کوچکترین سیم کارت موجود در بازار، نانو سیم کارت می باشد که مدتی از زمان ورود آن به دنیای تکنولوژی می گذرد و برخی گوشی های هوشمند مانند مدل های جدید آیفون و برخی از انواع تبلت ها تنها این نوع سیم کارت را می پذیرند.

این سیم کارت که 40 درصد از میکرو سیم کارت کوچکتر بوده، از نظر ضخامت نیز 15 پیکو سانتیمتر نازک تر است.

 

علاوه بر انتخاب درست سیم کارت برای دستگاههای ارتباطی، نحوه استفاده از آن هم بسیار مهم است. قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در سیم کارت ها بسیار شبیه قابلیت هارد دیسک رایانه می باشد که حذف مکرر داده ها و یا افزودن برخی اطلاعات ممکن است باعث کندی دستورها و اختلال هایی از این دست گردد که تعویض به موقع سیم کارت، در بهبود شرایط نقش اساسی دارد.

 از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ارتباطات تعویض به موقع سیم کارت، امری بسیار حیاتی است که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و فعالیت سیم کارت ها خواهد داشت. از نظر گریگوری لینسکو، کارشناس ارتباطات، طول عمر سیم کارت به طور متوسط 5 سال است که بهتر است پس از آن کاربر نسبت به تعویض سیم کارت قدیمی با یک سیم کارت جدید اقدام نماید. بنابراین لازم است؛ کاربران عمر مفید سیم کارت را در نظر داشته و در بازه زمانی مناسب نسبت به این امر اقدام نمایند. 

کاربران برای تعویض سیم کارت فقط کافی ست به نمایندگان فروش و خدمات یا فروشگاه های اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مراجعه کنند. البته امکان استفاده از این خدمات به صورت غیر حضوری نیز در وب سایت اپراتورها وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که  طرح رجیستری گوشی ها انجام شده تا به امروز اگه گوشی رو خریدید و سیم کارت را در گوشی فعال نمی کردید باعث خراب شدن آنتن گوشی می شود و پس از مدتی آنتن از گوشی می رود.پس باید از ابتدا سیم کارت تحت مالکیت شما باشد

تا مشکلی بابت خراب شدن سیم کارت و گوشی رجیستری سیم کارت نباشد.

با توجه به اعلام کارشناسان سامانه همتا، فرایند انتقال مالکیت صرفا از طریق سیم کارت مالک امکان پذیر خواهد بود. برای این کار ابتدا به اپراتور مربوط مراجعه کرده و سیم کارت را تهیه نمایید. اگر امکان صدور سیم کارت برای اپراتور وجود نداشته و سیم کارت تخلیه شده، صفحه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده به آدرس http://hmti.ir/15 را مطالعه فرمایید.

در غیر این صورت مالک سیم کارت از اپراتور مربوط در خصوص تخلیه سیم کارت پیگیری نماید. اگر اپراتور تخلیه سیم کارت را تایید نمود، مالک از اپراتور نامه رسمی مبنی بر تخلیه سیم کارت دریافت کرده و با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را پیگیری نماید.

 

بعد از آن که مشکل مالک اول سیم کارت مرتفع شد، فرایند انتقال مالکیت دستگاه رجیستری شده به سه روش زیر امکان پذیر است :

 

·        اپلیکیشن همتا

·        سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

·        کد دستوری #777*

 

در اینجا مراحل انجام فرایند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #777* بیان می شود:

 

1.     مالک دستگاه باید با سیم کارت خود کد دستوری #777* را شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب نماید.

2.     در صفحه پیش رو گزینه 3 یعنی انتقال مالکیت رو انتخاب کنید.

3.     در این بخش پیغامی می بینید که شناسه (IMEI) تحت مالکیت سیم کارت را نمایش می دهد. دقت نمایید عدد شناسه مربوط به دستگاهی باشد که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. ( اگر هیچ شناسه ای نمی بینید ، گزینه افزودن دستگاه را یعنی 0 را انتخاب کنید و شناسه 15 رقمی دستگاه را بدون هیچ علامت اضافه، ممیز و یا خط تیره وارد کنید.

4.     سپس شماره سیم کارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید ( شماره خریدار ) وارد نمایید.

5.     در این مرحله پیغامی خواهید دید که در آن شناسه دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیم کارت خریدار را خواهید دید. در صورتی که اطلاعات درست بوده و مورد تایید شماست، گزینه 1 یعنی تایید را انتخاب کنید.

6.     در پایان پیغامی مبنی بر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیم کارت خریدار برای شما به نمایش داده می شود که باید تایید کنید.

در نهایت کد فعال سازی با سر شماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال شده و خریدار باید با استفاده از این کد شناسه دستگاه ( IMEI) خریداری شده را از طریق فرایند فعال سازی دستگاه، برای سیم کارت خود فعال نماید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سال های اخیر پیامک های تبلیغاتی زیاد به وجود آمده اند ولی در در چند وقت اخیر از طرف های شخصی پیامک میاد که این جرم بوده است و باید پیامک های تبلیغاتی از طرف پنل های پیامکی ارسال به مخاطبین بشود تا شک و شبه ایی به وجود نیاد.کسانی که خودشان پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند متخلف بود ه و مجرم شناخته می شوند.

عضل استفاده تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی ماجرای چندین ساله ایست که با وجود نارضایتی مشترکان و هشدارهای فراوان از سوی رگولاتوری همچنان پابرجاست. به همین خاطر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار حوزه ارتباطی کشور، آخرین راه حل مناسب را مسدود سازی شماره های شخصی ارسال کننده پیام های تبلیغاتی می داند.

در همین راستا اپراتورهای فعال موظف شدند تا در گام اول با ارسال پیامکی مبنی بر این که ارسال پیامک از سیم کارت شخصی تخلف است، به کاربران هشدار داده سپس با کمک رگولاتوری شماره های متخلف را شناسایی و مسدود سازند.

 

نحوه شناسایی شماره های متخلف:

 

·        ( FMS ) یا سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری

این سامانه که بر اساس قواعد تعریف شده و رفتارسنجی ارسال کنندگان پیامک راه اندازی شده، به صورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می کند.

 

·        ( FMS) یا سامانه کشف تخلف اپراتورها

اپراتورها نیز از طریق این سامانه سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های انبوه و تبلیغاتی را شناسایی و مسدود می سازند.

 

·        سامانه 195

سامانه 195 سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان اعم از دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتوا های نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و ... می باشد. بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در صورت دریافت پیامک هایی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، شماره ارسال کننده پیامک را به این سامانه پیامک کنند. سپس رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی، شماره متخلف را به صورت یک طرفه محدود می سازد.

گام بعدی شناسایی دفاتر پیشخوان دولت یا عامل فروش اپراتورها به عنوان صادر کننده این سیم کارت های متخلف و برخورد قانونی با آنها می باشد. بعد از شناسایی این دفاتر، دسترسی ارائه خدمات این گونه دفاتر بسته می شود و رسیدگی به تخلف آنان از سوی اپراتورها در مراجع قضایی پیگیری می گردد.

بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، پیمان قره داغی، آمار مربوط به خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی به صورت لحظه ای در بخش " قضاوت با شما " پورتال رگولاتوری قابل مشاهده می باشد.

در همین خصوص آقای قره داغی بیان کردند که بیش از 50 درصد سیم کارت های قطع شده به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی متعلق به شرکت خدماتی ایرانسل می باشد. نظارت نامناسب اپراتور ایرانسل در واگذاری سیم کارت های حقیقی و حقوقی به همراه ناقص بودن فرایند احراز هویت این سیم کارت ها از دلایل اصلی آمار بالای سیم کارت های متخلف ایرانسلی می باشد.

به همین خاطر رگولاتوری همه اپراتورها را موظف کرد تا در راستای اطمینان از درستی انجام فرایند احراز هویت، علاوه بر انجام فرایند حضوری احراز هویت مشترک از طریق کارت ملی و شناسنامه عکس دار، برای فروش سیم کارت های دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف ( OTP ) استفاده نمایند.

 

ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست

 

آقای قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اعلام کردند : ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست و این کار در امر تجارت بسیار شایع و رایج می باشد.

از 15 سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبلیغات و اطلاع رسانی از خدمت پیامک انبوه استفاده می کنند و حدود 75 درصد پیامک های ارسال شده در شبکه از نوع پیامک های ارسالی از سرشماره می باشد.

با این وجود رگولاتوری در راستای حفظ حقوق مشترکان و مدیریت پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از طریق شرکت ها، اپراتورهای تلفن همراه را موظف به راه اندازی کد دستوری #800* کرد. بنابراین تمام مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از این کد دستوری نسبت به مسدود سازی یا رفع مسدود سازی دریافت پیامک تبلیغاتی ارسالی از سرشماره ها اقدام نمایند.

راه اندازی این سامانه تا حد زیادی توانسته مزاحمت های ناشی از دریافت پیامک های مزاحم و تبلیغاتی شرکت ها را کاهش داده و رضایت خاطر مشترکان را فراهم آورد. علاوه بر کد دستوری#800* مشترکان می توانند در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی شرکت هایی که در آن عضو نمی باشند، شکایت خود را در سامانه 195 ثبت نمایند که در این صورت اپراتور مربوط موظف است؛ پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

امید است با اطلاع رسانی فراوان و برخورد پیشگیرانه رگولاتوری و اپراتورها، قطع خطوط به دلیل شکایت مردمی روند کاهشی داشته و رضایت خاطر مشترکان فراهم گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

کدهای دستوری در واقع درخواست هایی هستند که در صورت ثبت؛ گوشی های هوشمند موظف به اجرای آنها می باشند. کدهای مخفی نیز به نوعی زیر مجموعه کدهای دستوری بوده و در موارد ضروری قابل استفاده می باشند.  استفاده بیش از حد از کدهای مخفی موبایل اصلا توصیه نمی شود، زیرا در صورت کوچکترین اشتباه باعث سوختن سیم کارت می شود.

کاربران گوشی های هوشمند بهتر است اطلاعات ضروری مربوط به دستگاه و سیم کارت خود مانند PIN  PUK  و IMEI  را یادداشت کنند تا در مواقع مورد نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

در اینجا کدهای مخفی که بیشتر مورد نیاز کاربران می باشد را بیان کردیم:

 

عنوان

کد دستوری

تغییر کد PIN

OldPIN2*NewPIN2*NewPIN2*#

تغییر کد   PIN2

**05*PUK*NewPIN*NewPIN#

باز کردن قفل  PIN

**052*PUK2*NewPIN2*NewPIN2#

باز کردن قفل PIN2

*#06#

تغییر رمز برای سرویس محدودیت تماس( Call Barring)

**03*330*OldCode*NewCode*NewCode#

 

محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

در تمامی دستورات بالا در زمان اعمال محدودیت تماس به شماره موبایل، کسی نمی تواند با شماره شما تماس بگیرد و در زمان محدودیت تماس از طریق موبایل، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید. در صورت فعال سازی محدودیت تمامی تماس ها هم عملا امکان استفاده از موبایل را از دست داده و برقراری هیچ گونه ارتباطی امکان پذیر نیست. 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روز ها خبری از سمت رئیس بانک مرکزی انتشار شده است که باعث تعجب اکثر مردم به خصوص بانکداران شده است و نمی دانیم که این خبر چقدرش واقعی بوده است و چقدر آن می توان دروغ باشد .خبرهم این بوده است که مردم می توانند با سیم کارت خود وام اخذ کرده .اگر این خبر راست باشد که باید تسهیلات و زیرساخت هایی به وجود بیاد که برای مردم راحت باشد یا اینکه این هم یکی از طرح هایی است که فقط روی کاغذ امده است.

آن چه که مسلم است سیم کارت های اعتباری و دائمی در کشور از همان روزهای اولیه استفاده از موبایل از ارزش ریالی بسیار خوبی برخوردار بودند و بازار خرید و فروش آنها همواره داغ و پر التهاب بوده است. به طوری که امروزه با گذشت تقریبا سی سال نه تنها از ارزش مادی آنها کم نشده بلکه برخی از پیش شماره ها از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. این ارزش ریالی در خصوص شماره های رند و سیم کارت کد 1پیش شماره 0912 که از رقم های نجومی غیر قابل باوری برخوردارند، بسیار  قابل تامل می باشد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه ای بیان کردند که" اگر کسی رتبه اعتباری خوبی دارد باید بتواند با وثیقه های بسیار آسان وام بگیرد و حتی دو ضامن هم اضافه است."

ایشان در ادامه این خبر خوشحال کننده افزودند که در حال آماده سازی زیر ساخت های لازم برای دریافت وام های خرد به ویژه وام ازدواج از طریق سیم کارت، سهام عدالت و یا کارت یارانه می باشند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این موضوع اجرایی خواهد شد؟ گفتند که در حال حاضر بانک مرکزی در حال آماده سازی رتبه اعتباری افراد و اعلام آن به بانک ها می باشد که بعد از آماده سازی زیرساخت ها و بستر مورد نیاز،افراد می توانند برای دریافت وام بدون هیچ ضامنی فقط با ارائه وثیقه هایی مانند سیم کارت، کارت یارانه و یا سهام عدالت وام های خرد را دریافت کنند.در پایان نیز ایشان ابراز امیدواری کردند که این موضوع در سال آینده اجرایی خواهد شد.

دریافت وام بدون داشتن ضامن، وثیقه های سنگین و تشریفات اداری، قطعا یکی از مهمترین خواسته های متقاضیان وام در کشور می باشد که تاکنون محقق نشده و عملا سیستم بانکی کشور از آن استقبال نکرده است و هنوز در سیستم بانکی کشور بستر مناسب چنین برنامه هایی وجود ندارد. حال باید دید برای تسهیل در روند دریافت وام، سازوکار چیده شده بانک مرکزی چقدر اجرایی خواهد بود.

با توجه به این که رئیس کل بانک مرکزی قول دادند که در سال آینده به گونه ای عمل نمایند که مردم بتوانند در این بخش احساس آرامش داشته باشند؛ امید می رود به زودی تغییرات شگرفی در عرصه بانکداری کشور روی داده و افراد بتوانند در فضایی به دور از کاغذ بازی اداری، خیلی سریع از تسهیلات خرد و وامهایی با بهره کم، بهره مند گردند



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سالها یکی کردن تعرفه ها کاری بوده که همراه اول شروع کرده که باعث آسان تر شدن  پرداخت برای مشتریانش شود و باعث این شود که راحت تر در ارتباط برقرار کردن بین مشترکین بین هم شوند و باعث کمتر شدن هزینه ها هم میشود که بسیار عالی و خوب است.

جدول تعرفه تماس

 

مکالمه

تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)

همراه اول اعتباری به تلفن ثابت

899

همراه اول اعتباری به همراه اول

899

همراه اول اعتباری به ایرانسل یا رایتل

899

تعرفه تماس ها با معیار مقدار ثانیه مکالمه، محاسبه می شود.به عنوان مثال هزینه ای که یک تماس 30 ثانیه از خطوط دائمی به تلفن ثابت برای مشترکان محاسبه می شود برابر 449.5ریال می باشد.

برای فعالسازی طرح یکسان سازی تعرفه ها نیازی نیست که مشترکین اقدام خاصی کنند،زیرا این طرح به صورت اتوماتیک هم برای مشترکین دائمی و هم برای مشترکین اعتباری فعال می شود.

تنها تغییری که در این طرح رخ نداده تعرفه ای است که برای مکالمات بین المللی تعیین گردیده که همچنان به صورت سابق در حال فعالیت است.

 

جدول تعرفه پیامک

 

پیام کوتاه

(SMS)

تعرفه

فارسی

106 ریال به ازای هر صفحه

انگلیسی

264 ریال به ازای هر صفحه

 

تعرفه عادی نوترینو

 

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی*

سیم کارت اعتباری

0.6 ریال

0.3 ریال

 

جدول تعرفه خدمات

برای دریافت این خدمات هیچگونه نیازی به پرداخت وجه نیست.

 

نوع خدمت

تعرفه (ريال)

وصل یا قطع به تقاضای مشترک

50,000

دایری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده

150,000

تغییر و یا اصلاح آدرس

70,000

تغییر نام سیم کارت اعتباری

150,000

ارائه PIN و PUK

40,000

ترابرد

150,000

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60,000 ریال و مازاد بر آن هر برگ 20,000 ریال

اصلاح مشخصات مشترک

60,000

تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی برای مشترکین اعتباری

100,000

تعویض سیم کارت نسل 3 به نسل 4

رایگان

فعالسازی خط اعتباری

رایگان

تبدیل اعتباری به دائمی

رایگان

تعویض سیم کارت نسل 3 به نسل 4

رایگان

 

هزینه ای که برای دریافت خدمات باید پرداخت شود به صورت خودکار به صورتحساب مشترکین سیم کارت دائمی اضافه می شود و همچنین از اعتبار مشترکین سیم کارت اعتباری این هزینه کم می شود که دیگر نیازی نیست در دفاتر خدمات و فروش همراه اول پول نقدی را پرداخت کرد.

برخی از خدمات غیر رایگان همراه اول نیاز به تعویض سیم کارت دارند که باید علاوه بر پرداخت مبلغ فوق در جدول،30000 ریال را نیز بابت سیم کارت خام به اضافه هزینه خدمات مورد نظر پرداخت شود.

ودیعه و هزینه اشتراک در زمان خدمت تبدیل اعتباری به دائمی از شارژ مشترکین کسر خواهد شد.

تمامی مبالغ ذکر شده در جدول بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده هستند.

تمامی فعالیت های مربوط به خدمات نظیر آغاز فعالیت و اتمام خدمات به وسیله پیامک به مشترکین اطلاع رسانی می گردد.

جهت ارائه پیشنهادات یا انتقادات با شماره 9990 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتورهای سیم کارت یعنی همراه اول ایرانسل رایتل تمامی تلاش خود را در راستای جلب رضایت مخاطبین خود انجام میدهند و این تلاش ها در مرحله ی اول ارائه ی خدمات درست و به صرفه به مخاطبین است و در مراحل بعدی طرح های تشویقی و رایگانی میباشد که اپراتورها به مناسبت های مختلف در اختیار کاربران میگذارند که شامل بسته های اینترنت رایگان و تخفیف دار میباشد

اما خب برای نتیجه ی بهتر قطعا اپراتورها وارد رقابتی تنگاتنگ خواهند شد رقابتی که با خلاقیت هر اپراتور نتیجه ی بهتری حاصل خواهد شد

 

اما با این اوصاف سیم کارت های دائمی همراه اول یک حراج گذاشته است!حراجی که شما با صد هزار تومان صاحب سیم کارت دائمی همراه اول میشوید

استقبال بی نظیر مشترکین از طرح قبلی عرضه سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف ویژه، این اپراتور را بر آن داشت تا بار دیگر اقدام به فروش سیم کارت های دائمی با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه نماید. بنابراین در طرح جدید این اپراتور، سیم کارت های دائمی همراه اول با تخفیف 40 درصدی به قیمت تنها 100 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. در طرح فروش ویژه سیم کارت های دائمی همراه اول، سیم کارت های عرضه شده علاوه بر تخفیف ویژه از امکانات خاصی مانند بسته خوش آمد گویی برخوردارند. بسته خوش آمد این طرح ویژه شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 6 ماه مکالمه درون شبکه نیم بها و ماهانه 100 پیامک هدیه به مدت 6 ماه می باشد.

البته آنچه که طرح فروش ویژه سیم کارت دائمی همراه اول را منحصر به فرد می سازد، نه تخفیف ویژه 40 درصدی فروش این سیم کارت هاست و نه بسته ویژه خوش آمد گویی، بلکه قرعه کشی 50 میلیون تومانی است که همراه اول برای خریداران این سیم کارت در نظر گرفته است. این قرعه کشی امتیازی نبوده و خریداران سیم کارت های دائمی همراه اول علاوه بر بهره مندی از تمامی خدمات بیان شده، یک شانس برای برنده شدن هم خواهند داشت.

با توجه به این که اپراتور همراه اول امکان خرید این سیم کارت ها را به صورت حضوری و غیر حضوری برای علاقمندان مهیا نموده است؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه های آنلاین همراه اول نسبت به خرید سیم کارت های دائمی طرح ویژه همراه اول اقدام نمایند. امکان ارسال رایگان سیم کارت همراه اول به درب منزل نیز از تمهیدات دیگر همراه اول در جهت رفاه حال مشتریان و حفظ فاصله اجتماعی می باشد.



:: برچسب‌ها: سیم کارت اعتباری همراه اول+سیم کارت اعتباری+سیم کارت دائمی همراه اول+سیم کارت دائمی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روزها همراه اول سعی کرده با خدمات شایان خود به مشتریان رضایت آنها را داشته باشد و در این سال ها با تعهد و پشتکار فراوان در زمره سیم کار برتر در ایران قرار گرفته و در سالیان اخیر سعی کرده بسیار ساده تر کند تا مشتریانش به مشکلی برنخورد و سعی کرده که سیم کارت های خود را به راحت ترین شکل ممکن سیم کارت های خود را در اختیار مشتریان گذاشته.

به همین خاطر در مهر ماه سال 1397، در راستای ساده سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود، طرح یکسان سازی تعرفه مکالمه را اجرا نموده که بر اساس آن تعرفه مکالمه پایه ( آزاد ) برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان شد.

این طرح که به طور همزمان برای کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن اعمال گردید؛ تعرفه مکالمات داخل و خارج از شبکه مشترکین سیم کارت همراه اول را یکسان ساخت.

 

جدول تعرفه سیم کارت های همراه اول

 

نوع سرویس

نوع خدمات

تعرفه

مکالمه

سیم کارت دائمی به تلفن ثابت

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به همراه اول

599 ریال به ازای هر دقیقه

مکالمه

سیم کارت دائمی به ایرانسل

599 ریال به ازای هر دقیقه

پیام کوتاه

فارسی

89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه

انگلیسی

222 ریال به ازای هر پارت

 

·        فعال سازی این طرح به صورت اتوماتیک از سوی اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن صورت پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدامی در این خصوص نداشته اند.

·        معیار محاسبات تعرفه مکالمات همراه اول بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای مکالمه 30 ثانیه ای به تلفن ثابت هزینه محاسبه شده برابر 299.5 ریال می باشد.

·        یکسان سازی تعرفه مکالمات فقط برای مکالمه داخل و خارج شبکه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و به صورت قبل می باشد.

·        تعرفه عادی اینترنت نوترینو برای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 0.4 ریال و در سایت های منتخب داخلی 0.2 ریال می باشد.

 

تعرفه خدمات همراه اول

 

اگر مشترک سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول می باشید؛ قطعا برای دریافت خدمات مختلفی مانند اصلاح مشخصات، ترابرد، سلب امتیاز، چاپ ریز مکالمات و... نیاز به حضور به مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول پیدا کرده اید. اگر چه بعضی خدمات ارائه شده از سوی همراه اول مانند رویت صورتحساب، تغییر آدرس و ... رایگان می باشد ولی تعرفه خدمات غیر رایگان این اپراتور نیز کاملا مشخص بوده و مشترک سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول ، تنها مجاز به پرداخت تعرفه مشخص شده بوده و هیچ هزینه اضافه ای از ایشان دریافت نمی گردد.

 

تعرفه خدمات در مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول

 

نوع خدمت

تعرفه ( ريال )

وصل یا قطع به تقاضای مشترک

50،000

تقسیط بدهی

70،000

صدور قبض میان دوره و پایان دوره

50،000

ارائه PIN و PUk

40،000

ترابرد

150،000

تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی ( سیم کارت دائمی )

100،000

تعویض سیم کارت نسل 3 به 4

رایگان

تغییر نام ( سیم کارت دائمی )

250،000

تغییر و یا اصلاح آدرس

70،000

اصلاح مشخصات مشترک

60،000

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

دایری مجدد سیمکارت سلب امتیاز شده

150،000

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000

مازاد بر آن هر برگ 20،000

 

·        کلیه مبالغ ذکر شده در جدول فوق بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، هیچ یک از مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری نیازی به پرداخت وجه نقد نخواهند داشت و هزینه خدمات به صورتحساب مشترکین دائمی اضافه و از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

·        پس از دریافت و اتمام خدمت، همراه اول از طریق پیامک به مشترک مورد نظر اطلاع رسانی خواهد کرد.

·        شماره 9990 برای دریافت انتقادات و پیشنهادات در خدمت مشترکین همراه اول می باشد.

·        در صورتی که مشترک قصد تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی را داشته باشد، هزینه اشتراک و ودیعه نیز از شارژ مشترک کسر خواهد شد.

·        مشترکینی که قصد تعویض سیم کارت را دارند، مبلغ 50،000 ریال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات مشترک اضافه می گردد.

البته اپراتور همراه اول در سال های اخیر؛ خصوصا در شرایط پاندمی کرونا تلاش نموده است تا در جهت فرهنگ سازی و برقراری فاصله اجتماعی، بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و رایگان، در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار دهد که کاربران می توانند به راحتی با مراجعه به درگاه همراه اول، درخواست خود را ثبت و اجرایی نمایند.

 

تعرفه خدمات غیر حضوری همراه اول

 

نوع خدمت

هزینه ( ریال )

قطع به تقاضای مشترک

رایگان

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

دریافت PIN و PUK

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

تغییر آدرس

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه 6،000 ریال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()