نوشته شده توسط : rondbaz

در این چند وقت اخیر صحبت هایی در مورد افزایش قیمت بسته های اینترنت از سوی اپراتورهای سیم کارت بوده است. از زمانی که در مجلس طرح صیانت بحث اش آغاز شد تا به امروز که این طرح هنوز قابل اصلاح و انجام است . اپراتور های سیم کارت در پی افزایش قیمت بوده اند که بار ها توسط نهاد های مربوطه رد شد.بعد از صحبت های وزیر ارتباط که زیر ساخت های اینترنت بسیار قدیمی و فرسوده شده است این بهانه را به اپراتور های سیم کارت برای افزایش قیمت بسته های خودشان داد. حالا بعد از گذشت چند هفته از عید  اپراتور های سیم کارت به وعده های خودشان جامه عمل پوشانده و بعضی به صرفه ترین بسته های خود را یا حذف کرده یا افزایش قیمت داده است .این کار که برای مردم بسیار ناراحت کننده بود ه است. اما مجوز این کار را دولت به اپراتور ها از طریق نهاد تنظیم مقررات رادیویی داده است و باید دید واکنش دولت به این خبر چگونه است

موضوع افزایش قیمت تعرفه اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل پس از شاتل و مخابرات، که بعد از صحبت های اخیر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم اصلاح تعرفه اینترنت صورت پذیرفته، به باور بسیاری از کاربران قطعا با طرح صیانت از فضای مجازی ارتباط خواهد داشت.

البته بر اساس بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات که در ذیل خواهد آمد، حذف بسته ها بر اساس اعلام قبلی بوده است.

با سلام

به اطلاع می رساند با توجه به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنتی از فردا یک شنبه تاریخ 21/01/1401 حذف می گردد و تا زمان ارائه بسته های جدید از سمت اپراتورها بسته ای ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.

 

بسته های حذف شده اپراتور ایرانسل

بسته هفتگی 6 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته 2 ماهه 20 گیگابایت

بسته 6 ماهه 36 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت

بسته 3 ماهه 18 گیگابایت

بسته 6 ماهه 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 5 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته سه ماهه 24 گیگابایت

بسته یک ساله 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته چهار ماهه 25 گیگابایت

بسته یک ساله 72 گیگابایت

بسته 2 ماهه 15 گیگابایت

-

-

 

بسته های حذف شده همراه اول

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 10 گیگابایت + 1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 25 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 70 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 15 گیگابایت + 5/1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 180 روزه 35 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 60 روزه 18 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 16 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 45 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 120 روزه 25 گیگابایت 

 

طی پیگیری های صورت گرفته توسط تجارت نیوز از یکی از اپراتورها، علت این امر را این گونه بیان داشتند:

به نظر می رسد  با توجه به عدم تغییر تعرفه ها از سال 95 و افزایش هزینه تامین اینترنت در یک سال اخیر به ویژه اینترنت ثابت، درآمد اپراتورها در چند سال اخیر افزایشی نداشته و سازمان تنظیم مقررات را بر این داشت تا امسال افزایش تعرفه را اعمال نماید. هر چند که رگولاتری برای اینترنت کف و سقف قیمت در نظر گرفته و سقف قیمت برای سیم کارت های دائمی 4/0 رئال و برای سیم کارت های اعتباری 6/0 ریال می باشد که در این صورت قیمت هر یک گیگ اینترنت برای سیم کارت های دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت های اعتباری 60 هزار تومان خواهد بود.

طبق قانون رگولاتوری، هر اپراتور می تواند هر گیگ اینترنت را در بازه قیمتی 40 تا 60 هزار تومان بفروشد، ولی با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم و فضای رقابتی موجود در بین اپراتورها در حال حاضر قیمت اینترنت در پایین ترین سطح ارائه می گردد که در نهایت اپراتورها برای جلوگیری از ورشکستگی، کمی قیمت اینترنت را افزایش می دهند.

شاید به همین خاطر اکنون تعدادی از بسته های شاتل، مخابرات، همراه اول و ایرانسل و رایتل حذف شده و هنوز افزایش قیمتی صورت نپذیرفته است. البته باید منتظر ماند و دید چه بسته ها و طرح هایی جایگزین بسته های قبلی خواهد شد، آیا بسته های پر حجم و اقتصادی همراه اول و ایرانسل با قیمتی بالاتر برمیگردد یا برای همیشه حذف خواهند شد؟

ماجرای حذف بسته های پر مصرف اینترنت همراه، باعث به وجود آمدن نگرانی هایی از سوی کاربران و مصرف کنندگان شده است و واکنش هایی از سوی آنها در فضای توییتر به همراه داشته است. مثلا یکی از کاربران با کنایه اشاره ای به طرح صیانت داشته و گفت:"به دستور سازمان تنظیم مقررات و رادیویی بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول موجود در عکس از فردا حذف می شوند. صیانت و خیلی مویرگی شروع کردن." و یا به نظر کاربر دیگر" ایرانسل و همراه اول خیلی چراغ خاموش بسته ها رو گرون کردن و بعضی از بسته ها رو حذف کردند. بسته 10 گیگ یک ماهه ایرانسل که قیمتش بود 32 تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گیگ ماهانه به قیمت 25 تومن اومده! واقعا متاسفم...."

به نظر می رسد افزایش سه برابری قیمت مصرف اینترنت در کشور، برای توسعه زیر ساخت ها و آنتن های جدید ضروری است که اگر این امر تحقق پیدا نکند، کیفیت اینترنت بهبودی نخواهد داشت و مشکل کندی اینترنت  هم چنان پابرجاست.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها که بحث بالا بردن تعرفه های بسته های اینترنت بالا است از طرف اپراتورهای سیم کارت. سال گذشته بود که اپراتورهای سیم کارت می خواستند قیمت  بسته ای اینترنت را بالا ببرند که با ممانعت مجلس  از این کار پشیمان شده اند. اما امسال اپراتور های سیم کارت قیمت ها را افزایش داده اند به طوری که  قیمت ها نسبت به سال گذشته دوبرار افزایش قیمت داشته و همین موضوع باعث ناراحتی مردم شده است . در این سالها بارها اپراتور های سیم کارت از زیر ساخت های نادرست گلایه کرده اند که یکی از این موضوعات برای افزایش قیمت همین زیر ساخت های نادرست بوده است .اپراتور های سیم کارت که با این کار باعث ناراحتی مردم شده اند دلایل مختلفی را برای این کار بیان کرده اند . حال باید دید که آیا اپراتورها سیم کارت از درخواستشان کوتاه می آیند و رقم های بسته های اینترنت را به حالت قبل بر می گرداند یا خیر

اپراتورهای موبایل که در ماه های پایانی سال همواره از قیمت تعرفه های اینترنت گله مند بودند و تاکید داشتند که قیمت فعلی دیگر برای آنها به صرفه نیست و باید تعرفه های اینترنت افزایش 100 درصدی داشته باشد تا آنها امکان فعالیت داشته باشند، مانند سنوات گذشته نسبت به این تغییر تمایل داشتند. تغییر در فروش بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل پیش از این در سال های 95، 97 و 99 بوده که به طور مثال در اواخر اسفند 97، همراه اول عرضه بسته های بلند مدت شش ماهه و یک ساله خود را متوقف کرد.

بررسی های دیجیاتو نشان می دهد که دیگر خبری از بعضی بسته های حجیم این اپراتورها بر روی وب سایت و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری یا  USSD نمی باشد. البته این امکان هنوز برای مشترکین اپراتور رایتل مهیاست و هم چنان تمامی بسته های این اپراتور بدون تغییر برای کاربران عرضه می شود.

بررسی های بیشتر در این زمینه نشان می دهد که مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند بسته های بلند مدت یا با حجم بالا را تنها از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن" همراه من" و" ایرانسل من " خریداری نمایند. هر چند که در اپلیکیشن ها نیز عملا دیگر خبری از بسته های یک ساله نیست و برخی بسته های کوتاه مدت هم تغییرات اساسی در قیمت و حجم داشته اند.

مثلا اگر مشترکین همراه اول کد دستوری  # 100 * را شماره گیری نموده و گزینه بلند مدت را انتخاب نمایند، تنها بسته های 2 و 4 ماهه را برای فروش مشاهده می کنند. علاوه بر این، پیشتر برای مشترکین امکان خرید بسته های اینترنت یک ماهه با حجم 10 و 15 گیگابایت از طریق کد دستوری وجود داشت که در حال حاضر حذف شده اند. البته فعلا امکان خرید بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت در اپلیکیشن همراه من ویژه" مشترکین جدید" وجود دارد که مشترکینی که در یک ماه گذشته نسبت به فعال سازی سیم کارت خود اقدام نموده باشند، می توانند از آن استفاده نمایند.

در ایرانسل نیز اوضاع به همین قرار است و خبری از بسته های اینترنت یک ساله و پرحجم نیست؛ در حالی که همین تا هفته گذشته، امکان خرید بسته اینترنت یک ساله یا 90 روزه وجود داشت. برای نمونه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 5 * 555 * تنها می توانند بسته های 60 و 120 روزه را خریداری کنند و خبری از بسته های یک ساله و سه ماهه نیست. البته همچنان در اپلیکیشن "ایرانسل من" امکان خرید بسته های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.

با توجه به این که پیش از این در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در واکنش به اخبار مربوط به گرانی اینترنت آمده بود که " ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مد نظر قرار دهند و بخش عمده درآمد حاصله صرف توسعه شبکه شود،" انتظار می رفت این تغییرات بسیار کم و ناچیز باشد که در عمل به گونه ای دیگر بود و در چند روز گذشته شاهد تغییرات زیادی در این زمینه بودیم.

هر چند که تا این لحظه اپراتور رایتل هیچ تغییری در ارائه بسته های اینترنت همراه خود ایجاد نکرده است؛ ولی احتمال می رود به زودی مشترکین این اپراتور شاهد بسته های جدیدی با تعرفه متفاوت برای فروش باشند.

به نظر می رسد در شرایط کنونی باید منتظر بسته های اینترنت بلند مدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل با حجم و قیمتی کاملا متفاوت باشیم که مانند گذشته هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق کد های دستوری در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها که طرح صیانت هنوز خیلی از رجال سیاسی پیگیر این هستند که ببینند  این طرح سرانجام به کجا میرسد که آیا اینترنت قطع می شود یا خیر. این روز ها که سرعت اینترنت هر از گاهی به پایین ترین حد از سرعت خود می رسد و باعث این می شود که کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند باعث این می شود که  فکر کنند که این طرح دارد اجرا می شود. اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که پهنای باند خود را گسترش دهند تا مردم بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند و این نواقص در سرعت اینترنت را به حدائقل برسانند. اپراتور ها که در تلاش هستند زیر ساخت های اینترنت را در کشور درست کنند تا مردم خیلی راحت در دنیا مجازی فعالیت کنند. هنوز قیمت اینترنت ثابت اس و افزایش قیمتی را در آن مشاهده نکردیم ولی اگر زیر ساخت ها درست نشود ممکن است که در ادامه شاهد تغییر قیمت باشیم

عد از سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که معتقد بود بخشی از کندی اینترنت به این دلیل است که زیر ساخت های اینترنت فرسوده شدند و اکنون منابع لازم برای توسعه زیر ساخت را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی افزایش قیمت اینترنت تامین شود، شاهد افزایش قیمت اینترنت اپراتورها بودیم.

شاتل اولین اپراتوری بود که با افزایش سرویس اینترنت ثابت خود بدون اطلاع مشترکین، آنها را سورپرایز کرد. سپس دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دستور سازمان تنظیم مقررات برای اصلاح تعرفه های اینترنت تعدادی از بسته های خود را به طور موقت حذف کردند. این حذف موقت بسته ها که قطعا در راستای افزایش قیمت می باشد، در آینده بسته های جدید با حجم و قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس بررسی های انجام شده بسته های محبوب اپراتورها برای اصلاح قیمت حذف شده و در حال حاضر ارزان ترین بسته های اینترنت از 19 هزار تومان تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر این بیشترین مدت اعتبار بسته های اینترنت همراه چهار ماهه یا 120 روزه می باشد و همه بسته های ارزان بلند مدت شش ماهه و یک ساله حذف شده است.

حال که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد مشترک، اقدام به حذف برخی بسته های پر مصرف و مقرون به صرفه کرده اند، به نظر می رسد باید منتظر گزینه های محدود تری باشیم که در عمل مشترکین را موظف به پرداخت دو برابری قیمت برای دریافت همان خدمات قبلی می کند. با این وجود بررسی ها نشان می دهد، در وب سایت اپراتورها هنوز تعدادی از بسته های اینترنت وجود دارد که افزایش قیمت نداشته و هم چنان با تعرفه قبلی ارائه می گردند.

ارزان ترین این بسته ها به شرح ذیل می باشند:

 

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های سی روزه ( به تومان)

 

همراه اول

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

پنج گیگا بایت

23،600 تومان

هفت گیگا بایت

28،200 تومان

ایرانسل

یک گیگابایت

10،500 تومان

دو گیگابایت

14،000 تومان

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

رایتل

یک گیگابایت

9،900 تومان

دو گیگابایت

13،500 تومان

سه گیگابایت

17،900 تومان

چهار گیگابایت

19،900 تومان

شاتل موبایل

300 مگ

4،900 تومان

500 مگ

5،500 تومان

850 مگ

9،000 تومان

یک گیگابایت

 9،500 تومان

مبین نت

هفت گیگا بایت

 30،000 تومان

10 گیگابایت

36،000 تومان

15 گیگابایت

42،000 تومان

25 گیگابایت

53،000 تومان

 

بسته های بلند مدت موجود در سایت های اپراتورها که هم چنان به قیمت پیشین به مشترکین عرضه می گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

گران ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های یک ساله ( به تومان)

 

همراه اول

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

ایرانسل

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

 

      رایتل      

500 گیگابایت / 125.000 تومان

100 گیگا بایت / 220،000 تومان

 

شاتل موبایل

                          30گیگا بایت/ 96،000 تومان                       

 

    مبین نت   

200گیگا بایت

452،000 تومان

620 گیگابایت

749،000 تومان

800 گیگابایت

889،000 تومان

1100 گیگابایت

1،199،000 تومان

 

مشترکین اپراتورهای مربوط برای خرید این بسته ها می توانند به وب سایت رسمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و مبین نت مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

امسال که برای اولین بار در قرن جدید ماه مبارک رمضان شروع شده و اپراتور های سیم کارت هم به خاطر این قضیه به مردم عیدی می دهند تا بتوانند در این ماه هم استفاده کنند.یکی از این اپراتور هایی که امسال هم مثل سال های پیش به مردم عیدی می دهد شرکت ایرانسل است . ایرانسل امسال هم با دادن اعتبار هایی که همیشه خاص بوده برای مشترکانش باعث این شده که همیشه در این ماه از اپراتور های دیگر برتر باشد. در این ماه مبارک رمضان هم ایرانسل با دادن اعتبار هایی باعث خوش حالی  مشترکانش شده است . در این ماه ایرانسل به تمامی مشترکانش تحت بسته مکالمه ایی هدیه هایی ویژه ایی می دهد که خیلی خوب و به صرفه برای مردم هستند . این طرح که به نام تماس در وقت نماز است به نظر میاد با بازخورد های بسیار عالی از طرف مردم برخورد کند و بتواند رضایت مردم را بگیرد ایرانسل را  بیش تر از این محبوب کند

علاوه بر این" کمپین ضیافت رمضان در بهار با اپلیکیشن پیشواز ایرانسل،" یکی دیگر از خدمات این اپراتور در این ماه پر خیر و برکت است که برای همراهی بیشتر با مشترکین در نظر گرفته شده است. فرصت شرکت در این کمپین برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل تا تاریخ 13 اردیبهشت 1401 مصادف با عید سعید فطر می باشد که علاقمندان با شرکت در قرعه کشی این ضیافت نیز شرکت داده خواهند شد.

برای شرکت در قرعه کشی، لازم است کاربران در بخش پیشواز شخصی، یک پیشواز خلاقانه با صدا، نوازندگی یا هنرنمایی خودشان ساخته و به عنوان آهنگ پیشواز از آن استفاده کنند. برای افزایش امتیاز مشترکین می توانند این آهنگ پیشواز شخصی را با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارند، تا آنها نیز در صورت تمایل از آهنگ شما به عنوان آهنگ پیشواز خط خود استفاده نمایند که در این صورت هم امتیازی نصیب آنها شده و هم برای شما امتیازی مضاعف در نظر گرفته می شود.

 بر اساس اعلام روابط عمومی این اپراتور، جوایز این قرعه کشی به شرح ذیل می باشد:

 

یک دستگاه گوشی هوشمند هواوی برای نفر اول

مچ بند هوشمند هواوی برای نفرات دوم و سوم

100 هزار تومان شارژ هدیه کیف پول دیجیتال برای 1401 نفر

 

مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #75* نسبت به دریافت اپلیکیشن پیشواز اقدام نمایند



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها که بحث اینترنت در کشور داغ است و هنوز پرونده صیانت در مجلس باز است و این روز ها هم که اینترنت دچار مشکل شده است. اپراتور های سیم کارت که این روز ها همه تلاش هایشان را می کنند تا بتوانند به این اوضاع سرو سامانی بدهند تا بتوانند یکی از مشکلات و دغدغه های مردم را حل کنند.این روز ها که اینترنت با مشکل است و نوسانات بسیار زیادی دارد و بسیار سخت شده است . علاوه بر این اپراتور های سیم کارت که در این چند هم یک ذره باعث دلخوری مردم شده اند به خاطر  محدود کردن بسته های اینترنت و همین امر موجب نارضایتی مردم از این اپراتور ها شده است. در صورتی که در گذشته این نوع محدودیت ها وجود نداشت و باعث این می شد که  کاربر بدون استرس و هر زمانی که دوست دارد بتواند از بسته اینترنتی خود استفاده کند ولی این روز ها بسیار از مردم از این محدودیت ها خرسند نیستند

در روزهای اولیه عرضه اینترنت در کشور، بسته های نامحدود اینترنت هم از سوی اپراتورها و هم از سوی شرکت های ارائه دهنده اینترنت از تنوع خاصی برخوردار بود و کاربران می توانستند بدون هیچ محدودیتی در هر بازه زمانی که دلشان می خواست، از این بسته ها استفاده کنند. ولی کم کم این بسته های پرطرفدار و مقرون به صرفه جای خود را به بسته هایی دادند که همچنان تحت عنوان اینترنت نامحدود، برای کاربران محدودیت زمانی قائل می شدند و فقط در بازه زمانی نیمه شب تا صبحگاه قابل استفاده بودند.

حتی تا همین چند ماه پیش نیز بسته های اینترنت نامحدود با شرایط استفاده در نیمه شب از طریق هر سه اپراتور فعال در کشور ارائه می شد که به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری آنها اجازه می داد تا با تعرفه مناسب از این بسته ها بهره مند گردند. ولی بعد از مدتی با اضافه کردن عبارت" سقف مصرف منصفانه " این بسته ها را به نوعی محدودتر کرده و با تعیین حد مجاز، آنها را عملا از حالت نامحدود خارج ساختند. در صورت قضاوت منصفانه، می توان گفت که سقف های مصرف این بسته ها معمولا آنقدر زیاد بود که کاربران برای تمام شدن میزان مجاز حد مصرف اصلا نگران نبودند.

ولی موضوع قابل تامل این است که در طی یکی؛ دو ماه گذشته مقادیر این بسته های نامحدود اینترنتی عرضه شده توسط اپراتورها تغییراتی پیدا کردند که به نظر می رسد اطلاق بسته نامحدود اینترنت به این بسته ها کمی اغراق آمیز می باشد.

در ادامه نگاهی به بسته های نامحدود اینترنت اپراتورهای فعال در کشور می اندازیم:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها نیز برخوردار است، چندین سال است که بسته های نامحدود اینترنت یک ماهه را تحت عنوان "اینترنت ویژه" برای مشترکین خود عرضه می کند. این بسته ها که از محدودیت زمانی برخوردار بودند؛ معمولا در دو زمان مجزا از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح و دیگری از 2 بامداد تا 7 صبح قابل استفاده بودند.

ولی در حال حاضر تنها یک بسته ویژه 1 بامداد تا 11 صبح در دسترس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می باشد که از حد مصرف منصفانه 100 گیگابایت برخوردار بوده و با قیمت 19900 تومان در اختیار کاربران قرار می گیرد؛ البته به این قیمت اعلام شده 9 درصد مالیات نیز تعلق می گیرد. نکته جالب توجه اینجاست که حد مصرف منصفانه در بسته های پیشین این اپراتور 450 گیگابایت بوده که بعد از مدتی به 150 گیگابایت تقلیل یافت و حال تنها به 100 گیگابایت رسیده است.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول در صورت تمایل می توانند از طریق اپلیکیشن "همراه من "و یا شماره گیری کد دستوری # 1000 * نسبت به خرید بسته نامحدود اینترنت همراه اول اقدام نمایند.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل که معمولا در ارائه بسته ها به نیاز و سلیقه کاربران خود توجه خاص دارد، در ماه های اخیر بسته نامحدود ساعتی را برای کاربران خود تعرف کرده بود که معمولا در ساعات نیمه شب یا صبح زود فعال می شدند و برخی از آنها نیز در طول شبانه روز قابل استفاده بودند.

البته در حال حاضر ایرانسل همه این بسته ها را حذف کرده و تنها یک بسته نامحدود یک روزه 800 تومانی ارائه کرده که متعلق به سایت های داخلی می باشد. برای نمونه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل، می توانند بعد از فعال سازی این بسته به طور نامحدود از VOD ها و یا آپارات استفاده کرده و یا از برخی سایت های داخلی برنامه و بازی دانلود کنند.

مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل با مراجعه به وب سایت این اپراتور و یا شماره گیری کد دستوری # 1 * 5555 * امکان خریداری و فعال سازی بسته نامحدود ایرانسل را دارند.

 

اپراتور رایتل

در حال حاضر اپراتور رایتل چند بسته اینترنت نامحدود برای کاربران خود تعریف کرده است که بدون تعیین سقف مشخص و در طول شبانه روز قابل استفاده می باشد. بسته اول، یک بسته نیم ساعته نامحدود به قیمت 3500 تومان و حد مصرف منصفانه 2.5 گیگابایت، بسته دوم، بسته نامحدود سه ساعته با سقف مصرف منصفانه 15 گیگابایت و قیمت 13 هزار تومان می باشد. علاوه بر این، رایتل بسته اینترنت هفتگی نامحدودی نیز برای کاربران در نظر گرفته که با قیمت 54 هزار تومان و حد مصرف مجاز 150 گیگابایت عرضه می گردد.

برای دسترسی به این بسته ها کاربران رایتل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن "رایتل من،" نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

بسته های اینترنت نامحدود به عنوان یکی از پرطرفدارترین بسته های ارائه شده، هنوز هم در برخی شرکت های ارائه کننده اینترنت به طور نامحسوس ارائه می شود، ولی در خصوص اپراتورهای اینترنت سیار ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) محدود به همین مواردی است که در متن ذکر گردید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور رایتل که در سال 1386 شروع به فعالیت کرد و توانست خیلی زود در بین مردم محبوب شود و با اپراتور هایی چون همراه اول و ایرانسل به رقابت بپردازد و موفقیت های بی شماری کسب کند  و جز اولین اپراتور هایی باشد که اینترنت پر سرعت به مردم میدهد. در این سال ها اپراتور رایتل که توانسته جز نخستین اپراتور هایی  باشد که فناوری های جالبی را در زمینه ارتباط معرفی کند.امسال هم اپراتور رایتل به رسم هر ساله و به خاطر آمدن ماه مبارک رمضان به مشترکانش عیدی داده است که مردم روزه دار بتوانند از این عیدی به نحو احسنت استفاده کنند. در این سالها که اپراتور رایتل  که خدمات گسترده ای را در حوزه ارتباطات انجام داده است.رایتل در این ماه که ماه مهمانی خدا هست می خواهد با عیدی هایی که میدهد دوباره محبوبیت اش را افزایش دهد و بتواند که در بحث اینترنت هم جز اولین اپراتور های سیم کارت شود و بتواند که جایگاه همراه اول را کسب کند

رایتل، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور ارج نهادن به مشترکین، طرح ویژه این ماه خود را تحت عنوان "قرعه کشی روزانه ماه رمضان" از روز پنج شنبه 18 فروردین ماه 1401 آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داد. البته این طرح یک فرصت استثنایی برای آنهایی که تا کنون رایتلی نشده اند، نیز به شمار می آید. چرا که بر اساس اعلام روابط عمومی رایتل افرادی که در این ماه پر خیر و برکت به جمع مشترکین این اپراتور بپیوندند، علاوه بر استفاده از مزایای سیم کارت رایتل، وارد قرعه کشی روزانه این ماه نیز می شوند. بنابراین افراد می توانند در صورت تمایل نسبت به ثبت نام و خرید و یا فعال سازی سیم کارت در بازه زمانی اعلام شده، اقدام نموده ویکی از برندگان خوش شانس جایزه نقدی 50 میلیون ریالی این اپراتور باشند.

البته اپراتور رایتل امکان استفاده از این سرویس ویژه را برای تمام مشترکین خود فراهم نموده و کلیه مشترکین فعلی رایتل نیز در صورت استفاده از سیم کارت خود؛ در قرعه کشی روزانه ویژه ماه رمضان این اپراتور شرکت داده خواهند شد. این قرعه کشی که روزانه از تاریخ 19 فروردین ماه 1401 برگزار می گردد، از بین مشترکین فعال روز قبل ( مشترکین جدید و قدیم) بوده و برندگان خوش شانس هر روز از طریق وب سایت رایتل اعلام خواهند شد.

علاوه براین اپراتور رایتل با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هدایا و بسته های تخفیفی زیر را نیز برای مشترکین خود ارائه نموده است:

  • 1000 دقیقه مکالمه رایگان رایتلی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان ویژه روزهای 16 و 17 فروردین

  • بسته ترکیبی رایتل 10به مناسبت آغاز ماه رمضان از تاریخ 14 الی 19 فروردین

بنابراین مشترکین می توانند در صورت تمایل با شماره گیری کد دستوری # 225 * نسبت به فعال سازی بسته 1000 دقیقه مکالمه رایگان رایتلی و با شماره گیری کد دستوری # 200 * نسبت به فعال سازی بسته ترکیبی رایتل اقدام نمایند. اپلیکیشن کاربردی " رایتل من" نیز در این خصوص در اختیار مشترکین خواهد بود. البته مشترکین این اپراتور می توانند با مراجعه به وب سایت رایتل به آدرس rightel.ir نسبت به خرید بسته ها و آگاهی از اخبار روز مربوط به این اپراتور اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی های اپل در سال 2007 توسط استیو جابز معرفی شد تا به امروز زمان زیادی می گذرد و در این سالها اپل توانسته محبوبیت فراوانی بدست آورد. با گذشت زمان و بعد از استیو جابز اکثر کارشناس ها معتقد بودند که اپل سقوط می کند ولی این اتفاق نیفتاد و با طرح ها تیم کوک اپل روز به روز توانست امپراطوری خود را گسترش دهد و بتواند بازار های مختلفی را بدست آورد.حال با گذشت زمان و معرفی محصولات جدید اپل  در سال جدید  اپل آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس را داده است . اپل با این اپدیت و سری جدید گوشی هایش می تواند امپراطوری  خودش را گسترش دهد و حتی بزرگ تر از اینی که هست بکند. شرکت های تولید گوشی در جهان  که بازار های خود را داشته اند با این کار به نظر میاد که باید بیشتر تلاش کنند تا با اپل رقابت بپردازد تا بتوانند که بازار های خود را حفظ کنند

به تازگی کمپانی اپل مطابق معمول هر سال نسخه جدید آپدیت خود یعنی ios 15.4 را عرضه کرده است که بر اساس آن به زودی امکان دانلود این آپدیت برای تمام کاربران آیفون و حتی دارندگان نسل سوم آیفون SE و مدل سبز رنگ آیفون 13 وجود خواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگیهای این آپدیت، امکان باز کردن قفل گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک و مجموعه ایموجی های جدید می باشد.

بنا به گفته اپل، قابلیت آنلاک کردن گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک، در صورتی که بینی و دهان کاربر کاملا با ماسک پوشیده باشد؛ باعث کم شدن دقت کلی فیس آیدی می شود؛ ولی با استفاده از این آپدیت این ویژگی فعال شده و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. البته استفاده از عینک معمولی یا آفتابی و کلاه قطعا عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار داده و تشخیص را دشوارتر خواهد کرد، به همین خاطر استفاده از آنها در زمان تشخیص اصلا توصیه نمی شود.

بنا بر اعلام اپل این نسخه به همراه آپدیت های جدید آیپد او اس 15.4 و مک او اس 12.3 با قابلیت پشتیبانی از ویژگی یونیورسال کنترل (Universal Control) عرضه خواهد شد که به کاربران این امکان را میدهد تا از کیبود و ماوس سیستم های مک برای کنترل بی سیم آیپد استفاده کنند. مثلا برای این که کاربر با یونیورسال کنترل فایل ها را از آیپد به یک کامپیوتر درگ اند دراپ کند، دستگاه مک می بایست به نسخه مک او اس مانتری 12.3 به روز رسانی شده و آیپد نیز بروز رسانی آیپد او اس 15.4 را دریافت کرده باشد.

شناسایی ایرتگ هایی که برای اهداف سوء مانند تعقیب یا جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرند از دیگر قابلیت های جدید آی او اس 15.4 می باشد. علاوه براین در این بروز رسانی دستیار سیری ارتقا یافته و قابلیت Tap to Pay نیز به آن اضافه شده که به کاربران کمک می کند با تبدیل گوشی های هوشمند خود به پایانه های پرداخت بدون تماس، هزینه های خود را سریعتر و آسانتر پرداخت کنند.

در حال حاضر تمامی دستگاه هایی که از آی او اس 15 پشتیبانی می کنند، می توانند آی او اس 15.4 را دریافت کنند که از مدل آیفون 6 اس به بعد را شامل می شود. در خصوص آیپد او اس 15.4 نیز تمامی مدل های آیپد پرو، نسل دوم آیپد ایر و نسخه های بعد از آن، نسل چهارم آیپد مینی و نسخه های بعد از آن و نسل پنجم آیپد و مدل های بعد از آن می توانند از این قابلیت بهره مند گردند.

 

مک او اس مانتری 12.3 نیز در دستگاه های زیر پشتیبانی می شود :

 

آیمک ( مدل اواخر 2015 و بعد از آن)

مک پرو (مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک مینی ( مدل اواخر 2014 و بعد از آن )

مک بوک پرو ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ایر ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ( مدل اوایل 2016 و بعد از آن )

 

کلیه کاربران گوشی های آیفون توجه داشته باشند قبل از آپدیت گوشی، باید از آن بکاپ گرفته و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشند.

از زمانی که گوشی های اپل در سال 2007 توسط استیو جابز معرفی شد تا به امروز زمان زیادی می گذرد و در این سالها اپل توانسته محبوبیت فراوانی بدست آورد. با گذشت زمان و بعد از استیو جابز اکثر کارشناس ها معتقد بودند که اپل سقوط می کند ولی این اتفاق نیفتاد و با طرح ها تیم کوک اپل روز به روز توانست امپراطوری خود را گسترش دهد و بتواند بازار های مختلفی را بدست آورد.حال با گذشت زمان و معرفی محصولات جدید اپل  در سال جدید  اپل آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس را داده است . اپل با این اپدیت و سری جدید گوشی هایش می تواند امپراطوری  خودش را گسترش دهد و حتی بزرگ تر از اینی که هست بکند. شرکت های تولید گوشی در جهان  که بازار های خود را داشته اند با این کار به نظر میاد که باید بیشتر تلاش کنند تا با اپل رقابت بپردازد تا بتوانند که بازار های خود را حفظ کنند

به تازگی کمپانی اپل مطابق معمول هر سال نسخه جدید آپدیت خود یعنی ios 15.4 را عرضه کرده است که بر اساس آن به زودی امکان دانلود این آپدیت برای تمام کاربران آیفون و حتی دارندگان نسل سوم آیفون SE و مدل سبز رنگ آیفون 13 وجود خواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگیهای این آپدیت، امکان باز کردن قفل گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک و مجموعه ایموجی های جدید می باشد.

بنا به گفته اپل، قابلیت آنلاک کردن گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک، در صورتی که بینی و دهان کاربر کاملا با ماسک پوشیده باشد؛ باعث کم شدن دقت کلی فیس آیدی می شود؛ ولی با استفاده از این آپدیت این ویژگی فعال شده و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. البته استفاده از عینک معمولی یا آفتابی و کلاه قطعا عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار داده و تشخیص را دشوارتر خواهد کرد، به همین خاطر استفاده از آنها در زمان تشخیص اصلا توصیه نمی شود.

بنا بر اعلام اپل این نسخه به همراه آپدیت های جدید آیپد او اس 15.4 و مک او اس 12.3 با قابلیت پشتیبانی از ویژگی یونیورسال کنترل (Universal Control) عرضه خواهد شد که به کاربران این امکان را میدهد تا از کیبود و ماوس سیستم های مک برای کنترل بی سیم آیپد استفاده کنند. مثلا برای این که کاربر با یونیورسال کنترل فایل ها را از آیپد به یک کامپیوتر درگ اند دراپ کند، دستگاه مک می بایست به نسخه مک او اس مانتری 12.3 به روز رسانی شده و آیپد نیز بروز رسانی آیپد او اس 15.4 را دریافت کرده باشد.

شناسایی ایرتگ هایی که برای اهداف سوء مانند تعقیب یا جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرند از دیگر قابلیت های جدید آی او اس 15.4 می باشد. علاوه براین در این بروز رسانی دستیار سیری ارتقا یافته و قابلیت Tap to Pay نیز به آن اضافه شده که به کاربران کمک می کند با تبدیل گوشی های هوشمند خود به پایانه های پرداخت بدون تماس، هزینه های خود را سریعتر و آسانتر پرداخت کنند.

در حال حاضر تمامی دستگاه هایی که از آی او اس 15 پشتیبانی می کنند، می توانند آی او اس 15.4 را دریافت کنند که از مدل آیفون 6 اس به بعد را شامل می شود. در خصوص آیپد او اس 15.4 نیز تمامی مدل های آیپد پرو، نسل دوم آیپد ایر و نسخه های بعد از آن، نسل چهارم آیپد مینی و نسخه های بعد از آن و نسل پنجم آیپد و مدل های بعد از آن می توانند از این قابلیت بهره مند گردند.

 

مک او اس مانتری 12.3 نیز در دستگاه های زیر پشتیبانی می شود :

 

آیمک ( مدل اواخر 2015 و بعد از آن)

مک پرو (مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک مینی ( مدل اواخر 2014 و بعد از آن )

مک بوک پرو ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ایر ( مدل اوایل 2015 و بعد از آن )

مک بوک ( مدل اوایل 2016 و بعد از آن )

 

کلیه کاربران گوشی های آیفون توجه داشته باشند قبل از آپدیت گوشی، باید از آن بکاپ گرفته و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که برادران لومیر برای نخستین بار در یک سالن عمومی توانستند فیلم خود را بر پرده نقره ایی نمایش دهند تا با امروز زمان زیادی میگذرد و از آن زمان تا به امروز سینما و دنیای هنر تغییرات و پیشرفت هایی داشته است .امروز پلتفرم هایی به وجود آمده است که مردم به راحتی بتوانند فیلم های مورد علاقه خود را ببینند.در این روز ها ایرانسل در حرکتی بسیار جالب توانسته با یکی از این پلتفرم های رایگان فیلم و سریال قرارداد ببندد.این پلتفرم که اسمش چارخونه است و به جز فیلم بازی برای اندروید و موسیقی و کتاب آنلاین و یا کتاب صوتی می توان از این پلتفرم دانلود کرد. ایرانسل با این کار توانسته بار دیگر با اقدام بسیار جالب و هوشمند خودش را به سر زبان ها بیندازد.ایرانسل با این قرارداد توانسته که  برای مشترکانش که دوست دارند کتاب صوتی گوش دهند یا فیلم ببیند بستری را مهیا کرده است که بتوان از به راحتی  استفاده کرد

به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بازار جامع محتوای دیجیتال ایرانسل، چارخونه، جشنواره دورهمی فیلم بازها را با شعار "خیلی دور... اما خیلی نزدیک" در چارخونه پلاس برگزار می کند. این جشنواره برای نخستین بار به علاقمندان تماشای گروهی فیلم و سریال این فرصت را می دهد تا با دعوت دوستان و آشنایان به تماشای فیلم و سریال به صورت گروهی؛ نه تنها از تماشای دورهمی فیلم ها لذت ببرند بلکه با کسب امتیاز در قرعه کشی شرکت داده شده و از جوایز این جشنواره هم بهره مند گردند.

این امکان که اخیرا در ویژگی جدید چارخونه یعنی در تماشا پلاس ایجاد شده تا 2 اردیبهشت 1401 تمدید گردید و کاربران می توانند در حالی که به طور همزمان، با دوستان خود فیلم می بینند، با استفاده از گزینه میکروفن، با آنها ارتباط برقرار کرده و پیام صوتی بفرستند. البته برای استفاده از این امکانات نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی نبوده و کلیه امکانات در چارخونه در دسترس کاربران خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، تمامی کاربرانی که در طول مدت جشنواره، حداقل یک ساعت فیلم دیده باشند در قرعه کشی 30 صندلی کمپینگ شرکت داده خواهند شد. علاوه بر این به 50 نفر اولی که بیشترین امتیاز را در هر هفته کسب کنند، 500 هزار تومان اعتبار کیف پول دیجیتال هدیه تعلق می گیرد.

برای کسب امتیاز لازم است کاربران حداقل به میزان یک ساعت فیلم ببینند که در این صورت به ازای هر دقیقه از فیلم یک امتیاز به کاربر تعلق می گیرد. در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند؛ امتیاز خود را برای دریافت هدیه افزایش دهند،کافیست از طریق لینک دورهمی که در ابتدای پخش هر فیلم قرار می گیرد و یا به وسیله دکمه اشتراک گذاری فیلم در صفحه فیلم مورد نظر، دوستان خود را به تماشای فیلم دعوت کنند که در آن صورت به ازای هر یک دقیقه تماشای فیلم توسط فرد مدعو، هر دو نفر یک امتیاز دریافت می کنند.

همچنین ایرانسل در طول مدت جشنواره، روزهای مشخصی را به عنوان سانس ویژه در نظر گرفته که در این روزها در صورت تماشای فیلم توسط کاربر، در قرعه کشی روزانه چهار بن خرید یک میلیون تومانی کالای کمپینگ شرکت داده خواهد شد.

کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند بدون نیاز به خرید اشتراک چارخونه پلاس، در این جشنواره شرکت کرده و با اینترنت تمام بها، از دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود لذت ببرند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره می توانند به صفحه ویژه وب سایت چارخونه به آدرس campaign.charkhoneh.com/cinema مراجعه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

گوشی هوشمند که این روز ها بسیار مهم است و همه در دنیا گوشی دارند. کرونا باعث این شد که در جهان همه کلاس ها به صورت مجازی باشد و حتی بعضی از کار ها هک به صورت آنلاین باشد .که در این چند سال بسیار بازخورد مثبت داشته است. گوشی های هوشمند در چند سال اخیر به خاطر کرونا و وجود امکانات بسیار عالی توانسته بسیار محبوب تر شود. شرکت ها ی گوشی در این این سالها در تلاش بودند که همیشه امکاناتی را در گوشی هایشان بگذارند یا کارهایی بکنند که بتواند در بازار جلوه خاصی به گوشی بدهد.این روز ها هم برند های گوشی در تلاش هستند که بتوانند هرجوری شده بازار هایی که بدست آورده اند را از دست ندهند و بسیار مهم است که این اتفاق باعث جنگ بین شرکت های گوشی شده است و بسیار اتفاق مثبتی است چون در تلاش هستند گوشی های بسیار جالب و هیجان انگیز باشد و مردم را ترغیب به خریدن می کند

همین امر زندگی بشر را به سمت و سوی جدیدی سوق داد و تاثیر تکنولوژی را به میزان قابل توجهی افزایش داد. افراد برای حفظ فاصله اجتماعی مجبور بودند حتی کوچکترین خریدها و ارتباطات را در فضای مجازی انجام دهند که نه تنها به یکباره مصرف اینترنت را بسیار افزایش داد بلکه باعث رونق بخشیدن به بازار خرید و فروش گوشی های هوشمند در جهان نیز گردید.

بازار موبایل ایران در سالی که گذشت، همانند سال قبل از رونق خوبی برخوردار بود و بنا به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات گوشی هوشمند در سال 1400 ( بازه زمانی 1 اسفند ماه 1399 تا 1 اسفند ماه 1400 ) مجموعا 18.3 میلیون دستگاه بود که از این تعداد حدود 18 میلیون و 280 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور گردیده است. البته برخلاف سال های گذشته که بیشترین میزان واردات و مصرف مربوط به ماه های پایانی سال بود، در سال 1400 واردات تلفن همراه در خرداد ماه با حدود 2 میلیون دستگاه بیشترین میزان خود را داشته که از این میزان، تعداد یک میلیون و 800 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شد.

بر اساس اعلام محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، گوشی های هوشمند سامسونگ با در اختیار داشتن سهم  48 درصدی از سهم بازار برندهای تلفن همراه کشور در رتبه نخست، برند شیائومی با 28 درصد در رتبه دوم، نوکیا با 12 درصد در جایگاه سوم، اپل با 6 درصد در جایگاه چهارم و هواوی با کسب یک درصد از سهم بازار کشور در رتبه پنجم رده بندی قرار می گیرند.

 

جدول رده بندی سهم برندها در بازار موبایل ایران در بازه زمانی 1 اسفند 99 تا 1 اسفند 1400

 

رتبه

نام برند

تعداد دستگاه

درصد سهم بازار

ارزش به دلار

1

سامسونگ

8،710،000

48

1،878،000،000

2

شیائومی

5،210،000

28

1،106،000،000

3

نوکیا

2،250،000

12

54،000،000

4

اپل

1،030،000

6

1،350،000،000

5

هواوی

230،000

1

7،000،000

 

با اندکی تامل در جدول فوق، می توان مشاهده کرد که با وجود آن که برند نوکیا سهم بیشتری از بازار داخلی کشور را نصیب خود کرده است، اما از نظر ارزشی رتبه بالایی ندارد. زیرا گوشی های هوشمند وارداتی این برند قیمت پایینی داشته و اغلب از نوع فیچر فون ( تلفن های دکمه ای) می باشند.

یکی دیگر از نکات تامل برانگیز جدول، جایگاه اپل در بازار داخلی کشور می باشد که رتبه چهارم برای این برند پرطرفدار جهانی کمی عجیب است. با توجه به این که برند اپل همواره بیشترین سهم فروش در بازارهای جهانی را داشته و گوشی های هوشمند و باکیفیت آیفون در ایران نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر ایران، گران بودن گوشی های آیفون و دسترسی سخت برای خرید، تاثیر بسیار زیادی بر سهم این برند در بازار ایران داشته است، هرچند که ارزش ریالی همین میزان از واردات نیز رقم قابل توجهی می باشد.

در ادامه سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، بیان داشتند که از بین مدل های وارد شده در سال 1400، گوشی هوشمند سامسونگ A12 با تعداد 2 میلیون و 141 هزار و 700 دستگاه ( به ارزش 349 میلیون دلار)  پر فروش ترین و پر مصرف ترین دستگاه موجود در بازار بود و پس از آن؛ شیائومی مدل POCO X3 PRO با تعداد یک میلیون و 13 هزار دستگاه( به ارزش 262 میلیون دلار) در جایگاه دوم و نوکیا 105 با بیش از یک میلیون دستگاه (به ارزش 14 میلیون دلار) در رتبه سوم پرتقاضاترین های بازار ایران قرار دارند.

جایگاه چهارم و پنجم جدول پرفروش های بازار موبایل ایران بار دیگر به برند سامسونگ تعلق دارد و به ترتیب به مدل های سامسونگ A21S با 177 هزارو چهارصد دستگاه ( به ارزش 102 میلیون و 900 هزار دلار) و مدل سامسونگ A32 با تعداد 652 هزار و 500 دستگاه ( ارزش 157 میلیون و 900 هزار دلار) اختصاص می یابد.

در بین گوشی های شرکت اپل نیز آیفون 12 پرومکس با تعداد 253 هزار و 600  هزار دستگاه ( به ارزش 350 میلیون و 300 هزار دلار) رتبه نخست پرفروش های بازار ایران را به خود اختصاص داده است. البته بیشترین گوشی مسافی وارد شده به کشور نیز متعلق به آیفون می باشد و ماهانه حدود 6 هزار دستگاه آیفون به صورت واردات مسافری وارد کشور می شود.

به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، افزایش نرخ گمرکی و قوانین مربوط به واردات تاثیر بسیار زیادی بر قیمت گوشی های هوشمند در کشور داشته و این روند صعودی باعث شده تا مردم به سمت خرید گوشی های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه بروند که رده بندی اعلام شده از سوی انجمن وارد کنندگان گواه این مدعاست. فهرست اعلامی این سازمان از پرتقاضاترین های بازار موبایل ایران نشان می دهد گوشی های اقتصادی و میان رده در کشور از اقبال بیشتری نسبت به گوشی های پرچمدار و مطرح جهانی برخوردار بوده و گوشی های گران و پرچمدار مانند آیفون بیشتر به صورت مسافری وارد کشور می شوند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سال ها که گوشی های هوشمند آمده و اینترنت هم به سادگی در هر نقطه یی هست و اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که با تمام توان خود به مشتریانشان خدمت کنند . حالا که بعد از عید نوروز هستیم  و اپراتور های سیم کارت گوشی با خدمات عالی شان توانستند که بهترین عید نوروز را بسازند. اما حالا که بعد از عید نوروز هستیم و ماه مبارک رمضان شروع شده است اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که  به  بهترین شکل بتوانند رضایت روزه داران را کسب کنند. همیشه در این ماه همه اپراتور ها در تلاش هستند که بتوانند با ارائه خدمات بسیار عالی از نظیر اینترنت و مکالمه فضای بسیار مناسبی را بسازنند تا مردم بتوانند از این ماه و اپراتور هایی که موجود است  به نحو عالی استفاده کنند. در این ماه که مردم بسیار از آنها روزه میگیرند و در تلاش هستند که با خدای خود ارتباط برقرار کنند و هم از خدماتی که  به آنها داده میشود هم غافل نشوند

طرح ویژه رمضان همراه اول

 

امسال نیز با آغاز ماه میهمانی خدا، اپراتور همراه اول هدیه ویژه ای برای مشترکین سیم کارت های خود در نظر گرفته است که همراه اولی ها می توانند با فعال سازی آن، از شرایط خاص و منحصر بفرد این طرح بهره مند گردند.

در طرح ویژه" رمضان 1401 همراه اول "، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول فرصت فعال سازی این طرح را از آغاز این ماه یعنی از تاریخ 14 فروردین 1401 تا  پایان ماه رمضان یعنی 13 اردیبهشت 1401، دارند.

امکان فعال سازی طرح مکالمه نامحدود رمضان با 5 شماره همراه اولی، تنها با پرداخت 4900 تومان در بازه زمانی مشخص شده برای کلیه مشترکین وجود خواهد داشت و مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 43 * 10*   نسبت به این امر اقدام نمایند.

بنابراین مشترکین لازم است؛ ابتدا کد دستوری  # 43 * 10 *  را شماره گیری نموده و پس از تائید ثبت نام، 5 شماره همراه اولی مد نظر خود را وارد نمایند. در صورت نیاز به استعلام نیز، مشترک می تواند با شماره گیری همین کد و انتخاب منوی استعلام، لیست شماره های وارد شده را مشاهده نماید.

 

شرایط و قوانین طرح ویژه رمضان 1401 همراه اول:

* محدودیتی در شیوه ثبت شماره وجود نداشته و مشترک می تواند هر 5 شماره را از لحظه ورود ثبت نماید و یا این که در صورت تمایل شماره های دلخواه را به مرور زمان وارد کند.

* امکان تغییر شماره بعد از وارد کردن به لیست وجود ندارد.

* در صورت تمایل مشترک می تواند کمتر از 5 شماره در لیست ثبت کند.

* در صورتی که هر کدام از شماره ها، با مواردی مانند تعلیق، قطع دو طرفه، غیر فعال و تخلیه مواجه باشد، امکان اضافه شدن به لیست را نخواهند داشت و پیام نرمال نبودن خط مورد نظر برای مشترک ارسال می شود تا بتواند آن را با شماره دیگری جایگزین کند.

* این طرح فقط شامل مکالمات با خطوط همراه اول بوده و در حالت رومینگ غیر قابل استفاده است.

* امکان فعال سازی این طرح با سایر طرح های مربوط به مکالمه وجود دارد.

* بعد از مهلت فعال سازی طرح ( 14/ 01/1401 تا 13/ 02/ 1401 ) تمامی مکالمات با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

علاوه بر این بر اساس اعلام روابط عمومی همراه اول، پس از اتمام این ماه پر فضیلت از بین کسانی که در این طرح شرکت نموده اند، قرعه کشی شده و به 30 نفر از شرکت کننده ها، جایزه 10 میلیون تومانی کمک هزینه خرید گوشی هوشمند؛ اهدا می گردد.

 

طرح رمضان اپراتور ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، با حلول این ماه پر خیر و برکت هدایای ویژه ای برای مشترکین خود در نظر گرفته است. به نقل از روابط عمومی این اپراتور، هدایای ویژه این ماه تحت عنوان بسته مکالمه رایگان و بسته اینترنت هدیه در قالب کمپین تماس به وقت رمضان برای مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل در نظر گرفته شده ست.

بسته مکالمه هدیه 40+4  ایرانسل که در طول ماه مبارک رمضان برای مشترکین در نظر گرفته شده از پیشنهاد های ویژه این اپراتور است که با فعال سازی این بسته، پس از 4 دقیقه مکالمه درون شبکه ( ایرانسلی) 40 دقیقه بعدی مکالمه، رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

این بسته هدیه با شماره گیری کد دستوری   # 2 * 1 * 4444 *  در طول ماه رمضان یعنی از 14 فروردین 1401 تا 11 اردیبهشت 1401 فعال می شود. البته مشترکین ایرانسل می توانند از طریق اپلیکیشن کاربردی " ایرانسل من " نیز این بسته را فعال سازند.

علاوه بر این بسته مکالمه سحرگاهی ایرانسل، مختص تمامی سحرگاه های ماه مبارک رمضان، از ساعت 4 تا 6  بامداد است که در این بازه تمامی بسته های مکالمه ساعتی ایرانسل برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل رایگان خواهد بود. این بسته که  فقط مخصوص مکالمات درون شبکه ای است با شماره گیری کد دستوری # 1 * 1 * 4444 *  و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من فعال خواهد شد. 

اپراتور ایرانسل برای شب های قدر نیز یک بسته هدیه 2 گیگابایتی اینترنت داخلی در نظر گرفته است که مشترکین دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت با شماره گیری کد دستوری  # 5 *  و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند. البته اعتبار این بسته تا پایان همان روز بوده و هر مشترک ایرانسلی در این بازه زمانی فقط یک بار می تواند از  فرصت دریافت این هدیه استفاده نماید. 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها که شرکت های مختلف گوشی از گوشی های جدید رونمایی می کنند و هر روز قابلیت های بسیار عالی  رو در گوشی ها شون میزارن و باعث خلق یک شگفتی برای  مردم می شوند . در این روز ها که همه مردم نسبت به گذشته بسیار اطلاعات بالایی دارند و بسیار از گوشی های همراه تا سیم کارت اطلاعات دارند. در چند سال اخیر که اپراتور های سیم کارت دست به کار خلاقانه زدند و باعث این شدند که مردم نگاه ویژه ای تری به سیم کارت داشته باشند. یکی از این کار ها رند بودن خط هست که باعث محبوب شدن این نوع خط شده است و تا حالا فروشگاه های سیم کارت به خوبی توانسته اند که این نوع خط های را بفروشند و استقبال بسیار زیادی از این نوع خط ها در میان مردم شده است. شرکت های اپراتور سیم کارت در تلاش هستن که فروش این نوع سیم کارت ها بسیار در میان مردم  بالا برود 

شاید به جرات بتوان ادعا کرد که امروزه کسی پیدا نمی شود که از تلفن های همراه برای برقراری ارتباط و دسترسی آسان تر به امکانات زندگی استفاده نکرده باشد، حتی این روزها داشتن بیش از یک خط تلفن نیز پذیرفته شده و نرمال بوده و بیشتر افراد با جداسازی شماره های کاری و شخصی تلاش می کنند تا در استفاده از این تکنولوژی مرز و فضای جداگانه ای برای خود ایجاد کنند.

بنابراین به خاطر سپردن این حجم از شماره ها تقریبا کار غیر ممکنی بوده و به طور حتم حافظه هیچ کس حتی آنهایی که حضور ذهن بالایی دارند، نمی تواند همه شماره های مورد نیاز را به یاد داشته باشد. در این شرایط شماره های رند، همان اکسیری است که به راحتی در حافظه مانده و با یک بار شماره گیری به خاطر سپرده می شوند. علاوه بر این شماره های رند از آن جهت که بیانگر سطح اجتماعی و رفاه اقتصادی مالکان خود می باشند، مورد استقبال افراد مشهور، سرمایه دار و سیاستمداران قرار گرفته و آنها حاضرند رقم های نجومی برای خرید این شماره های لوکس بپردازند. به همین خاطر این شماره های پرطرفدار در بازار خرید و فروش از قیمت بسیار بالا و حتی در بعضی موارد میلیاردی برخوردار بوده و هر کسی توان خرید آنها را نخواهد داشت.

البته همه شماره های رند با چنین رقم های نجومی خرید و فروش نشده و این عدد بسته به نوع اپراتور، رند بودن شماره و یا تکرار یک عدد و آیتم های دیگر متغیر می باشد. ولی به طور کلی رابطه مستقیمی بین تکرار یک عدد و قیمت بالای شماره وجود دارد. در حال حاضر از بین شماره های مربوط به اپراتورها، شماره های سیم کارت های دائمی اپراتور همراه اول از همه گران تر بوده و از بین پیش شماره های این اپراتور، پیش شماره 912 از قیمت بیشتری برخوردار است که کد یک این اپراتور گران ترین شماره موجود در بازار می باشد.

ولی نوسان قیمت در بازار شماره های رند، علاوه بر این آیتم ها به تکرار یک عدد نیز بستگی دارد. در اینجا به گران ترین شماره های رند موجود در بازار خرید و فروش سیم کارت اشاره می کنیم:

 

شماره رند 7 رقم یکسان:

شماره رند 7 رقم یکسان خطوطی هستند که همه ارقام آنها بعد از پیش شماره یکسان است . مانند 9999999 ** 09

 

شماره رند شش رقم یکی از اول و یا آخر:

شماره رند شش رقم یکی از اول و یا آخر خطوطی هستند که بعد از پیش شماره و یا از انتها 6 رقم یکسان در آنها تکرار شده باشد. مانند شماره : 555555 **09

 

شماره رند میلیونی:

شماره رند میلیونی خطوطی هستند که می توان آنها را به صورت یکجا به عنوان یک رقم میلیونی قرائت کرد. مانند شماره : 9000000**09

 

شماره رند ده هزاری از اول و آخر:

شماره رند ده هزاری از اول و آخر خطوطی هستند که در انتهای آنها عدد 10000، 20000 و ... ( مضربی از ده هزار) آمده باشد و یا شماره ترکیبی از این مضارب با اعداد دیگر بوده و روان و سلیس بودن شماره در تلفظ حفظ شود. مانند شماره : 5500 ****09

 

شماره رند 3 جفت از اول و آخر:

شماره رند 3 جفت از اول و آخر خطوطی هستند که 6 رقم آخر یا اعداد اول آنها پس از پیش شماره به صورت زوج تکراری باشد.

 مانند شماره : 18 18 18 ** 09 

 

شماره رند متشکل از دو رقم

شماره رند متشکل از دو رقم خطوطی هستند که همه 7 رقم آنها به غیر از پیش شماره ، تنها از دو رقم تشکیل شده است.

مانند شماره : 992 222 9 *09

 

شماره رند 5 رقم یکی از اول و آخر:

شماره رند 5 رقم یکی از اول و آخر خطوطی هستند که در ابتدا یا انتهای شماره 5 رقم یکسان تکرار می شود. مانند شماره : 66666 ** ** 09

 

شماره رند صد صدی :

شماره رند صد صدی خطوطی هستند که 6 رقم ابتدایی و یا انتهایی آنها به صورت صد تایی افزایش و یا کاهش پیدا کند.

مانند شماره : 300 100 ** 09

 

شماره رند گفتاری:

شماره رند گفتاری خطوطی هستند که 6 رقم ابتدایی آنها پس از پیش شماره و یا 6 رقم آخر آنها پس از کد به صورت 2 جفت، 3 رقمی یکسان باشد. مانند شماره  522 522***09

 

شماره رند هزاری از اول یا آخر:

شماره رند هزاری از اول یا آخر خطوطی هستند که در ابتدا یا انتهای آنها عدد 1000،2000 و .... ( مضربی از هزار) یا ترکیبی از آنها با اعداد دیگر به نحوی که بسیار روان و سلیس تلفظ شود، قرار می گیرند. مانند شماره  *** 2500 **09

 

البته به غیر از طبقه بندی ذکر شده، طبقه بندی های دیگری هم وجود دارد که از نظر ریالی نسبت به این موارد ذکر شده، از ارزش و اعتبار کمتری برخوردار هستند؛ ولی از آنجا که شماره رند محسوب می شوند، پرطرفدار و محبوبند : مانند رند آینه ای، پله ای از وسط، از اول و یا آخر و...

با توجه به آن که مسائل زیادی در رند بودن شماره تاثیر گذار است و تعیین رند بودن شماره به صورت حرفه ای کار هر کسی نیست، پیشنهاد می شود از موتور جستجوی پیشرفته و اختصاصی رند باز استفاده کنید که می تواند به صورت اختصاصی به شما در تعیین میزان رندی شماره کمک می کند. بنابراین متقاضیان لازم است ابتدا وارد سامانه رند باز به آدرس https://www.rondbaz.com شده و در صفحه اصلی در بخش جستجوی پیشرفته، با وارد کردن شماره از نوع رندی آن مطلع شوند.

البته در این سایت امکانات ویژه و تخصصی در زمینه خرید یا فروش سیم کارت نیز وجود داشته که در صورت تمایل می توانید از آن بهره مند گردید. از آنجا که رند باز به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند، اعتماد به آن نه تنها روند خرید و فروش سیم کارت را برایتان تسریع می بخشد بلکه به علت برخورداری از بیشترین و بروز ترین امکانات، منصفانه ترین و بهترین قیمت ها را به شما پیشنهاد خواهد داد.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که کرونا آمد تا به امروز زمان زیادی میگذرد و اپراتور های سیم کارت در آن زمان با فراهم کردن بستر استفاده عالی از اینترنت باعث این شده اند که مردم در خانه هایشان بمانند و بیرون به گشت و گذار نپردازند. در این مدت هم اپراتور های سیم کارت در تلاش بودند تا با فراهم سازی بتوانند در عید خوش حالی مردم  را دو چندان کنند که باید نمره قبولی داد در این زمینه . در این چند وقت ولی مشکلاتی هم بوده که اپراتور ها در تلاش هستند که با رفع این نوع موارد بتوانند به مردم خدمت رسانی بهتری کنند و در همه زمینه ها بتوانند رشد کنند.یکی از این مشکلات پایان یافتن اعتبار سیم کارت های اعتباری و تمدید انها بوکه نمی شود از سیم کارت دیگری آن را تمدید کرد که یکی از معضل های بزرگ برای اپراتور های سیم کارت بودند که باید دید می توان این معضل را حل کنند یا نه

به همین خاطر اپراتورهای فعال در کشور با ایجاد امکان انتقال شارژ از سیم کارتی به سیم کارت دیگر تلاش نمودند تا این فرایند را آسان تر نموده و فرصتی ایجاد کنند تا مشترکین علاوه بر روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق سایر خطوط نیز بتوانند در زمانی کوتاه شارژ تهیه کنند.

این امکان که عملا از سوی همه اپراتورها برای کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارد، فرصتی است فوق العاده که امکان شارژ مجدد بین دو سیم کارت اعتباری یا از دائمی به اعتباری را به وجود آورده است. مبلغ منتقل شده در این سرویس نیز در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی لحاظ و یا در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

بنابراین مشترکین اعتباری اپراتورهای فعال در کشور می توانند در صورت اتمام اعتبار خود، از دیگر مشترکین شارژ دریافت کرده و اعتبار سیم کارت خود را تمدید نمایند. البته نحوه فعال سازی و شرایط این سرویس برای اپراتورهای مختلف متفاوت بوده و لازم است مشترکین هر اپراتور بر اساس دستورالعمل مخصوص به خود عمل کنند.

 

اپراتور همراه اول

مشترکین اعتباری اپراتور همراه اول که تمایل دارند از شیوه انتقال اعتبار بین دو سیم کارت استفاده نمایند باید به نکات زیر توجه نمایند:

امکان انتقال شارژ از سیم کارت های اعتباری به اعتباری و دائمی به اعتباری امکان پذیر است.

مقدار اعتبار انتقال داده شده باید ضریبی از 10،000 ریال و بین 10،000 تا 100،00ريال باشد.

سقف انتقال از سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری در هر ماه 500،000 ريال می باشد.

هزینه هر انتقال اعتبار 400 ریال بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

فارغ از مبلغ اعتبار انتقالی، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده، 90 روز است.

برای انتقال شارژ، مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول می توانند از روشهای ذیل استفاده نمایند:

1- کد دستوری #141*10*

در این شیوه مشترکین ابتدا کد دستوری # 141*10* شماره گیری کرده و سپس شماره سیم کارت اعتباری همراه اولی که قصد انتقال شارژ را دارند، وارد کرده و در نهایت مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نمایند.

2- ارسال پیامک به شماره 8911

ابتدا شماره شخصی که قصد دارید برای او اعتبار بفرستید را در یک پیامک وارد نموده و سپس با قرار دادن ستاره، مبلغ مورد نظر را نوشته و به شماره 8911 پیامک کنید. پس از ارسال پیامک، سیستم درستی دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده و پس از آن با ارسال پیامکی از مشترک مبدا تاییدیه می گیرد که مشترک برای تایید باید عدد 1 را ارسال نماید.

مشترکین می توانند با ارسال یک پیامک خالی به شماره 8911 در خصوص نحوه ی استفاده از این سرویس راهنمایی دریافت کنند.

3- سامانه همراه من

در این روش، مشترک بعد از ورود به سامانه همراه من، در قسمت "صورتحساب من"، گزینه"انتقال اعتبار" را انتخاب نموده و باقی مراحل را به ترتیب ادامه می دهد تا مراحل انتقال شارژ کامل گردد.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور اعتباری کشور روش های متفاوتی را جهت انتقال اعتبار برای کاربران خود در نظر گرفته است که علاوه بر مبلغ انتقال، مبلغ 500 ریال در هر بار انتقال از اعتبار فرد انتقال دهنده کسر می گردد.

روش های انتقال شارژ برای مشترکین ایرانسل:

1- اپلیکیشن ایرانسل من:

مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند با ورود به این سامانه در انتهای صفحه اصلی این برنامه، در بین "خدمات ایرانسل"، گزینه "شارژ برای دیگران" را انتخاب نمایند. در این بخش بر روی گزینه "درخواست شارژ" کلیک کرده و شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد نمایند و مراحل انتقال را به پایان برسانند.

2- کد دستوری # 1* 142*

ابتدا کد دستوری # 1* 142 * را شماره گیری نموده و سپس شماره مشترکی که قصد انتقال شارژ را برای او دارید، وارد نمایید. در این بخش مبلغ را مشخص نموده و رمز 4 رقمی را وارد کنید.

اگر قبلا این رمز را مشخص نکرده اید و یا آن را فراموش نموده اید با کد دستوری #2 *142* می توانید این رمز را بازیابی و یا تعیین نمایید.

3- ارسال پیامک به شماره 1112

در این روش مشترک باید ابتدا شماره مخاطبی که قصد انتقال شارژ برای او را دارد را وارد نموده و سپس علامت ": " را گذاشته و بعد مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کرده و دوباره علامت ": " را گذاشته و در انتها رمز چهار رقمی را به شماره 1112 ارسال نماید. مانند: 4321: 50000 : 9374569872

مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل که قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار برای کسی را دارند؛ می توانند با شماره گیری کد دستوری # 3 * 142 * و انجام مراحل وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر در خواستشان را ارسال کنند.

 

اپراتور رایتل

سرویس انتقال اعتبار رایتل در حال حاضر فقط برای مشترکین اعتباری و دیتا ارائه شده و به آنها این امکان را می دهد تا از سیم کارت خود به سایر مشترکین اعتباری و دیتا، اعتبار ریالی انتقال دهند.

مشترکین رایتل که برای اولین بار قصد انتقال اعتبار را دارند، برای فعال سازی سرویس انتقال ابتدا باید کد دستوری # 133 * را شماره گیری کرده و کلید برقراری تماس را کلیک نمایند تا سرویس فعال گردد. پس از فعال سازی با اولین ثبت درخواست کاربر، سیستم از مشترک می خواهد که یک رمز چهار رقمی برای خود تعیین کند. مشترکین توجه داشته باشند که در انتخاب این رمز چهار رقمی نباید از اعداد یکسان و متوالی استفاده کنند.

برای مشترکین اپراتور رایتل نیز حداقل میزان اعتبار انتقال داده شده 10،000 و حداکثر 100،000 ریال می باشد و هزینه کسر شده در هر انتقال 500 ریال می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ایرانسل شرکتی که در حوزه سیم کارت فعالیت می کند و جز بزرگ ترین شرکت های این حوزه می باشد . ایرانسل که در این سالها توانسته با باشگاه بزرگ فوتبال ایران همکاری کند و اسپانسر آنها شود . در این سالها ایرانسل بسیار رشد و توسعه کرده و جز مهم ترین شرکت های حوزه فعالیت سیم کارت بوده است. در این سالها ایرانسل جز اولین شرکت هایی بود که اینترنت 4 جی را امتحان نمود و با این حرکت بسیار میان مردم محبوب شد. در این چند سال با معرفی اپلیکیشن شخصی اش بسیار توانست که تاثیر گذار تر باشد و میان مردم محبوب تر شود چون باعث سهولت کار در خرید اینترنت و شارژ برای گوشی اش شد. ایرانسل همیشه نشان داده که جز پیشتازان در زمینه سیم کارت بوده و با طرح هایی که داشته توانسته بسیار در زمینه حوزه کاری اش تاثیر گذار باشد و مورد اطمینان مردم در حوزه سیم کارت بوده است  و  خدمات  خوبی را به مردم داده است

در این سالها یکی از مهمترین و بروز ترین خدمات ایرانسل، امکان انجام بسیاری از درخواست ها و سرویس های این اپراتور به صورت غیر حضوری می باشد که این خدمت در راستای رفاه حال مشترکین صورت پذیرفته و ایرانسل تلاش کرده تا با ایجاد فرصت برای کاربران به آنها امکان پرداخت قبض و تهیه شارژ بدون حضور در مراکز خرید و فروش خدمات ایرانسل را بدهد.

"اپلیکیشن ایرانسل من" که در ابتدا با هدف حذف قبوض برای مشترکین دائمی و امکان شارژ سریع و آسان سیم کارت های اعتباری ایرانسل طراحی و عرضه گردیده بود، با گذشت زمان توسعه و گسترش بسیاری پیدا کرد و هم اکنون نسخه های تحت وب اندروید و ios این اپلیکیشن، از قابلیت های فوق العاده و بی نظیری برخوردار است که تقریبا مشترکین را از انجام بسیاری از امور به صورت حضوری بی نیاز می سازد.

 

امکانات اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من در اصل میانبری است برای دسترسی آسانتر و سریعتر به خدمات متنوع ایرانسل که مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور می توانند به صورت 24 ساعته از آن بهره مند شوند. در صفحه اصلی این اپلیکیشن امکان مشاهده اعتبار سیم کارت های اعتباری و مقدار کارکرد سیم کارت های دائمی مشترک مشخص شده است. حتی ایرانسل برای مشترکینی که از چند سیم کارت ایرانسل برخودارند، این فرصت را فراهم کرده تا در این صفحه به راحتی همه خطوط را مشاهده و مدیریت نمایند.

البته امکانات این اپلیکیشن به پرداخت قبض و امکان شارژ اضطراری برای مشترکین اعتباری محدود نشده و در این اپلیکیشن سرویس ها و خدمات زیادی در اختیار مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل قرار می گیرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

بسته مکالمه: 

گزارشی کامل از بسته های خریداری شده برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

 

بسته پیامک:

گزارشی از بسته های خریداری شده پیامک برای مشترک وجود داشته که در ان تعداد پیامک های مصرف شده کاملا مشهود بوده و تعداد پیامک های باقیمانده نیز مشخص شده است.

 

بسته های اینترنتی:

در این بخش گزارشی جامع از میزان مصرف، حجم باقی مانده، تاریخ خرید و تاریخ انقضای بسته های خریداری شده مشترک قابل مشاهده است.

 

خدمات :

زیرگروه بخش خدمات "اپلیکشن ایرانسل من" به شرح ذیل می باشد:

خدمات ارزش افزوده: کلیه خدمات پیامکی ( پیشخوان و ویترین ) که ایرانسل مجاز به دریافت هزینه بابت ارائه آنها می باشد، در این قسمت آمده و مشترک می تواند بنا به درخواست عضو آنها گردد. خدماتی مانند : اشتراک اپلیکیشن ها و آهنگ پیشواز

خدمات پیشخوان : در این بخش مشترک می تواند به جای خرید روزنامه کاغذی، از سرویس روزنامه همراه استفاده کند و خلاصه ای از آخرین تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بین المللی و ... را بر روی گوشی هوشمند و تبلت خود بخواند.

مدیریت پیامک های تبلیغاتی: در این بخش مشترک می تواند در خصوص فعال و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی تصمیم بگیرد و درخواست خود را بدون پرداخت هیچ گونه وجهی ثبت کرده و اپراتور نیز دقیقا مطابق درخواست مشترک عمل می نماید.

سرویس های فعال من: مشترک می تواند در این بخش تمامی خدمات ارزش افزوده ای که در آن عضو می باشد را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به لغو آنها اقدام نماید.

 

جزئیات قبض من :

این بخش که مخصوص مشترکین سیم کارت های دائمی ایرانسل می باشد، جزئیات کاملی از قبض پرداخت نشده را به نمایش می گذارد که شامل سه بخش: بدهی ( طلب پیشین)، کارکرد دوره جاری و میزان مصرف مجاز می شود. بعلاوه؛ در این بخش گزینه پرداخت سریع کارکرد دوره جاری و تغییر سقف مجاز مصرف نیز تعبیه شده که مشترک در صورت تمایل می تواند از آن بهره مند گردد.

علاوه براین برای پرداخت قبض خط دائمی، در بخش صورتحساب گزینه های زیر موجود می باشد:

شارژ مخدوش: امکان بازیابی کارت شارژ در این قسمت وجود دارد.

از طریق کارت شارژ: امکان افزایش موجودی حساب با وارد کردن کد 16 رقمی کارت های شارژ ایرانسل

پرداخت صورتحساب: امکان پرداخت کارکرد دوره با استفاده از یکی از کارت های شتاب بانکی

 

شارژ مجدد برای مشترکین اعتباری:

در این بخش مشترکین اعتباری ایرانسل می توانند از سه طریق شارژ مخدوش، کارت شارژ و شارژ مستقیم ( شارژ آنلاین، شارژ شگفت انگیز و شارژ به مبلغ دلخواه) حساب کاربری خود را شارژ کنند.

 

سرویس های ویژه:

بخش هیجان انگیز این اپلیکیشن از سرویس های ویژه ای به شرح ذیل بهره مند است :

اسنپ: امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن اسنپ برای سفارش تاکسی

سوپر مارکت: امکان دسترسی به اسنپ مارکت برای سفارش کالاهای مورد نیاز و خوراکی های مختلف

سفارش غذا: امکان دسترسی به فهرستی از رستوران های موجود در اطراف کاربر برای سفارش غذا

تلویزیون: امکان تماشای برنامه های مختلف شبکه های تلویزیون ملی

 

خرید بسته :

 این بخش مربوط به خرید بسته های حجمی اینترنت با محدودیت زمانی می باشد که شامل گزینه های زیر می باشد:

صفحه اصلی: کلیه بسته های اینترنت که دارای محدودیت زمانی می باشند، با میزان حجم مصرفی دراین بخش دیده می شود.

بسته های اختصاصی: بسته هایی که شامل حجم اینترنت، مکالمه، ارسال پیامک و گزینه های ویژه از سرویس همکار با ایرانسل مانند چارخونه، گپ و ... است را در این بخش خواهید دید که در صورت تمایل می توانید علاوه بر خرید بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک از بسته های ویژه نیز استفاده کنید.

چند کاربره: در این سرویس هیجان انگیز، کاربر می تواند با خرید یک بسته آن را میان اعضای خانواده، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارد.

رومینگ : امکان خرید بسته های رومینگ

پیشنهاد برای شما: در این بخش با توجه به کارکردهای قبلی کاربر، بسته های تشویقی و متناسب با نیاز مشترک به او پیشنهاد می شود که می تواند شامل بسته های اینترنتی، مکالمه و پیامک و یا پیشنهاد های داغ ایرانسلی باشد.

 

خدمات ایرانسل من :

در صفحه اصلی اپلیکیشن در انتهای صفحه خدمات مختلفی برای مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی وجود دارد که خدمات مخصوص کاربران اعتباری شامل خرید مودم، خرید بسته های افزایشی، تبدیل رایگان خط به 4G ، مشاهده ریز کارکرد، حساب چند کاربره، شارژ برای دیگران و دعوت دوستان می باشد.

خدمات مخصوص سیم کارت دائمی ایرانسل نیز شامل : خرید مودم، خرید بسته های افزایشی، تبدیل رایگان خط به 4G ، مشاهده صورتحساب، حساب چند کاربره، شارژ برای دیگران و دعوت از دوستان می باشد.

 

بخش تاریخچه اپلیکیشن ایرانسل من:

 در این بخش، کاربر می تواند به استفاده خود از موارد مختلف اپلیکیشن ایرانسل من در ایام گذشته دسترسی پیدا کند که شامل تاریخچه بسته های افزایشی، تغییر طرح تعرفه، شارژ مجدد، شارژ آنلاین، جزئیات کارکرد دو روز آخر، سرویس بیمه و بسته های اینترنت هدیه داده شده، می باشد.

 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی:

با توجه به این که مزایای تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بسیار متنوع و عالی هستند، در اپلیکیشن ایرانسل من در منوی سمت راست در بخش خدمات، امکان تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی برای مشترکین اعتباری وجود دارد که در آن همه مراحل کاملا به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات ایرانسل صورت می پذیرد.

 

امکانات دیگر

در اپلیکیشن ایرانسل من امکانات دیگری مانند انتخاب پس زمینه فوتبالی برای اپلیکیشن ایرانسل من و استفاده از اثر انگشت و رمز ورود نیز برای کاربر وجود دارد. علاوه بر این در بخش خدمات؛ سرویس هایی مانند: "سامانه هواداری ( امکان هواداری از باشگاه مورد علاقه با پرداخت روزانه 2،000 ریال) سرویس بيمه، آهنگ پیشواز، پیام پیشواز، کارت ویزیت ( امکان برخورداری از پیام خاص هنگام تماس با مشترک ایرانسلی)، تست سرعت، کد دستوری و سرویس های فعال من" نیز برای مشترک وجود دارد.

در حال حاضر امکان استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من برای کلیه کاربران گوشی های هوشمند اندروید و ios وجود داشته و مشترکین ایرانسل می توانند در صورت تمایل این اپلیکیشن را دانلود نموده و با انتخاب گزینه Install آن را بر روی دستگاه خود نصب کرده و از خدمات بی نظیر آن بهره مند گردند.

 برای فعال سازی یا ورود به این اپلیکیشن نیز، ابتدا کاربر باید در صفحه ای که ارجاع داده می شود، شماره خط ایرانسل خود را وارد نموده و یکی از روش های پیشنهادی احراز هویت را انتخاب کند که ساده ترین آن ارسال کد یکبار مصرف به گوشی هوشمند می باشد. سپس با کپی رمز ارسالی در فیلد مشخص شده در صفحه اصلی و انتخاب دکمه ورود، وارد برنامه ایرانسل من شده و امکان مدیریت سیم کارت ها و سایر خدمات دریافتی ایرانسل را برای خود فراهم کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روز ها که اپ های مختلفی برای پیام رسانی است و راحت می توانیم از حال دیگران با خبر شویم. در این چند سال که پیشرفت با هر زمان دیگر قابل قیاس نیست . در این چندسال گوشی های هوشمند بسیار  پیشرفته آمده است  و برنامه های مختلفی آمده است که باعث پیشرفت آدم ها می شود. برای این که دیگر بخواهیم از فامیل هایمان با خبر شویم لازم نیست که نامه بنویسیم بلکه با پیام دادن یا زنگ زدن می توانیم از حالشان خبردار شویم . بعضی اوقات هم می شود که در جایی هستیم و نمیتوانیم  کسی به ما زنگ زده است جواب دهیم برای همین پیامکی برا او ارسال می کنیم و او را متوجه می کنیم. با این نوع پیام باعث اطلاع رسانی می شویم که خود بسیار مهم است و یا به زمان دیگری موکول می کنیم که میتوانیم با پیامکی آن فرد را متوجه کنیم که الان قادر به پاسخگویی نیستیم و هر زمان که وقت داشتم خودمان زنگ می زنیم

در ادامه به چند مورد از پرکاربردترین پیغام های سیستم ارتباطی و مفهوم آنها اشاره خواهیم کرد:

 

  • برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر مقدور نمی باشد.

 

این پیغام که از رایج ترین پیام های صوتی شنیده شده؛ محسوب می گردد، بدین معناست که شماره مورد نظر قطع می باشد. قطعی تلفن نیز می تواند دلایل مختلفی مانند بدهی، مشکل قضایی، دلایل فنی، نقص در پرونده و ... داشته باشد.

 

  • دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است.

 

این پیام که بسیار مفهوم واضح و مشخصی دارد، در زمان هایی شنیده می شود که گوشی هوشمند مخاطب مورد نظر خاموش شده و یا سیم کارت او سوخته باشد. خاموش بودن تلفن هم می تواند به دلیل آن باشد که خود مشترک گوشی هوشمند را خاموش کرده و یا به خاطر تمام شدن شارژ، خرابی گوشی، شکسته شدن و ... دستگاه خاموش شده باشد.

 

  • در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نمی باشد، لطفا بعدا شماره گیری فرمایید

 

این پیغام در زمان هایی که تلفن همراه مورد نظر خارج از پوشش شبکه ای ( اصطلاحا نقاط کور) بوده و یا به دلیل ترافیک شبکه، امکان برقراری ارتباط وجود ندارد؛ شنیده می شود. در چنین شرایطی به محض برطرف شدن مانع و حضور مشترک در شبکه امکان برقراری ارتباط با مشترک وجود خواهد داشت.

 

  • شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد.

 

در صورتی که هنگام شماره گیری اشتباه نمایید( تعداد ارقام کمتر یا بیشتر باشد) و یا شماره ای که شماره گیری می کنید؛ در شبکه تعریف نشده و دایر نباشد، این پیغام شنیده می شود. البته اگر شماره قبلا در شبکه وجود داشته و شما مطمئن هستید که درست شماره گیری کرده اید، شنیدن این پیغام بدین معناست که این شماره به تازگی تخلیه شده و یا به اشتباه دایورت شده است.

 

پیام های صفحه نمایشگر

 

پیام هایی که معمولا بر روی صفحه نمایش دیده می شوند، علاوه بر معنی و مفهوم جداگانه ای که دارند؛ متناسب با نوع و مدل گوشی هوشمند نیز متفاوت می باشند. مفهوم درست و واقعی هر کدام از این پیام ها در دفترچه راهنمای هر گوشی هوشمند به صورت کاملا واضح و مشخص بیان شده و توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه اشتباه و دردسر به آنها مراجعه کنید.

در اینجا ما به چند نمونه از پرکاربردترین پیام های صفحه نمایشگر و مفهوم رایج آنها اشاره می کنیم:

 

NO Service :

خط تلفن همراه توسط مخابرات قطع شده است.

 

No Connection :

برقراری ارتباط مقدور نمی باشد.

 

No Network :

سیگنال مناسب آنتن در آن منطقه وجود ندارد.

 

Emrgency Calls Only :

خط تلفن همراه توسط مخابرات مسدود شده است.

 

Sim Missing :

خط توسط شرکت مخابرات مسدود شده و یا سیم کارت به صورت غلط در گوشی نصب شده است.

 

Insert Simcard :

سیم کارت را در داخل گوشی هوشمند قرار دهید.

 

Sim Error :

سیم کارت مربوط به این دستگاه نیست.

 

Card Rejected :

سیم کارت سوخته است.

 

Insert Pin Code :

رمز PIN وارد شود.

 

Enter Puk :

مسدود شدن PINcode

 

بنابراین بهتر است کاربران گوشی های هوشمند با دیدن هر کدام از پیام های صفحه نمایش دقیقا مطابق دستور العمل درخواستی، عمل کنند؛ چرا که در صورت بروز هر گونه اشتباه، امکان سوختن سیم کارت و یا مسدود شدن شماره وجود دارد. مثلا در موبایل های GSM در صورت سه بار اشتباه وارد کردن رمز PIN، گوشی هوشمند به صورت خودکار قفل شده و برای باز نمودن قفل باید کد PUk  را وارد نمایید که در صورت 12 بار اشتباه وارد کردن کد PUk، سیم کارت برای همیشه مسدود شده و لازم به تعویض می باشد. 

PIN یا شماره شناسایی شخصی در اصل رمز عبوری است که به جهت افزایش امنیت سیم کارت پس از فعال نمودن درخواست می شود و از دسترسی بی اجازه به دستگاه جلوگیری می کند. این کد چهار رقمی که توسط اپراتور تعیین می گردد و بر روی پوکه سیم کارت نوشته شده، می تواند توسط کاربر تغییر یابد ولی کد PUK از طریق تنظیمات قابل تغییر نبوده و اگر پوکه سیم کارت گم شود، برای پیدا کردن کد  PUk  دچار مشکل خواهید شد.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این چند وقت که کرونا آمده و خیلی از مردم خویشاوندان خود را از دست داده بودند و بسیاری از ترس کرونا به جایی نمی رفتند ولی حالا با زدن 3 دز واکسن و کمرنگ رنگ تر شدن کرونا باعث این مسئله شد که امسال به رسوم قدیمی بپردازیم و عید نوروز را عین سال های قبل برگزار کنیم تا مردم نشاط داشته باشند. در این عید که همراه با قرنی نو بود بسیاری از مردم به گرفتن عیدی مشغول شدند چه از بزرگ تر ها و چه از اپراتورهای سیم کارت گوشی . یکی از اپراتور هایی که امسال هم عیدی به مشترکانش میداد شرکت بزرگ همراه اول بود که توانسته بود در مدر این چند وقت به خوبی رشد در جامعه کند. همراه اول که از قدیمی ترین اپراتور های سیم کارت است امسال هم عیدی به مشترکانش داد تا بتوانند بسیار خوشحال شوند و از هدیه همراه اول لذت ببرند و بتوانند به همدیگر هم انتقال بدهند

 

مبلغ عیدی همراه اول

 

عیدی این اپراتور مبلغی بین 10 الی 100 هزار تومان است! که این رقم کاملا تصادفی بوده و ربطی به قیمت خط همراه اول شما یا دائمی و اعتباری بودن سیم کارت ندارد!

 

روش و مهلت فعالسازی عیدی همراه اول

 

و نکته ی مثبت دوم این است که با اینکه چندین روز از فروردین گذشته است شما هنوز میتوانید این عیدی را فعال کنید، به عبارتی تا 13 فروردین،فرصت فعالسازی را دارا هستید.

روش فعالسازی این بسته به این صورت است که شما در ابتدا باید به اپلیکیشن همراه من مراجعه نمایید و از طریق منوی طرح های تشویقی ، عیدی خود را دریافت کنید.

نکته ی مهم در دریافت عیدی همراه اول این میباشد که شما از اعتبار دریافتی تنها 48 ساعت میتوانید استفاده کنید و و این استفاده شامل مکالمه درون شبکه، پیامک درون شبکه و یا اینترنت آزاد است.

 

و اما عیدی دادن به دوستان!

 

در این طرح همراه اول شما میتوانید به یکی از دوستانتان که مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول و یا دائمی آن است، یک گیگابایت اینترنت رایگان عیدی دهید. اما باید این به این نکات توجه کنید که فقط میتوانید به یک مشترک خط همراه اول عیدی دهید و هر نفر هم میتواند حداکثر 5 بسته عیدی از دیگران دریافت کنه. و مهلت این عیدی(که از طریق کاربری به کاربر دیگر داده میشود)24 ساعت است.

 

اگر سوالی در مورد عیدی همراه اول برایتان باقی مانده است از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در این سه سال اخیر که پاندمی کرونا سایه سیاه بر عید نوروز گذاشته و اجازه اجتماع را نمی داد ولی امسال عید نوروز عین سالهای قبل از کرونا برگزار شد و مردم اکثرا در خانه هایشان و با فامیل هایشان سال و قرن را نو کردند و بعد از چند سال با خوشی و خنده وارد سال نو شدند. در سال جدید و عید نوروز و تعطیلات علاوه بر عیدی دادن بزرگترها به کوچکترها اپراتور های سیم کارت گوشی به مشترکانشان عیدی میداند. یکی از این شرکت های اپراتوری که بسیار در این زمینه موفق بود شرکت اپراتور ایرانسل بوده است. ایرانسل در این چند وقت که  حاشیه های مختلفی داشته با این عیدی توانست بسیار در بین مشترکانش بنشیند و باعث خوشحالی مشترکانش شود و در میان بقیه اپراتور های گوشی جایگاه بهتری را کسب کند

 

مبلغ عیدی ایرانسل

 

عیدی در نظر گرفته شده توسط این اپراتور برای مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و دائمی آن مبلغی بین 1000 الی 10000 تومان بوده که بستگی به شانس شما دارد هیچ ربطی به قیمت سیم کارت ایرانسل شما و… ندارد.

 

روش و مهلت فعالسازی عیدی ایرانسل

 

این عیدی که از تاریخ 26 اسفند امکان فعال سازیش وجود داشته تا 13 فروردین 1401 هنوز پابرجاست و شما میتوانید با روش ذکر شده در ادامه ی مطلب از آن بهره مند شوید.

روش فعالسازی این عیدی بسیار ساده بوده و شما با شماره گیری کد دستوری #1401* میتوانید این عیدی را برای خود فعال کنید.

مبلغ دریافتی از این عیدی به صورت اعتبار به کیف پول دیجیتال شما اضافه میگردد.

اگر تجربه ی کار با کیف پول دیجیتال را داشته باشید میدانید که از این اعتبار میتوانید برای خرید بسته های مکالمه ای و اینترنتی از "ایرانسل من" استفاده کرد.

همچنین اپراتور ایرانسل خارج از بحث عیدی یک بسته ی اقتصادی برای این ایام طراحی کرده که شامل یک ساعت اعتبار مکالمه ایرانسلی و ۱ گیگابایت اینترنت بین‌الملل است.

این بسته که بسته ترکیبی نوروز نام دارد تنها 24 ساعت پس از فعالسازی اعتبار دارد و با ​شماره‌گیری کد دستوری *۵# یا مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من فعال میشود.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همه‌ی ما ها تجربه‌ی فعالسازی بسته های اینترنت همراه را داشته ایم! همانطور که می دانید اپراتور ها برای کاهش هزینه های اینترنت کاربران اقدام به ارائه بسته های افزایشی اینترنت کرده اند که شما با خرید هر یک از این بسته ها می توانید در مدت تعیین شده، حجم اینترنت اختصاص داده شده را مصرف کنید.بسته های اینترنت ایرانسل دارای تنوع زیادی هستند و شما می توانید بنا به مدت زمان مورد نیاز خود (ساعتی، یکروزه، 3 روزه، هفتگی، یکماهه، سه ماهه و یکساله) بسته خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که ایرانسل برای مشترکین کم مصرف و پرمصرف اینترنت بسته هایی با حجم های متفاوت ارائه کرده است که با توجه به بودجه و حجم مورد نیاز می توانید آن را از بخش بسته های ایرانسل خریداری کنند.

اما بخش جذاب بسته های اینرنتی ایرانسل، بسته های نامحدود ساعتی است!

استفاده از اینترنت نامحدود و اینترنت غیر حجمی که هیچ محدودیتی برای کاربران نداشته باشد، یکی از سرویس های منحصر بفردی است که در سال های اخیر از سوی اپراتورها ارائه شده و مورد استقبال کاربران متفاوتی قرار گرفته است. این سرویس که اکثرا مورد توجه گیمرها، تولید کنندگان محتواها و دانلودرها می باشد، در اصل برای کاربرانی است که برایشان حجم اینترنت مهم تر از سرعت آن می باشد. البته سرعت اینترنت ایرانسل در طول شبانه روز از میزان قابل قبولی برخوردار است، ولی استفاده کنندگان این طرح معمولا کسانی هستند که مصرف اینترنت آنها بسیار زیاد بوده و ترجیح می دهند با خیال راحت از خرید اینترنت نامحدود خود لذت برده و پیغام "حجم اینترنت شما تمام شده است" را دریافت نکنند.

در حال حاضر بسته شبانه اینترنت نامحدود همراه ایرانسل با اعتبار زمانی یک روزه با قیمت 3 هزار تومان و بسته شبانه نامحدود هفتگی با قیمت 10 هزار تومان به طور محدود در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می گیرد که کاربران متقاضی می توانند با شماره گیری کد دستوری # 5 * 555 * از آن بهره مند گردند. البته شایان ذکر است که بسته اینترنت شبانه در بازه زمانی ساعت 2 تا 8 صبح قابل استفاده می باشد.

بنابراین مشترکین ایرانسل برای مدیرت بهتر هزینه های مربوط به اینترنت می توانند با توجه به نیاز خود از مناسب ترین بسته اینترنت همراه نامحدود در دوره های روزانه یا شبانه استفاده نمایند. این سرویس که از نظر حجم مصرفی هیچ گونه محدودیتی برای کاربر نخواهد داشت، یک فرصت اقتصادی و ارزان برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می باشد که بتوانند براساس برآورد نیازشان هزینه اینترنت همراه خود را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

وب سایت رسمی ایرانسل کلیه اطلاعات مورد نیاز در خصوص این طرح، بسته ها، سرویس ها و خدمات اینترنتی دیگر این اپراتور مبتنی بر فناوری 3G ، 4G و EDGE را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و کافی ست علاقمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس وب سایت ایرانسل به نشانی www. Irancell.ir مراجعه کنند.

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت ایرانسل ، ایرانسل ، اینترنت نامحدود ایرانسل، اینترنت شبانه ایرانسل ،رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که اینترنت به جهان ارائه شده است باعث پیشرفت چند برابری شده است . در ایران هم از زمانی که آمده است باعث پیشرفت هایی شده است که بسیار قابل توجه بوده است . در این روز ها که سرعت اینترنت بسیار کم و زیاد می شود و شرکت ها در تلاش هستند که اینترنت به خوبی به مردم داده شود. در این سال ها شرکت های بزرگی به وجود آمده اند که باعث پیشرفت در حوزه ارتباطات شده اند یکی از شرکت ها شاتل موبایل بوده است که همواره در تلاش بوده  که نظر مشتریان را به خود جلب کند. در این چند سالی که شاتل موبایل به وجود آمده است چه در حوزه اینترنت و چه سیم کارت در حال رقابت با شرکت های مختلف بوده است تا بتواند در میان مردم به محبوبیت فراوانی برسد

طرح ها و سرویس های شاتل موبایل همواره به مناسبت های مختلف، خاص تر و هیجان انگیز تر می شود و این بار در نوروز 1401 جشنواره ای خاص و منحصر بفرد منتظر علاقمندان به این اپراتور می باشد. در "جشنواره فروش نوروزی مودم های شاتل موبایل" که در آستانه سال نو به برگزار می شود، مودم های یوتل شاتل موبایل با 52 گیگا بایت اینترنت هدیه با قیمتی استثنایی به مدت محدود در اختیار کاربران قرار می گیرد. این مودم ها در جشنواره ویژه نوروز 1401 به همراه یک سیم کارت هوشمند شاتل موبایل تنها با قیمت فوق العاده ارزان 166 هزار تومان عرضه می شود.

در حال حاضر مودم شاتل موبایل یکی از قدرتمندترین مودم های موجود در بازار است که با طراحی زیبا و وزنی سبک یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای مصارف خانگی و اداری می باشد. این مودم از دو آنتن خارجی برخوردار است که سرعت انتقال اطلاعات در آن به 1500 مگابایت بر ثانیه می رسد و از شبکه های 3G و 4G پشتیبانی می کند. نصب این مودم هم بسیار راحت بوده و کاربران با قرار دادن سیم کارت هوشمند " شاتل موبایل " می توانند اینترنت پرسرعت و پایدار را تجربه کنند.

این مودم رومیزی سبک مجهز به نشانگر LED برای نمایش وضعیت شبکه وای فای، نمایش وضعیت شبکه دیتا و سیگنال شبکه، نمایش وضعیت اتصال و عدم اتصال پورت های LAN و نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن؛ می باشد و در ابعاد 180*132*48 و با وزن 400 عرضه می شود.

متقاضیان برای خرید مودم روتر U.TEL که از گارانتی یک ساله هم بهره مند است، فقط تا تاریخ 30 فروردین 1401 فرصت داشته و می توانند با مراجعه به دفاتر انحصاری فروش و خدمات شاتل موبایل در سراسر کشور نسبت به این کار اقدام کرده و از تجربه اینترنت پرسرعت لذت ببرند.

با توجه به این که شاتل موبایل با ارائه بسته ها و تعرفه های مقرون به صرفه، خدمات خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد، این فرصت در اصل یک شرایط ویژه برای مدیریت بخش هزینه های مربوط به اینترنت کاربران است که با در نظر گرفتن شرایط ویژه جشنواره نوروزی 1401 شاتل موبایل، آنها می توانند از این خدمات با قیمتی اقتصادی و ارزان بهره مند شوند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در چند سال اخیر که به علت کرونا عید نداشتیم و خیلی از خانواده ها به دلیل مرگ عزیز هایشان عزادار بودند.اما با توجه به زدن واکسن کرونا در این چندماه و بالا رفتن سطح ایمنی جامعه امسال عید متفاوتی را خواهیم داشت و تقریبا به عید های قبل از کرونا بر میگردیم.سال جدید که همراه است با آغاز قرن جدید همه مردم امیدوار به قرن خوبی و پر از سرمایه باشد.امسال که سال بسیار بدی برای مردم بوده امیدوار هستند که سال جدید بسیار عالی باشد. امسال یکی از حسن هایی که دارد برای کوچک تر ها است و آن هم عیدی گرفتن از بزرگتر ها است. در این میان اپراتور های سیم کارت هم در کنار مردم بودند و می خواهند به مشترکانشان عیدی بدهند ه بسیار باعث خوشحالی مردم می شوند و باعث ایجاد خوشحالی برای مردم می شود. در این سالی که همراه با قرن جدید است امیدوار همه هستند که سال بسیار عالی باشد و دیگر کسی به خاطر کرونا عزیزی از دست ندهد.

 

اپراتور همراه اول

 

اپراتور همراه اول که نه تنها در عید نوروز بلکه در تمامی مناسبت های مذهبی و فرهنگی به مشترکین خود جوایز گوناگونی اهدا میکند برای عید نوروز، عیدی 10 تا 100 هزار تومانی را برای مشترکین خود در نظر گرفته است!که مبلغ این عیدی کاملا تصادفی بوده و بستگی به شانس شما دارد .شما چه مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول باشید چه مشترک سیم کارت دائمی آن را،این طرح شامل حال شما خواهد شد.

شما به عنوان مشترک همراه اول از 27 اسفند تا 13 فروردین فرصت دارید تا این بسته را برای خود فعال نمایید، لازم به ذکر است که مهلت استفاده از بسته تنها 48 ساعت پس از فعالسازی آن میباشد

برای فعالسازی این بسته ی عیدانه همراه اول باید به اپلیکیشن همراه من مراجعه فرمایید و از اعتبار دریافتی میتوانید به صورت مکالمه و پیامک درون شبکه و همچین اینترنت آزاد استفاده نمایید.

اپراتور همراه اول در سایت رسمی خود اعلام کرده است که هر یک از مشترکین سیم کارت های اعتباری و سیم کارت دائمی همراه اول با عیدی دریافتی خود به چه حجم می توانند از خدمات این اپراتور استفاده کنند که در جدول های زیر به شرح این عیدی ها می پردازیم:

 

ویژه سیم کارت اعتباری همراه اول

 

 

مکالمه

پیامک

اینترنت

10000تومان

111دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 1,000 پیامک درون شبکه

-

20000تومان

222 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 2,000 پیامک درون شبکه

-

50000تومان

556 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 5,000 پیامک درون شبکه

-

100000تومان

1112 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 10,000 پیامک درون شبکه

یا 1.67 گیگابایت مصرف اینترنت

 

ویژه سیم کارت دائمی همراه اول

 

 

مکالمه

پیامک

اینترنت

10000تومان

167 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 1,000 پیامک درون شبکه

-

20000تومان

334 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 2,000 پیامک درون شبکه

-

50000تومان

834 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 5,000 پیامک درون شبکه

یا 1.25 گیگابایت مصرف اینترنت

100000تومان

1670 دقیقه مکالمه درون شبکه

یا بیش از 10,000 پیامک درون شبکه

یا 2.5 گیگابایت مصرف اینترنت

 

 

اپراتور ایرانسل

 

عیدی در نظر گرفته شده توسط اپراتور ایرانسل برای مشترکین ایرانسل مبلغی بین 1000 تا 10000 تومان بوده که به صورت اعتبار به کیف پول دیجیتال مشترکین اضافه خواهد شد.

روش فعالسازی این اعتبار به اینگونه است که شما از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ میتوانید با شماره گیری کد #1401* عیدی را دریافت کنید تا اعتبار به کیف پول دیجیتال شما اضافه شود.

همچنین از اعتبار کیف پول میشود برای خرید بسته های مکالمه ای و اینترنتی از "ایرانسل من" استفاده کرد.

همانطور که شاهد بودید عیدی اپراتور ایرانسل به اندازه ی اپراتور همراه اول قابل توجه نبوده و سقف عیدی که شما میتوانید از این اپراتور دریافت کنید به اندازه ی حداقل عیدی است که اپراتور همراه اول برای مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی خود در نظر گرفته است

اما لازم به ذکر است که اپراتور ایرانسل در بازه ی نوروز 1401 یک سری تخفیفات و طرح های متنوع برای مشترکین خود در نظر گرفته است که در ادامه به شرح آنان میپردازیم:

 

بسته ترکیبی نوروزی!

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا تماس های تلفنی و تصویری جایشان را به دید و بازدید ها و عید دیدنی های حضوری داده اند به همین دلیل اپراتور ایرانسل اقدام به اهدای یک بسته ی بصرفه و اقتصادی تحت عنوان بسته ترکیبی نوروز کرده است.

این بسته شامل یک‌ساعت اعتبار مکالمه ایرانسلی و ۱ گیگابایت اینترنت بین‌الملل است که پس از فعالسازی تنها تا 24 ساعت اعتبار دارد و شما میتوانید در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین این بسته را فعال نمایید و واضح است که این بسیار برای روزای ابتدایی عید که حجم مکالمات و مصرف اینترنت بالاست مناسب است.

 

نحوه فعال‌سازی بسته تخفیفی:

 

  • ​شماره‌گیری کد دستوری *۵#

  • مراجعه به سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من

 

پاداش نقدی ایرانسل:

 

در بازه ی زمانی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اگر قصد شارژ کیف پول دیجیتال خود را دارید حتما از درگاه بانکی استفاده کنید!

به چه دلیل ؟

به این دلیل که بلافاصله پس از شارژ کیف پول دیجیتال از طریق درگاه بانکی ده درصد از مبلغ شارژ تحت عنوان «پاداش نقدی» به کیف پول شما اضافه میگردد!

برای مثال اگر کیف پول دیجیتال خود را از طریق درگاه بانکی 100 هزار تومان شارژ کنید اعتبار افزوده شده شما 110 هزار تومان میباشد.(100 هزار تومان شارژ + 10 هزار تومان پاداش نقدی)

 

نکته

 

  • در بازه زمانی اعلام شده هر شخص فقط یکبار مهلت استفاده از این طرح را داراست.

  • از مقدار مبلغی که تحت عنوان پاداش نقدی به حسابتان افزوده می شود تنها می توانید برای خرید بسته مکالمه و اینترنت از ایرانسل من استفاده کنید و قابلیت انتقال به سایر کیف پول ها و برداشت را ندارد.

 

روش‌های فعال‌سازی:

 

​شماره‌گیری کد دستوری *۶#

مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من

 

 

اپراتور رایتل

 

اپراتور رایتل به مناسبت سال 1401، 1041 مگابایت اینترنت یک روزه برای مشترکین خود در نظر گرفته است

شما به هر یک از روش های زیر میتوانید در روزهای 28 و 29 اسفند ماه 1401 مگابایت اینترنت هدیه یک‌روزه خود را فعال کنید.

 

روش‌های دریافت هدیه رایتل سال 1401

 

  • اپلیکیشن رایتل من

  •  سامانه رایتل من

 

 

شاتل موبایل

 

اپراتور شاتل موبایل که تنها ارائه دهنده سیم‌کارت هوشمند در کشور ایران است با شعار ۱۳ روز، هر روز عیدی بگیر برای مشترکین خود بسته اینترنت، مکالمه و کدهای تخفیف شگفت انگیز آماده کرده است

البته این اپراتور گویا به راحتی ها راضی به پرداخت عیدی نشده و به عبارتی هفت خانی را برای پرداخت عیدی تنظیم کرده است و این شروط و مراحل برای مشترکین فعلی شاتل موبایل اینگونه می باشد که مشترکین فعلی با فعالیت های خود در شبکه شاتل موبایل به ازای هر ۱۰۰۰ تومان پرداخت بابت خرید بسته اینترنت و شارژ، در صورتی که تا ۲۷ اسفند ماه امتیاز خود را به حد نصاب لازم برای شرکت در جشنواره عید برسانند، هدایای ۱۳ روز عید را دریافت خواهند کرد. (حد نصاب امتیاز برای دریافت هدایای عید برای مشترکین از طریق پیامک اعلام خواهد شد.)

و مشترکین جدید فقط در حالی شامل حال این هدیه خواهند شد که تا 27 اسفند سیم‌کارت هوشمند شاتل‌موبایل را به همراه یکی از بسته های آغازین ۱ تا ۴ خریداری یا برای خرید مودم اقدام کرده باشند.

 

در مقاله بالا به شرح جامع عیدی اپراتورها و مدت زمان اعتبارشان پرداختیم ،اگر در مورد عیدی اپراتورها و نحوه فعالسازی شان سوالی برایتان پیش آمده است از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه در همه جای دنیا جوانان سمه تاثیر گذاری بسزایی دارند به نحوی که در جهان برای جوانان ارزش بسیاری گذاشته میشود. در ایران هم همیشه به جوانان احترام های زیادی گذاشته شده است و سرنوشت و مهم ترین اتفاقات تاریخی ایران به دست این جوان نوشته شده است مثل انقلاب سال 1357 یا جنگ هشت ساله با کشور عراق که سهم بسزایی برای جوانان بوده است .در این سال ها هم جوانان ایرانی در همه زمینه های فرهنگی و هنری باعث بالا بردن نام ایران عزیز شده اند و با کارهایشان نبوغ و استعداد ایرانی را به رخ جهانیان کشیده اند. در این سالها اپراتور هم همیشه در تلاش بوده اند که فضای مناسبی را برای کار جوانان ایجاد کنند تا بتوانند در رشد و تعالی جوانان سهم بسزایی داشته باشند برای همین بعضی از اپراتورها به فروش ویژه سیم کارت برای جوانان یا ساختن سیم کارت برای جوانان تلاش کرده اند

با توجه به این که سیم کارت دائمی همراه اول از ارزش و اعتبار بیشتری در بین مردم برخوردار بوده و بیشتر افراد فکر می کنند مالکان این نوع سیم کارت ها از شرایط اقتصادی بهتری برخوردارند، همراه اول توانست با حمایت معنوی و مبتنی بر احترام، فرصتی استثنایی را در اختیار جوانان قرار دهد.

به همین منظور از اول اسفند ماه 1400 جوانان 18 تا 30 سال که تا کنون بنا به هر دلیلی سیم کارت دائمی جوانان اپراتور همراه اول را تهیه ننموده اند، می توانند این سیم کارت را با تخفیف 50 درصدی و فقط به قیمت 80 هزار تومان تهیه نمایند. این پیشنهاد عالی که در آستانه سال نو یک فرصت فوق العاده برای جوانان به شمار می آید، علاوه بر قیمت اقتصادی از بسته خوش آمد هیجان انگیز نیز برخوردار است.

شرایط بسته خوش آمد سیم کارت جوانان همراه اول:

10 گیگابایت اینترنت به مدت 30 روز

این بسته به صورت خودکار با فعال سازی سیم کارت جوانان فعال شده و امکان خرید و فعال سازی این بسته با بسته های دیگر اعم از اینترنت، مکالمه و ترکیبی وجود دارد. 

این بسته که مهلت استفاده از آن 30 روز می باشد، از طریق شماره گیری کد های دستوری # 10* 100 * ، # 30 * 1000 *، # 0 * 100 * قابل استعلام می باشد.

10 گیگابایت اینترنت به مدت چهار ماه

 این بسته به صورت خودکار در 4 ماه متوالی و از ماه دوم فعال سازی سیم کارت دائمی جوانان، فعال می شود. بنابراین مهلت استفاده از هر بسته 2.5 گیگابایتی، 30 روز بوده و بسته ها هر 30 روز یک بار، مجددا فعال می شوند. امکان فعال سازی همزمان این بسته هدیه با بسته های دیگر اعم از اینترنت، مکالمه و ترکیبی وجود دارد. 

امکان استعلام این بسته با کد دستوری # 10* 100 * ، # 30 * 1000 * و # 0 * 100 * برای مشترکین سیم کارت دائمی جوانان وجود دارد.

200 دقیقه مکالمه درون شبکه و تلفن ثابت

این بسته نیز به صورت خودکار با فعال سازی سیم کارت دائمی جوانان فعال شده و امکان فعال سازی همزمان این طرح با بسته های مکالمه مدار فیروزه ای، هدیه تولد، شتاب در پرداخت، مکالمه همراهی و یا سایر بسته های مکالمه و ترکیبی وجود دارد.

امکان استعلام این بسته که مهلت استفاده از آن نیز 30 روز می باشد، با شماره گیری کد دستوری # 30 * 1000 * امکان پذیر است.

20 دقیقه مکالمه رایگان خارج از شبکه

بسته مکالمه رایگان خارج از شبکه این سیم کارت نیز به صورت خودکار با فعال سازی سیم کارت دائمی جوانان فعال شده و امکان فعال سازی همزمان این طرح با بسته های مکالمه مدار فیروزه ای، هدیه تولد، شتاب در پرداخت، مکالمه همراهی و یا سایر بسته های مکالمه و ترکیبی وجود دارد.

امکان استعلام این بسته که مهلت استفاده از آن 30 روز می باشد، با شماره گیری کد دستوری # 30 * 1000 * امکان پذیر است.

نکته مهم در خرید سیم کارت جوانان این است که این امکان تنها یک بار به ازای هر کد ملی وجود داشته و علاقمندان می توانند با مراجعه حضوری به مراکز خرید همراه اول و یا به صورت غیر حضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول اقدام به خرید سیم کارت دائمی جوانان نمایند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که طرح صیانت به وجود آمد در مجلس که سایه سیاهی به اینترنت انداخت تا به امروز همیشه شایعاتی در مورد قطع شدن اینترنت هست. در این چند وقت که زندگی مردم با پاندمی کرونا در گیر بوده اینترنت نقش بسزایی در زندگی مردم داشته است و دغدغه مردم را تا حدودی برطرف کرده است . حال که در سال جدید و قرن جدید هستیم مردم با شایعات عجیبی در مورد اینترنت شروع به کار کردند که یکی از این شایعات گران شدن اینترنت در سال جدید هست .اپراتور ها هنوز به این نوع خبر واکنشی نشان نداده اند که باعث نگرانی مردم بوده است و بسیاری مردم که کارشان با اینترنت هست بسیار نگران این مساله شده اند که کار و کاسبی شان بهم بخورد و مثل خیلی های دیگر بیکار شوند در سال جدید. اما ممکن است در سال جدید با نرخ های جدید از اپراتورها را برای اینترنت ببینیم

سالانه بخشی از بودجه دولت از طریق درآمد اپراتورهای تلفن همراه تامین می شود که این رقم امسال نیز افزایش پیدا کرده است. در بودجه سال 1401 تبصره ای وجود داشت که به موجب آن حق السهم دولت از درآمد اپراتورها دو درصد افزایش می یافت. با توجه به تصویب این مصوبه در روز 15 اسفند ماه در مجلس، حال سوال مهم اینجاست که آیا این افزایش سهم دولت را مردم می پردازند یا از سود اپراتورها کم خواهد شد؟

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توانمندی داخل برای توسعه شبکه فیبر نوری بیان کرده است: "هیچ اپراتوری به بهانه افزایش دو درصدی حق السهم دولت، حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد. ایشان رقم دو درصدی حق السهم دولت را رقم قابل توجه ای جهت تغییر در نرخ ها ندانسته و معتقدند با توجه به این که این رقم در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، این افزایش نباید بهانه ای برای افزایش نرخی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گردد."

وزیر ارتباطات ادامه دادند: تعرفه های جدید توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام می شود و فقط با اعلام این سازمان حق تغییر نرخ ها وجود خواهد داشت. طبق روالی که وجود دارد تعرفه ها اصلاح خواهد شد، اما ربطی به این افزایش ندارد. ما در حال پیگیری از شورای نگهبان هستیم که این دو درصد در بودجه سال 1401 از حق السهم دولت از محل درآمد اپراتورها افزایش یابد، کسر شود.

این در حالی است که بنا به گزارش تجارت نیوز، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور از گران شدن اینترنت خبر داد و گفت: "نظام تعرفه ای در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز به بازنگری جدی دارد. سال 1400 برای این کار محدودیت قانونی داشتیم، اما در سال آینده، فضا برای اصلاح تعرفه ها به شکل مناسب فراهم شده است."

از نظر کارشناسان گرانی اینترنت باید متناسب با کیفیت باشد و افزایش قیمت ها زمانی منطقی و قابل قبول است که اینترنت از سرعت و کیفیت خوبی بهره مند باشد. به نظر می رسد که برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیر ساخت ها، افزایش قیمت تعرفه های اینترنت ثابت و همراه است.

با توجه به این که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت افزایش پهن باند است، زارع پور با اشاره به پیش بینی بسته حمایتی دولت برای توسعه حوزه فیبر نوری بیان داشتند: "در جلسه دیروز هیات دولت اولین قدم برداشته شد و ما مصوب کردیم دولت از سه درصد حق السهمی که اپراتورهای ثابت می گیرد، بگذرد تا این رقم صرف توسعه شود. البته این مصوبه منوط بر این است که اپراتورها پورت فیبر نوری راه اندازی کنند. این اولین قدم است و ما بسته حمایتی دیگری هم داریم که امیدواریم در جلسه چهارشنبه هیات دولت به تصویب برسد تا بتوانیم به سرعت توسعه این پروژه را پیش ببریم."

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه ریزی برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبر نوری و تقویت توان تولید داخل برای تجهیزات این پروژه گفت: "ما در دولت سیزدهم به دنبال راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت هستیم و تنها راه توسعه را شبکه فیبر نوری منازل می دانیم. بر این اساس تولید تجهیزات بومی از جمله الزامات این پروژه است و ما از آن حمایت می کنیم. بازار سازی مهم ترین نوع حمایت از تولید کنندگان تجهیزات است و راه اندازی پورت فیبر نوری باعث می شود چرخ صنعت تولید در حوزه ارتباطات به حرکت درآید. وقتی تقاضا ایجاد شود، تولید نیز رونق می گیرد."

با توجه به این که در اذهان عمومی افزایش پرداختی اپراتورها به معنی افزایش هزینه خدمات از جمله افزایش قیمت اینترنت است، به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید تا چه حد سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردين 1401 | نظرات ()