نحوه ردیابی گوشی مفقودی یا مسروقه در اپراتور رایتل
نوشته شده توسط : rondbaz

دیگر در جهان امروزی اکثر کارها روزمره افراد توسط گوشی های هوشمند انجام می شود. شاید وقتی اولین بار گوشی ها به بازار عرضه شدند کسی از  افراد جامعه فکر نمی کرد که این وسیله روزی به مهم ترین  شی در جهان برسد و جایگزین بسیاری از وسایل دیجیتال شود.این روز ها گوشی های هوشمند که بسیار خوب هستند  و باعث ارتباط ادم ها با همدیگر در سرتاسر جهان میشوند.این روز ها  افراد جامعه در تلاش هستند که گوشی های هوشمند داشته باشند که بسیار خوب است.این کالاهای لوکس و با ارزش  مورد توجه سارقان  و دزدان قرار گرفته است و آنقدر که  در کشور دزدی گوشی انجام می شود باعث شده تا این سرقت جز اولین ها در کشور باشد.. ولی اگر بنا به هر دلیلی تلفن همراهتان به سرقت رفت؛ می توانید از روش های ذیل برای ردیابی گوشی مسروقه خود استفاده کنید.

نحوه ردیابی گوشی مفقودی یا مسروقه در اپراتور رایتل

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید؛ با استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه می توانید سیم کارت مسروقه خود را ردیابی نمایید. استفاده از این سرویس در اپراتور رایتل از طریق شماره سریال گوش هوشمند یا  IMEI صورت می گیرد. هر گوشی تلفن همراه که ساخته و به بازار عرضه می شود؛ دارای یک شماره منحصر بفرد با نام اختصاری IMEI می باشد که مانند شماره بدنه یا شماره موتور در خودرو خاص و یکتا می باشد.

 

برای ردیابی گوشی مسروقه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل باید مراحل زیر را انجام دهند:

1.      ابتدا باید مشترک شماره 15 رقمی سریال گوشی یا  IMEI را که بر روی جعبه گوشی درج شده از طریق سیم کارت رایتل یا خطوط ترابرد شده به سرشماره 6101 پیامک نماید.

 

2.      در صورت ثبت موفق شماره سریال پیامکی با این مضمون از سوی اپراتور رایتل برای مشترک ارسال می شود:

"مشترک گرامی، اگر در زمان مفقودی گوشی از سیم کارت رایتل استفاده می کردید، خواهشمند است؛ شماره آن و در غیر این صورت عدد 0 را ارسال فرمایید."

 

3.      در مرحله بعدی، مشترک باید از بین بازه های زمانی ردیابی که از سوی اپراتور رایتل اعلام می شود؛ یکی از آنها را انتخاب نموده و شماره آن را ارسال نماید.

بازه های زمانی اعلام شده از سوی رایتل به شرح ذیل می باشد:

عدد 1: از ده روز گذشته تا ابتدای روز جاری

عدد 2: از ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده

عدد 3: از 10 روز گذشته تا 10 روز آینده

در صورتی که مشترک عدد یک را انتخاب نماید؛ نتیجه ردیابی بعد از 24 ساعت برای مشترک ارسال می گردد. با انتخاب گزینه های 2 و 3 هر وقت که نتیجه ردیابی مثبت بود، به مشترک اطلاع رسانی می شود و در صورت منفی بودن حداکثر پس از 10 روز پاسخ اعلام خواهد شد.

 

4.      در نهایت پس از کسر هزینه سرویس، درخواست ردیابی در سیستم ثبت می شود.

نکات مهم:

·        هزینه پیامک های ارسالی به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادی هزینه پیامک ها ( فارسی/ انگلیسی ) محاسبه می گردد.

·        در صورت منفی بودن پاسخ، مشترک می تواند در صورت تمایل درخواست مجدد ردیابی گوشی را ثبت نماید.

·        مشترک می تواند با ارسال عدد 9 به سرشماره 6101 سوابق درخواست های خود را مشاهده نماید.

·        این سرویس تنها مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می کند و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به فرد استفاده کننده از گوشی، مستلزم دستور قضایی می باشد.

·        در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست، مشترک باید در اسرع وقت با استفاده از کد رهگیری فرستاده شده از سوی اپراتور رایتل، به مراجع قضایی مراجعه نموده و برای انجام مراحل قانونی اقدام نماید.

·        تعرفه استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل کسر می گردد و برای مشترکین سیم کارت دائمی این مبلغ به صورت حساب پایان دوره اضافه خواهد شد.

 

مسدود سازی سیم کارت

با توجه به این که بر اساس قانون در صورت بروز هر گونه مزاحمت، تخلف و حتی کلاهبرداری از طریق سیم کارت، تنها مالک اصلی سیم کارت مسئول بوده و باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگوی ضررهای مالی و جانی به وجود آمده باشد، مسدود سازی سیم کارت گم شده یا دزدیده شده، به عنوان اولین اقدام اساسی باید در اسرع وقت صورت پذیرد.

روش های مسدود سازی سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به سامانه یا اپلیکیشن رایتل من

·        تماس با شماره 200 از خطوط رایتل یا شماره 0920200000 از سایر خطوط

·        مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر

تجربه نشان داده همواره امکان سوء استفاده های احتمالی از سیم کارت های مسروقه و حتی مفقودی وجود دارد، به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل بهتر است؛ به هیچ وجه در این خصوص تعلل نکرده و در اسرع وقت نسبت به سوزاندن سیم کارت اقدام نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: