نحوه برداشتن پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون
نوشته شده توسط : rondbaz

جامعه امروزی دیگر مانند گذشته نیست و با پیشرفت تکنولوژی و آمدن اینترنت بسیاری از موارد را  مردم می دانند یا با یک جست و جوی ساده می تواند جواب آن را پیدا کند. شاید بودن تکنولوژی برای همه مردم عالی بوده است و همین مسئله باعث شده است که مردم هم پیشرفت کنند. در دنیای امروزی گوشی های هوشمند هم بسیار مهم هستند و همین مسئله باعث شده است که در کنار گوشی های هوشمند هم بسیار گران شوند.همه سیم کارت قبل از اینکه وارد گوشی های هوشمند شوند یک PIN دارند که به عنوان یک بخش مهم برای حفظ و امنیت سیم کارت می باشد.بسیاری گوشی ها وقتی سیم کارت را درونش قرار می دهیم نیازی به وارد کردن پین کد ندارد ام بعضی از گوشی ها نیاز دارند و باید آن را به صورت دستی انجام دهیم و تا بتوانیم از سیم کارت مورد نظر استفاده کنیم.

پین کد، ریز پردازنده ای است که درون سیم کارت های گوشی های هوشمند وجود داشته و قابل تغییر می باشد. بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل می توانند در صورت تمایل، نسبت به تغییر رمز آن اقدام نمایند. ولی در هر صورت باید مراقب باشند؛ در صورتی که رمز پین کد را سه بار اشتباه وارد نمایند، سیم کارت غیر فعال می شود.

 

 نحوه غیر فعال سازی پین کد در گوشی های هوشمند

با وجود نقش امنیتی مهمی که پین کدها در حفظ و امنیت سیم کارت ها بازی می کنند، حذف یا غیر فعال سازی آنها هوشمندانه نیست؛ ولی اگر بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف پین کد را دارید؛ بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید:

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند اندروید

نحوه غیر فعال سازی پین کد در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید تا حد زیادی به برند گوشی و رابط کاربری آن بستگی دارد. بنابراین انجام این کار در گوشی های هوشمند مختلف به شیوه های متفاوت صورت می پذیرد. با توجه به این که پرکاربردترین گوشی های اندروید در کشور ما، مربوط به دو برند سامسونگ و شیائومی می باشد؛ در ادامه نحوه حذف پین کد بر روی این گوشی ها را بررسی می کنیم:

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند سامسونگ

کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ برای غیر فعال سازی پین کد سیم کارت باید مراحل زیر را انجام دهند:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند، گزینه  Security and privacy  را انتخاب نمایند.

·        در صفحه بعدی از انتهای صفحه گزینه Other security settings را انتخاب کنند.

·        در این مرحله  Set up SIM card lock   را تایید نمایند.

·        در نهایت گزینه    Lock SIM card  را غیر فعال سازند.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل توجه داشته باشند؛ اگر می خواهند رمز پین کد را تغییر دهند در مرحله Set up SIM card lock گزینه Change SIM card PIN  را انتخاب نمایند و رمز جدید را وارد نمایند. البته در هر دو گزینه انتخابی، مشترک باید ابتدا پین فعلی سیم کارت را وارد کند تا بتواند تغییر را انجام دهد.

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند شیائومی

برای برداشتن پین کد سیم کارت در گوشیهای هوشمند شیائومی مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، رایتل و همراه اول باید مراحل ذیل را طی کنند:

·        ابتدا در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند خود، گزینه Password & Security را انتخاب کنند.

·        سپس در صفحه بعد گزینه  Privacy  را انتخاب کنند.

·        در این مرحله از بالای صفحه و در قسمت SIMLock گزینه Lock SIM card را خاموش کنند. ( در صورتی که از دو سیم کارت استفاده می کنید؛ ابتدا باید سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس Lock SIM card  را خاموش کنید. )

·        در نهایت مشترک باید پین فعلی سیم کارت را وارد کند تا تغییرات ذخیره شوند.  

مشترکینی که قصد تغییر رمز پین کد را دارند، باید در بخش SIM Lock، گزینه Change SIM PIN را انتخاب نموده و با وارد کردن پین فعلی، پین جدید را وارد نمایند.

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند آیفون

کاربران گوشی های هوشمند آیفون که از سیستم عامل  ios استفاده می کنند، در صورتی که تمایل دارند تا پین کد سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل، ایرانسل و یا همراه اول خود را غیر فعال سازند، باید مراحل زیر را طی کنند:

·        ابتدا در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند گزینه  Cellular/Mobile Data  را انتخاب کنند.

·        در صفحه باز شده گزینه  SIM PIN   را انتخاب کنند.

·        سپس در این بخش با انتخاب  SIM PIN   پین کد سیم کارت را غیر فعال سازند.

 مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها که از گوشی های هوشمند آیفون استفاده می کنند؛ برای تغییر رمز پین کد باید در مرحله دوم بعد از انتخاب SIM PIN ، گزینه  Change PIN را بزنند و با وارد کردن رمز فعلی پین کد، رمز جدید را وارد نمایند.

 

در صورت وارد کردن پین کد اشتباهی چه اتفاقی می افتد؟

با وجود نقش امنیتی پین کدها در حفظ امنیت سیم کارت ها بهتر است؛ این کد را که بر روی سند سیم کارت ثبت شده، به خاطر بسپارید و یا در جای مطمئنی یادداشت کنید تا در زمان فعال سازی سیم کارت بتوانید از آن استفاده کنید. گفتنی است؛ در صورت سه بار وارد کردن اشتباه پین کد، سیم کارت قفل شده و لازم است مشترک کد هشت رقمی  PUK یا ( Personal Unlocking Key )  که بر روی بدنه سیم کارت درج شده و غیر قابل تغییر میباشد را وارد نماید.

 البته اگر این کد نیز 10 مرتبه اشتباه وارد شود؛ سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد شد که در این صورت باید مالک سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور سیم کارت اعم از همراه اول، ایرانسل و یا رایتل مراجعه نموده و درخواست تعویض سیم کارت نماید که در صورت نداشتن منع قانونی، مشترک می تواند صاحب سیم کارت جدید شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: