ارسال پیامک برای هر مشترک چقدر هزینه خواهد داشت؟
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید انقلاب صنعتی و ظهور بسیاری  از اختراعات که باعث تغییرات  زندگی بشریت شد تا به امروز زمان زیادی می گذرد تاثیرات خود را به مظهر  نمایش می گذارد . پیشرفت تکنولوژی از همان  کلید خورد یکی از نشان ان هم دستگاه تلگراف بود که توانست بسیار سریع ارتباطات مردم را تغییر دهد و بسیار در ارتباط مردم موثر واقع شد. این روز ها دیگر با وجود گوشی های هوشمند ارتباطات بسیار راحت تر شده است که توانسته است  که بسیار آدم ها را به همدیگر نزدیک تر کند. برای همین پیامک ها امروزه توانسته اند که جایگزین مناسبی در بسیاری از موارد شوند و سریع تر هم می توانند که جواب را از هم دیگر بگیرد.البته با توجه به این که هزینه ارسال پیامک بسیار کمتر از برقراری تماس بود، بسیاری از افراد ترجیح می دادند، با هزینه کمتر و سریع تر از طریق ارسال پیامک به امور مختلف خود رسیدگی کنند.

با ظهور اینترنت و گسترش پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، در نحوه برقراری ارتباط بین آدم ها، تغییرات اساسی ایجاد شد و استفاده از خدمات تماس و ارسال پیامک به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. ولی با این وجود؛ هم چنان کسانی هستند که با استفاده از خطوط سیم کارت ،اقدام به ارسال پیامک یا SMS می کنند.

علاوه بر این در مواقعی که بنا به هر دلیلی اینترنت قطع باشد و یا مانند ماه های اخیر بیشتر شبکه های اجتماعی در کشور فیلتر باشند، بهترین روش ارسال پیامک از خطوط سیم کارت می باشد.

 

عوامل موثر بر تعرفه ارسال پیامک در اپراتورهای مختلف

درست است که ارسال پیامک در بین مشترکین یک روش کم هزینه محسوب می گردد، ولی با این وجود تعرفه ارسال پیامک برای همه افراد یکسان نیست و این تعرفه تحت تاثیر فاکتورهایی قرار دارد که باعث می شود تا هزینه های مشترک یک اپراتور با اپراتور دیگر متفاوت باشد.

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارسال پیامک به شرح ذیل می باشد:

 

·        نوع اپراتور:

تعرفه ارسال پیامک برای مشترکین همه اپراتورها یکسان نیست و این مبلغ در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد، هر چند که این تفاوت قیمت قابل ملاحظه نیست، ولی اگر از آن دست مشترکینی هستید که از سرویس ارسال پیامک بسیار استفاده می کنید، توجه به این تفاوت قیمت می تواند برایتان مهم باشد.

 

·        نوع سیم کارت:

به طور کلی در همه اپراتورها تعرفه ارسال پیامک برای مشترکین دائمی با اعتباری فرق می کند. بنابراین اگر قصد مدیریت هزینه های خود را دارید، به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه های مشترکین سیم کارت دائمی کمتر از اعتباری می باشد.

 

·        نوع زبان پیامک:

با توجه به این که گوشی های هوشمند قابلیت ارسال پیامک به صورت فارسی و انگلیسی را دارند، مشترک می تواند بسته به نوع نیاز خود زبان مشخصی را برای ارسال پیامک انتخاب نماید که طبیعتا هزینه ارسال آنها در هیچ اپراتوری برابر نمی باشد.

البته علاوه بر تمام فاکتورهای بیان شده؛ هر ساله تعرفه ارسال پیامک نسبت به سال قبل تغییراتی خواهد داشت که معمولا این تغییر قیمت ها صعودی بوده که اطلاعات آن از طریق وب سایت اپراتورها اعلام خواهد شد.

 

تعرفه پیامک در اپراتورها:

تعرفه پیامک های ارسالی در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در سال 1401 به شرح ذیل می باشد:

 

اپراتور همراه اول:

هزینه ارسال پیامک برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری بزرگترین اپراتور فعال در کشور، بر اساس نوع زبان متن ( انگلیسی یا فارسی ) به شرح ذیل می باشد:

 

تعرفه پیامک همراه اول در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

8.9 تومان

22.2 تومان

اعتباری

10.6 تومان

26.4 تومان

 

با توجه به جدول فوق، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول به ازای ارسال هر صفحه پیامک فارسی 8.9 تومان و مشترک اعتباری برای ارسال همان پیامک مبلغ 10.6 تومان می پردازد. البته این تفاوت قیمت در ارسال پیامک به زبان انگلیسی نیز مشهود بوده و مشترک سیم کارت دائمی همراه اول با پرداخت 22.2 تومان مبلغ کمتری نسبت به مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول می پردازد.

 

اپراتور ایرانسل:

هزینه ارسال پیامک برای مشترکین اپراتور ایرانسل که از بیشترین تعداد مشترک اعتباری فعال در کشور برخوردار می باشد، به شرح ذیل است:

 

تعرفه پیامک ایرانسل در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

11.9 تومان

25.2 تومان

اعتباری

13.6 تومان

29.4 تومان

 

بر اساس جدول بالا؛ مشترک دائمی اپراتور ایرانسل مانند کاربر سیم کارت دائمی همراه اول هزینه کمتری برای ارسال پیامک چه به صورت فارسی و چه به صورت انگلیسی می پردازد. البته در مقام مقایسه، هزینه ارسال پیامک در اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری کمتر از کاربران سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می باشد.

 

اپراتور رایتل:

هزینه ارسال پیامک در اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور به شرح ذیل می باشد:

 

تعرفه پیامک رایتل در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

8.8 تومان

22 تومان

اعتباری

10.5 تومان

26.2 تومان

 

به طور کلی به نظر می رسد که هزینه ارسال پیامک در اپراتور رایتل از سایر اپراتورها ارزان تر است. اگر نگاهی اجمالی به جدول هزینه های ارسال پیامک در اپراتورها بیندازیم، مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل، کمترین مبلغ را برای ارسال پیامک می پردازند. مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول نیز با اختلاف ناچیز در جایگاه دوم قرار می گیرند و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل با تفاوت نسبتا مشهود، بیشترین مبلغ را برای ارسال پیامک های فارسی و انگلیسی خود می پردازند.

 

سهم دولت از ارسال پیامک ها چقدر است؟

طبق لایحه بودجه سال 1401، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی، موظف شده بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 30 ريال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف 160154 نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

درآمد حاصله از این افزایش قیمت، تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد و 5000 هزار میلیارد تومان باقی مانده صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می شود.

البته در بودجه سال 1402 نیز به این موضوع اشاره شده و بر اساس جداول لایحه ارائه شده به مجلس، افزایش قیمت 30 ریالی برای هر پیامک در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود درآمد دولت از این محل مبلغ 600 میلیارد تومان باشد.

با توجه به آن چه که بیان شد، اگر به دنبال مدیریت هزینه های ارسال پیامک خود هستید و نمی توانید سیم کارت و یا اپراتور خود را عوض کنید، پیشنهاد می شود که پیامک های خود را به زبان فارسی ارسال نمایید تا مبلغ کمتری برای ارسال پیامک ها بپردازید. زیرا در همه اپراتورها تعرفه ارسال پیامک فارسی از انگلیسی کمتر می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: