دلایل خاص بودن سیم کارت های 0912
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور عرضه کننده سیم کارت در کشور، در روزهای نخستین فعالیت خود، سیم کارت های خود را باپیش شماره استانی عرضه می کرد، البته این بدان معنا نبود که ساکنان یک استان اجازه استفاده از سیم کارت های استان دیگر را نداشتند، بلکه با توجه به این که در آن زمان همه سیم کارت های عرضه شده از سوی همراه اول از نوع دائمی بودند؛ هزینه جابجایی به عنوان یک آیتم در قبض ها در نظر گرفته می شد، به همین خاطر افراد برای مدیریت در هزینه ها، معمولا ترجیح می دادند از سیم کارت مربوط به استان خود استفاده نمایند. در حال حاضر بعد از اجرای طرح رومینگ ملی، هزینه جابجایی کاملا حذف شده و هزینه های مربوط به استفاده از سیم کارت در همه جای کشور به یک اندازه می باشد.

دلایل خاص بودن سیم کارت 0912:
اپراتور همراه اول، پیش شماره 0912 را به استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان و قم اختصاص داد و ساکنان این مناطق می توانستند بدون پرداخت هزینه جابجایی از این سیم کارت ها استفاده نمایند.

1. پیش شماره 0912 شماره اعتباری ندارد
رفته رفته با ظهور ایرانسل و سیم کارت های اعتباری، همراه اول نیز سیم کارت اعتباری خود را با همان پیش شماره ها روانه بازار نمود. با این تفاوت که تنها پیش شماره ای که در حال حاضر سیم کارت اعتباری ندارد، پیش شماره 0912 می باشد.
شاید یکی از مهم ترین دلایل ارزش سیم کارت های 0912، همین ویژگی منحصر بفرد بودن آن می باشد. زیرا با توجه به ارزش و اعتبار سیم کارت دائمی در بین مردم، خصوصا بازاریان، مالکان این سیم کارت ها هم ناخودآگاه از جایگاه معتبر و قابل اعتمادی برخوردار خواهند شد.

2. پیش شماره 0912 معتبر می باشد
به طور کلی سیم کارت های 0912 هر چه قدیمی تر، گران تر و معتبرتر هستند. مثلا سیم کارت های 0912 با کد یک که زودتر از کد 2 عرضه شدند، گران تر هستند، به همین ترتیب سیم کارت کد 2 از کد 3 گران تر بوده و این روند تا به آخر ادامه دارد.
به علت قیمت بالای سیم کارت های 0912؛ معمولا هیچ انسان عاقلی حاضر نمی شود با یک شماره گران قیمت، کلاهبرداری کند و باعث مسدود شدن یا سلب امتیاز سیم کارت گردد. در نتیجه، دارندگان چنین شماره هایی به صورت پیش فرض معتبرتر از رقبا بوده و قابل اعتماد تر هستند.

3. تعداد سیم کارت های این پیش شماره محدود است
از سال 72 که اپراتور همراه اول فعالیت خود را آغاز کرده است، تقریبا تمام پیش شماره های سیم کارت های دائمی 0912 به بازار عرضه شده و به فروش رفته اند. به همین خاطر در حال حاضر، تعداد سیم کارت هایی که برای فروش عرضه می گردند، همواره محدود می باشد. همین عدم تناسب بین عرضه و تقاضا سبب شده تا این سیم کارت های محبوب، بسیار پرطرفدار و گران باشند.

مسائل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت :
البته مسائل دیگری مانند میزان کارکرد خط و نوع رندی شماره هم بر قیمت سیم کارت 0912 موثر هستند که گاهی وقتها باعث می شوند که قیمت یک سیم کارت با پیش شماره بالاتر گران تر از سیم کارت هایی با پیش شماره پایین تر شوند.

میزان کارکرد خط:
به طور کلی سیم کارت ها از نظر میزان کارکرد، به دو نوع سیم کارت های صفر و کارکرده تقسیم می شوند. سیم کارت صفر، سیم کارتی است که تا کنون فعال نشده باشد و از آن استفاده نکرده باشند. به طور کلی قیمت این نوع سیم کارت ها به علت آکبند بودن همیشه از سیم کارت های کارکرده بیشتر می باشد. البته در بعضی موارد امکان دارد که سیم کارتی با پیش شماره 0912 از سوی مخابرات سلب امتیاز شده باشد و مخابرات آن را به عنوان سیم کارت صفر دوباره عرضه کند که به این سیم کارت ها سیم کارت صفر سلبی می گویند و قیمت آنها از سیم کارت های صفر مخابراتی و آکبند کمتر است.
سیم کارت های کارکرده هم به دو نوع سیم کارت کم کارکرد و پرکارکرد تقسیم می شوند که طبیعتا سیم کارت های کم کارکرد به علت زنگ خور پایین، قیمت بالاتری دارند.
در مورد سیم کارتهای 0912، با توجه به این که سالهاست عرضه پیش شماره های این نوع سیم کارت؛ از سوی مخابرات به پایان رسیده، همه سیم کارت 0912 موجود در بازار کارکرده هستند که به طور طبیعی سیم کارت های 0912 که کاربرد کمتری داشته باشند؛ قیمت بالاتری دارند.

میزان رندی شماره:
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت ها؛ میزان رندی شماره می باشد که این روزها بحث داغ همه بازارهای سیم کارت می باشد. رندی یک شماره از هر نوع اپراتوری که باشد، تاثیر زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت دارد ولی این تاثیر بر روی پیش شماره های 0912 بسیار قابل ملاحظه و مشهود می باشد، خصوصا اگر شماره رند مربوطه از کد یک تا 4 باشد.
آنچه که یک شماره رند را خاص و منحصر بفرد می سازد، تکرار یک شماره می باشد که هر چه قدر این تکرار بیشتر باشد، شماره سلیس تر و گران تر خواهد بود. شماره های متقارنی که علاوه بر جذابیت به راحتی در خاطره های می مانند و به همین دلیل مناسب برندسازی و شروع یک کسب و کار متفاوت می باشند.
البته قیمت همه شماره های رند به یک اندازه نبوده و در بازار اصطلاحات متنوعی برای سیم کارتهای رند وجود دارد که هر کدام از ارزش ریالی متفاوتی برخوردار هستند. مثلا رند آینه ای، رند ده دهی، رند پلکانی، رند ترتیبی، رند تاریخ تولد و...
یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت رند، محدود بودن تعداد شماره های رند می باشد که سبب محبوبیت بیشتر این نوع سیم کارت ها هم می شود. این سیم کارت ها که معمولا مشتری های مخصوص به خود را دارند، مورد توجه خاص صاحبان برندها، وکلا، پزشکان و افراد ثروتمندی هستند که همیشه به دنبال متفاوت بودن؛ می باشند. بنابراین خرید یک سیم کارت رند 0912 با یک شماره خاص به ارزش یک ماشین چند میلیاردی یا به قیمت یک آپارتمان برای آنها خیلی عجیب و دور از ذهن نیست.

سیم کارت ارزان 0912
البته در همین بازار پر تب و تاب هم می توان سیم کارت هایی پیدا کرد که قیمت نسبتا متعادلی داشته باشند و در رده سیم کارت های اقتصادی قرار گیرند. با توجه به این که همراه اول در چند سال گذشته، کد صفر و کد 9 پیش شماره 0912 را ارائه نموده است، سیم کارت های این کدها به عنوان اقتصادی ترین سیم کارت های 0912 برای آنهایی که به دنبال یک شماره معتبر اما ارزان می گردند؛ بسیار مناسب می باشد.
از آنجا که مدت زمان زیادی از عرضه این کدها نمی گذرد، پیدا کردن کد صفر و کار نکرده نیز در این پیش شماره بسیار آسانتر بوده و افراد می توانند حتی شماره های رند این کدها را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنند.
به همین خاطر کسانی که بنا به هر دلیلی از مسائل کاری گرفته تا پرستیژ اجتماعی به دنبال یک خط دائمی 0912 معتبر می گردند، بهتر است قبل از انتخاب هر پیش شماره ای نسبت به بررسی این شماره های مقرون به صرفه اقدام کنند. برای این کار افراد می توانند با مراجعه به وب سایت های معتبری همچون رندباز، شماره های موجود در این وب سایت را دیده و بعد از بررسی قیمت و مقایسه آنها، نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایند.





:: برچسب‌ها: دلایل خاص بودن سیم کارت 0912 ، مسائل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت ، سیم کارت ارزان 0912 ، قیمت سیم کارت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: