ره آورد نوزدهمین جشنواره برترین های روابط عمومی ایران
نوشته شده توسط : rondbaz

 

 

روز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱، «هجدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی» و «نوزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران» با حضور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

این مراسم که با پیام ویدئویی" خانم اتسوکو سوفی هارا رئیس و آقای فیلیپ سفر، دبیر کل انجمن بین المللی روابط عمومی،" ( IPRA ) آغاز شد و با سخنرانی دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داشت، با حضور و سخنرانی و ارائه مقاله توسط استادان برجسته ایرانی و خارجی و با موضوع قدرت و مدیریت شبکه ای در روابط عمومی در عصر روز سه شنبه ادامه داشت.

 

این سمپوزیوم بین المللی با حمایت انجمن بین المللی روابط عمومی ( IPRA ) برگزار شد و رئیس این انجمن در یک پیام ویدئویی ابراز امیدواری کرد تا سند نهایی این رویداد که حاوی خطوط اصلی در شکل دهی و توسعه روابط عمومی شبکه ای خواهد بود، در اختیار دست اندرکاران روابط عمومی جهان قرار گیرد و افق جدیدی فراروی روابط عمومی جهانی بگشاید.

 

فیلیپ شپرد ، دبیر کل انجمن بین المللی روابط عمومی، نیز در بخشی از پیام ویدئویی خود با تعریف مقوله ارتباطات پایدار گفت: "روابط عمومی یعنی مدیریت تصمیم گذاری بر اساس علایق بین سازمان ها و ارگان ها که درباره چیستی، چرایی و چگونگی صحبت می کند."

 

در این مراسم علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن استقبال از برگزاری چنین رویدادهایی، خواستار توجه هر چه بیشتر سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی به نقش روابط عمومی در زمینه ارتباط با افکار عمومی شد. ایشان فضای بین المللی رسانه ای را معادل جنگ تلقی کرد و بیان داشت: "به عبارتی وسط میدان جنگ روابط عمومی ها هستیم و در میدان رسانه با فکر و اندیشه طرف هستیم. "

 

مریم جلالی نیز با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در توسعه صنعت گردشگری، گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اختیار حاضران قرار داد و خواستار توجه به دستاوردهای نشست علمی در این حوزه در جهت نقش آفرینی روابط عمومی در سازمان ها شد.

در بخش معرفی برترین های این رویداد، عنوان برترین ها به دو اپراتور بزرگ کشور، اپراتور همراه اول و ایرانسل تعلق گرفت:

 

اپراتور همراه اول

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات، روابط عمومی اپراتور همراه اول با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی های علمی و تخصصی صورت گرفته موفق به دریافت "نشان ویژه روابط عمومی شبکه ای" شد. این نشان به دلیل اتخاذ رویکرد شبکه ای در حوزه ارتباطات و روابط عمومی استفاده بهینه از تکنیک های شبکه بندی، شبکه سازی و حرکت به سمت استقرار مدل روابط عمومی شبکه ای ( روابط عمومی هوشمند، دیجیتال و قدرت ارتباطی بر اساس سازماندهی شبکه ذینفعان و مخاطبان ) به همراه اول اعطا شد.

هم چنین این اپراتور بعد از جمع بندی و تصمیم هیات داوران، به عنوان "روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه ای" نیز معرفی گردید و لوح و تندیس این جشنواره تقدیم بزرگترین اپراتور فعال در کشور گردید.

 

اپراتور ایرانسل:

بر اساس اعلام اپراتور ایرانسل نیز، این اپراتور به دلیل کاربرد سیستم ها و رسانه های دیجیتال در ارتباط با جامعه، توجه به روابط عمومی آنلاین و استفاده از شبکه های اجتماعی در امور ارتباطی برای چندمین بار شایسته دریافت لوح تندیس نشان ویژه روابط عمومی دیجیتال گردید.

علاوه بر این به دلیل رعایت استانداردهای حرفه ای ( علمی- صنفی) و مدیریت راهبردی روابط عمومی، خلاقیت در کار و داشتن کیفیت و کمیت مناسب فعالیت ها در موضوع ارتباطات الکترونیکی و مجازی، تندیس و لوح " جایزه ملی روابط عمومی برتر" نیز نصیب این اپراتور گردید.

 

موضوع  روابط عمومی شبکه ای که در این رویداد بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و تلاش کرد تا با روش علمی- پژوهشی و مشارکت استادان ایرانی و خارجی و حمایت انجمن بین المللی روابط عمومی به یک جمع بندی علمی به عنوان یک رویکرد جدید در روابط عمومی دست پیدا کند؛ در شرایطی برگزار شد که دنیا با مفاهیمی مانند شبکه های اجتماعی و حوزه عمومی شبکه ای سروکار دارد. در این رویداد متخصصان رشته ارتباطات و روابط عمومی طی سخنرانی ها و کارگاه های تخصصی، آخرین یافته ها و دیدگاه ها های خود را در خصوص موضوع روابط عمومی در جهان شبکه ای برای حاضران در جلسه تشریح کردند.

هجدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با برگزاری دو کارگاه تخصصی با عناوین"  راهبردها و تکنیک های روابط عمومی شبکه ای " و " مدیریت و ساختار شبکه ای در روابط عمومی"  عصر روز سه شنبه به کار خود پایان داد.

 

 





:: برچسب‌ها: نشان ویژه روابط عمومی شبکه ای ، روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه ای ، راهبردها و تکنیک های روابط عمومی شبکه ای ، مدیریت و ساختار شبکه ای در روابط عمومی ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: