چگونه در راهپیمایی اربعین هزینه های ارتباطی خود را مدیریت کنیم؟
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها در فکر سفر عتبات عالیات هستند و به منظور اربعین امام حسن دوست دارند که به کشور عراق سفر کنند. بسیاری از مردم این روز ها در فکر این هستند که چگونه هزینه های سفر را با گرانی هایی که پیش آمده است کم کنند تا بتوانند با خیال آرامش به سفر بروند.مهرت مدیریت مالی یکی از چیز های بسیار مهمی است که  باید یاد بگیریم که در سفرهای خارجی درست هزینه کنیم.یکی از مدیریت هزینه های می توان بحث ارتباطات باشد یعنی استفاده یا از رومینگ بین الملل یا از سیم کارت کشور میزبان. امسال اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند بهترین خدمات بین المللی شان را برای کسانی که به عراق سفر می کنند بدهند تب با کم ترین هزینه بتوانند به سفر زیارتی خود به خاطر اربعین بروند.در کل رعایت بعضی از مسائل باعث کم شدن هزینه  ها می شود

یکی از این هزینه های غیر قابل اجتناب در هر سفر، هزینه های ارتباطی با دوستان و آشنایان می باشد که در صورت شناخت درست از تعرفه ها و انتخاب روش مناسب می تواند رقمی هم عرض هزینه ارتباط داخلی را برای شما رقم بزند. برای همین اگر قصد سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارید، پیشنهاد میشود حتما پیش از سفر از جزئیات بخش های مختلف هزینه های ارتباطی آگاهی پیدا کنید تا بتوانید با انتخاب ارزانترین روش، کمترین هزینه ممکن را برای برقراری ارتباط بپردازید.

 

در حال حاضر زائران می توانند برای برقراری ارتباط از دو روش زیر استفاده نمایند:

1.     استفاده از شماره خود در کشور عراق با فعال سازی رومینگ بین الملل

2.     خرید سیم کارت عراقی

 

اگر انتخاب شما برای ارتباط با عزیزانتان، استفاده از سرویس رومینگ بین الملل است، برای کاهش هزینه ها به نکات زیر توجه فرمایید:

·        از بسته ها و تعرفه های پیشنهادی اپراتورها که قبلا در خبرها اعلام شده، آگاهی پیدا کنید و با توجه به نیاز و مدت زمان سفر خود ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید.

·        هزینه تماس از ایران با زائران در عراق معادل تماس داخل شبکه همراه اول محاسبه می گردد.

·        روشن نمودن گوشی هوشمند در حالت رومینگ در کشور عراق رایگان می باشد، دریافت پیامک نیز هزینه ای برای شما به عنوان دریافت کننده پیام نخواهد داشت.

·        در حالت رومینگ بین الملل در صورت استفاده از سرویس های انتظار مکالمه ( Call Waiting )، انتقال مکالمه ( Call Forward ) و پیامگیر صندوق صوتی ( VMS ) هزینه اضافی برای شما در نظر گرفته می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت عدم نیاز؛ حتما پیش از سفر این سرویس ها را غیر فعال کنید.

 

·        با توجه به این که تماس های صوتی ورودی و خروجی برای شما هزینه خواهد داشت ( هزینه مکالمات بر اساس دقیقه بوده و از زمان شروع مکالمه محاسبه خواهد شد) به همین خاطر بهتر است در هنگام مکالمه به نکات زیر توجه کنید:

*     در حالت رومینگ، برای تماس های کمتر از 60 ثانیه، هزینه یک دقیقه کامل منظور می گردد، به همین خاطر بعد از پایان مکالمه حتما با زدن کلید قطع، از خاتمه یافتن تماس اطمینان حاصل کنید.

*     اگر ارتباط کامل برقرار نشد و در برقراری ارتباط اختلال وجود دارد، سریعا مکالمه را پایان دهید و در آن لحظه از شماره گیری مجدد خودداری نمایید.

*     با توجه به این که برقراری تماس بین دو زائر ایرانی در کشور عراق، برای هر دو طرف هزینه تماس خواهد داشت، سعی کنید مکالمات خود تا جای ممکن به صورت کوتاه و مختصر پایان دهید. زیرا اگر شما تماس گیرنده هستید، برای شما هزینه تماس خروجی در نظر گرفته می شود؛ در غیر این صورت به عنوان پاسخ دهنده به تماس هزینه تماس دریافتی به عهده شما خواهد بود.

زائران توجه داشته باشند که امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی در هنگام حضور در کشور عراق وجود نداشته و مشترک باید پیش از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ بین الملل خود را روشن نماید. به محض روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه رومینگ محاسبه می گردد؛ بنابراین بهتر است حتما از غیر فعال بودن اتصال خودکار و غیر ضروری به اینترنت در اپلیکیشن های خود اطمینان حاصل نمایید و برای مدیریت بهتر هزینه ها، از بسته های اینترنت پیشنهادی اپراتورها استفاده نمایید و به نکات زیر توجه کنید:

 

·        در مکان های عمومی و هتل ها از اینترنت عمومی یا WiFi استفاده نمایید. بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل در مناطق مرزی، کیوسک های ویژه ای برای اتصال رایگان به اینترنت برای همه زائران فراهم شده است.

·        استفاده از شبکه های اجتماعی تصویری و ویدئویی را حتی الامکان به هتل و مکان هایی که اینترنت عمومی دارند، اختصاص دهید. در صورت استفاده از اینترنت در این مکان ها گزینه Mobile Data و Data Roaming را در تنظیمات گوشی غیر فعال سازید.

·        گوشی خود را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار ندهید؛ حتی بهتر است قبل از سفر برای سیم کارت خود PIN CODE تعریف نمایید تا در صورت سرقت یا مفقودی از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید.

·        از قرار دادن گوشی در حالت Hotspot یا اشتراک اینترنت با سایرین خودداری نمایید، زیرا ممکن است هزینه های ناخواسته شما را به شدت افزایش دهد.

·        گزینه دانلود خودکار ویدیو، عکس و فایل صوتی و به روز رسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی هوشمند را از حالت خودکار یا Auto خارج نمایید.

 

البته علاوه بر استفاده از بسته ها و طرح های پیشنهادی، زائران می توانند با استفاده از" اپلیکیشن ایران من" به صورت رایگان در قالب یک پیام موقعیت مکانی خود را به اطلاع تمامی شماره های داخل و خارج از ایران برسانند. اپلیکیشن روبیکا نیز امکانات ویژه ای مانند برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی و صوتی و اشتراک گذاری موقعیت مکانی را برای زائران اربعین فراهم می سازد. استفاده از این اپلیکیشن ها در شرایط مختلف، شما را از برقراری تماس با دوستان بی نیاز می سازد و در نهایت هزینه های ارتباطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

در صورتی که زائران قصد خرید سیم کارت های عراقی را داشته باشند، بهتر است به توصیه های زیر توجه نمایند:

با توجه به اعلام اپراتورهای عراقی، قیمت سیم کارت های عراقی تقریبا یکسان بوده و هزینه تعرفه های خدمات نیز تفاوت چندانی با هم ندارد، ولی مهم ترین نکته در خرید سیم کارت های عراقی، تخفیف 50 درصدی اپراتورها برای هزینه مکالمات درون شبکه می باشد که این تخفیف ویژه می تواند هزینه ارتباطی زائرانی که به صورت گروهی و یا کاروانی مسافرت می کنند را کاهش دهد. بنابراین اعضای یک گروه، با خرید سیم کارت از یک اپراتور می توانند از تخفیف مکالمات درون شبکه ای بهره برده و در طول سفر از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرند.

 

با توجه به این که از ماه ها قبل برنامه ریزیهای زیادی از سوی اپراتورهای ایرانی و عراقی برای بالابردن سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه های ارتباطی زائران صورت گرفته، به نظر می رسد خدماتی که در این روزها ارائه می گردد، از کیفیت نسبی و تعرفه حداقلی برخوردار می باشد که در صورت توجه زائران به نکات بیان شده می تواند هزینه های ارتباطی را به کمترین مقدار ممکن برساند.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: