بهترین و اقتصادی ترین سیم کارت در راهپیمایی اربعین کدام است؟
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم ایران این روز ها در راه های کربلا هستند که به زیارت امام حسین بروند و شور بسیار زیادی هم در جامعه است . این روزها بسیاری که در تلاش هستند که بروند به کربلا بروند و بسیاری می خواهند بعد از دوسال که کرونا تمام شده است و دولت عراق اعلام کرده که امسال می خواهند اجازه وارد شدن به کرونا را بدهند.اپراتور ها در تلاش هستند که امسال به مردم خدمات رسانی ویژه کنند.اپراتورها در تلاش هستند که امسال رومینگ بین الملل ویژه ایی به مردم بدهند که مردم به راحتی بتوانند مکالمه بدهند.دسترسی به یک ارتباط پایدار و اینترنت در کشور عراق یکی از اصلی ترین دغدغه های زائران تبدیل شده است. زیرا برقراری ارتباط در کشوری که این روزها مقصد خیل عظیم زائران خواهد بود، چندان کار آسانی نیست و نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده می باشد.

فعال سازی رومینگ بین الملل و استفاده از شماره خود در کشور عراق، یکی از راحت ترین و بی دردسرترین راه های برقراری ارتباط با عزیزان و همسفران در طول این سفر می باشد. به همین خاطر همه اپراتورهای فعال در کشور این روزها، پیشنهادات ویژه ای در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود و رفاه بیشتر حال زائران تدارک دیده اند که در قالب تعرفه های تخفیفی و بسته های ویژه اینترنتی و .... ارائه شده است که شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین می توانند با بررسی آنها نسبت به انتخاب بهترین و به صرفه ترین شیوه ارتباطی اقدام نمایند.

در ادامه به بررسی تعرفه خدمات رومینگ و طرح ها و پیشنهادات اپراتورهای مختلف که تقریبا تا پایان شهریور ماه قابل استفاده میباشد؛ می پردازیم:

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور همراه اول در اربعین 1401

 

نوع خدمات

قیمت

هر دقیقه مکالمه دریافتی

6.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره ایران ( ثابت و موبایل )

9.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره عراقی

4.000 تومان

هر عدد ارسال پیامک به شماره ایرانی

1.300 تومان

هر مگابایت اینترنت

500 تومان

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور ایرانسل در اربعین 1401

 

نوع خدمات

تماس صوتی خروجی ( به ایران )

تماس صوتی ورودی ( از ایران )

تماس صوتی با کشور مقصد

ارسال پیامک

اینترنت همراه ( مگابایت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور رایتل در اربعین 1401

 

اپراتور

نوع سرویس

پیامک

مکالمه ( بر حسب دقیقه )

اینترنت ( به ازای هر کیلو بایت )

3G یا 3G/4G

ارسال

دریافت

تماس با ایران

دریافت تماس

تماس داخلی

استفاده از سرویس دیتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رایگان

125.000 ریال

79.000 ریال

125.000 ریال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رایگان

1.390.000 ریال

1.000.000 ریال

1.060.000 ریال

9.082.03

 

جدول فوق نشان می دهد که تعرفه خدمات رومینگ دو اپراتور همراه اول و ایرانسل کاملا یکسان می باشد ولی با توجه به این که این دو اپراتور، با هر سه اپراتور فعال در کشور عراق (Zain، Asiacell و Korek ) قرارداد رومینگ داشته، قطعا کاربران آنها از آنتن دهی بهتری در کشور عراق برخوردار می باشند که توجه به این امر در شرایطی که عراق میزبان صدها هزار مسافر می باشد، بسیار مهم و ضروری است. علاوه بر این تعرفه هزینه های رایتل به مراتب بسیار بیشتر از دو اپراتور همراه اول و ایرانسل می باشد که این موضوع می تواند ارتباطات با صرفه تر و ارزان تری را برای کاربران به ارمغان خواهد داشت.

بنابراین در شرایطی که زائران بخواهند بدون خرید بسته تنها با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل با دوستان و عزیزان خود در ارتباط باشند، بدون شک کاربران سیم کارت همراه اول و ایرانسل از یک ارتباط پایدارتر و مقرون به صرفه تری برخوردار خواهند بود.

بسته های اینترنت ارائه شده از سوی اپراتورها ویژه راه پیمایی اربعین:

امسال نیز مانند سال های گذشته، اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه بسته های اینترنتی علاوه بر تسهیل ارتباطات زائران، هزینه های ارتباطی آنها را نیز کاهش دهند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

 

بسته های اینترنت اپراتور همراه اول در اربعین 1401

 

نوع بسته

هدیه

حجم ( مگابایت )

مدت اعتبار

قیمت

بسته دیتای نامحدود

25 دقیقه به همراه 250 عدد پیامک

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته دیتای 150 مگابایت

10 دقیقه به همراه 50 عدد پیامک

150

7 روز

100.000 تومان

 

بسته های اینترنت اپراتور ایرانسل در اربعین 1401

 

حجم بسته

قیمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابایت

250،000 تومان

هفت روز

یک گیگابایت

390.000 تومان

هفت روز

 

بسته های اینترنت اپراتور رایتل در اربعین 1401

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قیمت

اپراتور مقصد

50 مگابایت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابایت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابایت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گیگابایت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

بر اساس جدول فوق، زائران می توانند در سفر معنوی اربعین تنها با خرید یک بسته اینترنتی، با خیالی آسوده و هزینه ای مقرون به صرفه با عزیزان و نزدیکان خود در ارتباط باشند. ولی در مقام مقایسه در حال حاضر بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی رایتل اقتصادی تر و به صرفه تر از بسته های پیشنهادی دو اپراتور دیگر خواهد بود. زیرا علاوه بر تنوع بسته های ارائه شده و قیمت منصفانه تر و ارزانتر، کلیه بسته ها مدت زمان بیشتری اعتبار داشته و این موضوع می تواند برای زائرانی که قصد دارند مدت زمان بیشتری را در عراق سپری کنند، مطلوب تر باشد.

البته نکته مهم در خصوص بسته های اینترنت همراه اول، هدیه بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که این امکان را به کاربران می دهد تا علاوه بر استفاده از اینترنت، امکان ارسال پیامک و برقراری مکالمه صوتی را نیز داشته باشند، هر چند که به نظر می رسد این موضوع باعث افزایش قابل توجه قیمت این بسته ها نیز گردیده است.

 

اپلیکیشن روبیکا

علاوه بر خدمات بیان شده، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به عنوان اصلی ترین سهامداران سوپر اپلیکیشن روبیکا، با هدف تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی، طرح ویژه ای را برای کاربران روبیکا ارائه داده اند که بر اساس آن مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند تا 30 شهریور ماه 1401 در کشور عراق از اینترنت رایگان با حجم محدود بهره مند گردند. بر این اساس کاربران می توانند برای برقرای تماس صوتی و ارسال پیام متنی نامحدود، پیام صوتی و اشتراک موقعیت مکانی با یکدیگر از روبیکا استفاده نمایند.

برای این کار زائران اربعین حسینی می توانند با نصب نسخه جدید یا بروزرسانی اپلیکیشن روبیکا، وارد بخش پیام رسان اپلیکیشن روبیکا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. کاربران روبیکا می توانند با استفاده از سیم کارت های همراه اول و سیم کارت ایرانسل به صورت مستقیم با خطوط ثابت یا همراه ایرانی، تماس صوتی رایگان برقرار نمایند، بدون این که لازم باشد شخص دریافت کننده تماس، روبیکا را بر روی گوشی هوشمند خود نصب داشته باشد.

به این صورت افراد می توانند بدون نیاز به تهیه بسته رومینگ و پرداخت هزینه اضافه با انتخاب گزینه تماس صوتی اپلیکیشن روبیکا در کشور عراق با تلفن ثابت یا همراه عزیزان خود در ایران تماس برقرار کنند.

بنابراین اگر قصد سفر به عراق را دارید، پیشنهاد می شود با توجه به نیاز خود، پیش از سفر یکی از پیشنهاد های تدارک دیده شده از سوی اپراتورها را انتخاب نموده و با فعال نمودن سرویس رومینگ بین الملل، در طول این سفر معنوی از یک ارتباط پایدار و ارزان لذت ببرید.

 





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: