همه آنچه که باید در مورد سیم کارت انارستان بدانید
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها بسیاری از کودکان خواهان گوشی هستند و والدین هم به خاطر پاندمی کرونا و مدارس که آنلاین هست برای آنها می خرند اما نگرانی اصلی والدین اینترنت و محتوا هایی است که فرزندان خود می بینند یا می خوانند همه این موضوعات جز دغدغه های اصلی والدین هست و بسیاری با مراقبت های بسیار عالی این خطر را برای کودکان خود رفع می کنند این روز ها بسیار از خانواده ها از سیم کارت های انارستان استفاده می کنند که بسیار خوب است و بسیار میتواند برای فرزندان کاربردی باشد و بسیار خوب است و مقرن و به صرفه است.ولی با توجه به این که از نظر آنتن دهی تفاوتی بین سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول وجود نداشته و مشترکین اعتباری همراه اول تقریبا از تمامی خدمات و سرویس های این اپراتور بهره مند می گردند، رفته رفته این سیم کارت ها نیز جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کرده و معتبر گشتند.

از آن زمان تا کنون همراه اول، در دوره های مختلف با در نظر گرفتن نیاز کاربران سیم کارت های متنوعی را طراحی نموده که مخصوص کاربران بخصوصی بوده و آنها می توانند به فراخور حال، از آن بهره مند گردند. یکی از این سیم کارت های اعتباری همراه اول، سیم کارت انارستان می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.

 

 

سیم کارت انارستان چه نوع سیم کارتی است؟

با توجه به گستردگی فضای اینترنت و محتواهایی که در آن وجود دارند، همه والدین نسبت به محتوای مناسب سن کودکان و نوجوانان، دغدغه همیشگی داشته و به دنبال راهکاری برای ایمن ساختن این فضا می باشند. به همین خاطر همراه اول، تلاش نموده است تا با ارائه سیم کارت انارستان محیطی جالب و جذاب را برای ورود و رشد کودکان ایجاد کرده و تا جای ممکن از آسیب ها و فشارهای دنیای بزرگ و پیچیده اینترنت بکاهد.

سیم کارت انارستان در اصل یک سیم کارت اعتباری رایگان همراه اول است که برای کودکان 6 تا 18 ساله ایرانی طراحی شده تا ضمن پاسخگویی به نیازهای مکالمه، پیامک و دیتا، بهره برداری از فضای امن اینترنت پر سرعت نسل چهارم را برای این گروه سنی فراهم آورد.

 

سیم کارت انارستان برخلاف سیم کارت های کودک که معمولا یکی از والدین از طریق کد  USSD امکان دسترسی به مکالمه، پیامک و یا اینترنت کودک را محدود می کند، یک سیم کارت با قابلیت های تعریف شده می باشد که دارای سر شماره اختصاصی کودک و نوجوان بوده و بعد از 18 سالگی فرزند، مالکیت آن به صورت خودکار به فرزند منتقل می شود. بنابراین علاوه بر حفظ شماره، نوع سیم کارت به اعتباری همراه اول تغییر وضعیت یافته و محتوای اینترنت آن نیز به اینترنت معمولی تغییر می یابد.

 

سیم کارت انارستان کاملا مشابه سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول بوده و امکان برقراری ارتباط این سیم کارت با سایر اپراتورها و خطوط تلفن ثابت وجود دارد. علاوه بر این امکان ارسال پیامک به سایر اپراتورها، نیز در سیم کارت انارستان وجود دارد. حتی امکان رجیستری کردن گوشی هوشمند نیز برای سیم کارت های انارستانی وجود دارد، البته سیم کارت به نام والد ثبت نام کننده سیم کارت؛ رجیستر خواهد شد.

 

 

سرویس های اختصاصی سیم کارت انارستان

سیم کارت انارستان دارای بسته اختصاصی و محتوای ویژه کودک و نوجوان می باشد که به صورت غیر مستقیم بر دسترسی کاربر نظارت می کند. علاوه بر این سرویس های متنوع دیگری نیز در سیم کارت انارستان با قابلیت رده بندی آنها از سوی والدین وجود دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم:

 

·        سرویس چی خوبه : این سرویس که با هدف رده بندی خدمات محتوای کودک و نوجوان طراحی شده، امکان انتخاب بهترین بازی و انیمیشن از سوی والدین برای کاربر را فراهم می کند.

·        سرویس نارلیگا: سرویس مسابقات آنلاین انارستان محیطی سالم برای تفریح و سرگرمی کاربران می باشد که نه تنها بازیهای مهیج و سرگرم کننده را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد بلکه تلاش می کند تا رقابت واقعی و آموزنده را نیز به آنها بیاموزد.

·        سرویس نارتون: در این سرویس نرم افزارها و پلتفرم های ارائه محتوای ویدئویی در دسته بندی های مختلف در زمینه انیمیشن وجود دارد.

 

امکان تماس رومینگ در سیم کارت انارستان

در سیم کارت انارستان، امکان تماس رومینگ و بین الملل نیز وجود دارد، بنابراین تماس های مشترکین این سیم کارت هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با تعرفه رومینگ و به ازای هر دقیقه 28،600 تومان محاسبه خواهد شد.

 

در مورد تماس های بین الملل و برقراری تماس با خارج از کشور نیز مشترکین انارستانی باید به سایت همراه اول به آدرس http://mci.ir//international-call  مراجعه نمایند و از تعرفه کشور مقصد مطلع گردند، زیرا نرخ تعرفه هر کشوری متفاوت خواهد بود. البته مشترکین توجه داشته باشند به هزینه مکالمات، هزینه یک دقیقه مکالمات شهری ( 89.9 تومان ) بعلاوه 9%  مالیات نیز اضافه می گردد.

 

محدودیت های سیم کارت انارستان

با وجود آن که پیامک های مربوط به کد فعال سازی جهت ثبت نام در اپ های خارجی به سیم کارت های انارستان ارسال می گردد، ولی به خاطر حساسیت سنی کاربران این نوع سیم کارت، محدودیت هایی نیز برایشان وجود دارد. مثلا سیم کارت های انارستان دارای سر شماره اختصاصی 0994 بوده که مخصوص کودک و نوجوان می باشد و پیامک های تبلیغاتی بالک دریافت نمی کنند. علاوه بر این امکان ترابرد پذیری در سیم کارت انارستان به علت ارائه محتوای اختصاصی در این سیم کارت وجود ندارد. امکان تبدیل سیم کارت های انارستان از حالت اعتباری به دائمی نیز مقدور نمی باشد.

 

نحوه انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم

قابلیت های سیم کارت های انارستان در بسیاری موارد شبیه سیم کارت های اعتباری می باشد و خدماتی مانند ثبت نام، فعال سازی، قطع سیم کارت، تغییر آدرس، صدور سیم کارت المثنی و تبدیل سیم کارت نسل سوم به یوسیم را می توان در دفاتر همراه اول انجام داد.

البته برای انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم کاربران می توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر همراه اول از روش های ذیل نیز استفاده نمایند:

 

·        سامانه پیامکی 8962

برای استفاده از سامانه پیامکی، مشترک باید کد پستی آدرس مورد نظر جهت دریافت یوسیم را به سرشماره 8962 ارسال کند. سپس از مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته می شود و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم به صورت رایگان برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        تماس از طریق شرکت پست و مخابرات استان

در این روش ابتدا از سوی همراه اول پیامکی با هدف اطلاع رسانی و معرفی شرکت پست به عنوان پیمانکار همراه اول برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری که گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را دارند، ارسال می گردد. سپس از طریق مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته و بعد از ارائه توضیحات لازم در خصوص چگونگی تعویض رایگان یوسیم و مزایای آن، در صورت تمایل درخواست مشترک را ثبت نموده و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم را به آدرس اعلامی مشترک ارسال می نماید. بعد از ارسال سیم کارت یوسیم، از سرشماره همراه اول پیامک تشکر برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        مراجعه به فروشگاه ها و دفاتر مشترکین

کاربران می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و فروشگاه های همراه اول جهت تعویض سیم کارت انارستان به یوسیم می اقدام نمایند.

 

نحوه دایورت کردن شماره در سیم کارت انارستان

در سیم کارت های انارستان مانند سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول امکان دایورت کردن شماره وجود دارد که برای این کار لازم است؛ کاربر در قسمت تنظیمات یا Settings   گوشی هوشمند، گزینه انتقال تماس یا  call divert را انتخاب نماید. البته کد دستوری *21 * نیز در اختیار مشترکین انارستانی می باشد که کاربران باید مطابق این الگو عمل نمایند:  call # ( شماره ثابت ) *21 * که در این دستورالعمل باید شماره ثابت با کد هر شهر وارد گردد.

 

تعیین تکلیف سیم کارت انارستان در صورت فوت صاحب خط

با در نظر گرفتن این موضوع که معمولا صاحب سیم کارت انارستان یکی از والدین می باشد، در صورت فوت صاحب سیم کارت، دو امکان وجود خواهد داشت:

1. اگر کاربر سیم کارت تنها ورثه متوفی باشد، می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر شناسنامه، سیم کارت فعال انارستان ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال اقدام نماید.

2. اگر ورثه بیش از یک نفر باشد

لازم است همه وراث با مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر کارت ملی، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره) نسبت به تنظیم سند نقل وانتقال به نام والد دیگر اقدام نمایند.

البته امکان تنظیم وکالت نامه هم وجود دارد که در آن صورت باید همه وراث به یکی از دفاتر رسمی مراجعه نموده و وکالت نامه فروش تنظیم نمایند. سپس وکیل با ارائه مدارک لازم (گواهی حصر وراثت، ارائه اصل وکالت نامه فروش، اصل و تصویر کارت ملی وکیل نماینده، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال به نام والد دیگر اقدام نماید.

 

نحوه پیگیری مزاحمت تلفنی در سیم کارت انارستان

مشترکین انارستانی مانند کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول در صورت داشتن مزاحم تلفنی می توانند به مراکز تلفن ثابت ( ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول در تهران ) و ادارات مشترکین ( سایر استان ها ) مراجعه نموده و با ارائه اصل کارت شناسایی معتبر ( شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه ) و تکمیل فرم مربوطه جهت پیگیری و رفع مزاحمت اقدام نمایند.

کانال  های ارتباطی مشترکین با انارستان از روش های ذیل می باشد:

·        تماس با شماره 02149261000

·        از طریق وب سایت انارستان به آدرس www.anarestan.com

·        کانال اینستاگرام سیم کارت انارستان  @anarestan.com

·        کانال پشتیبان تلگرام سیم کارت انارستان http://t.me/anarestan-products

 





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: