قانونی بودن حذف بسته های پر مصرف اینترنت ایرانسل و همراه اول
نوشته شده توسط : rondbaz

در این چند وقت اخیر صحبت هایی در مورد افزایش قیمت بسته های اینترنت از سوی اپراتورهای سیم کارت بوده است. از زمانی که در مجلس طرح صیانت بحث اش آغاز شد تا به امروز که این طرح هنوز قابل اصلاح و انجام است . اپراتور های سیم کارت در پی افزایش قیمت بوده اند که بار ها توسط نهاد های مربوطه رد شد.بعد از صحبت های وزیر ارتباط که زیر ساخت های اینترنت بسیار قدیمی و فرسوده شده است این بهانه را به اپراتور های سیم کارت برای افزایش قیمت بسته های خودشان داد. حالا بعد از گذشت چند هفته از عید  اپراتور های سیم کارت به وعده های خودشان جامه عمل پوشانده و بعضی به صرفه ترین بسته های خود را یا حذف کرده یا افزایش قیمت داده است .این کار که برای مردم بسیار ناراحت کننده بود ه است. اما مجوز این کار را دولت به اپراتور ها از طریق نهاد تنظیم مقررات رادیویی داده است و باید دید واکنش دولت به این خبر چگونه است

موضوع افزایش قیمت تعرفه اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل پس از شاتل و مخابرات، که بعد از صحبت های اخیر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم اصلاح تعرفه اینترنت صورت پذیرفته، به باور بسیاری از کاربران قطعا با طرح صیانت از فضای مجازی ارتباط خواهد داشت.

البته بر اساس بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات که در ذیل خواهد آمد، حذف بسته ها بر اساس اعلام قبلی بوده است.

با سلام

به اطلاع می رساند با توجه به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنتی از فردا یک شنبه تاریخ 21/01/1401 حذف می گردد و تا زمان ارائه بسته های جدید از سمت اپراتورها بسته ای ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.

 

بسته های حذف شده اپراتور ایرانسل

بسته هفتگی 6 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته 2 ماهه 20 گیگابایت

بسته 6 ماهه 36 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت

بسته 3 ماهه 18 گیگابایت

بسته 6 ماهه 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 5 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته سه ماهه 24 گیگابایت

بسته یک ساله 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته چهار ماهه 25 گیگابایت

بسته یک ساله 72 گیگابایت

بسته 2 ماهه 15 گیگابایت

-

-

 

بسته های حذف شده همراه اول

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 10 گیگابایت + 1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 25 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 70 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 15 گیگابایت + 5/1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 180 روزه 35 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 60 روزه 18 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 16 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 45 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 120 روزه 25 گیگابایت 

 

طی پیگیری های صورت گرفته توسط تجارت نیوز از یکی از اپراتورها، علت این امر را این گونه بیان داشتند:

به نظر می رسد  با توجه به عدم تغییر تعرفه ها از سال 95 و افزایش هزینه تامین اینترنت در یک سال اخیر به ویژه اینترنت ثابت، درآمد اپراتورها در چند سال اخیر افزایشی نداشته و سازمان تنظیم مقررات را بر این داشت تا امسال افزایش تعرفه را اعمال نماید. هر چند که رگولاتری برای اینترنت کف و سقف قیمت در نظر گرفته و سقف قیمت برای سیم کارت های دائمی 4/0 رئال و برای سیم کارت های اعتباری 6/0 ریال می باشد که در این صورت قیمت هر یک گیگ اینترنت برای سیم کارت های دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت های اعتباری 60 هزار تومان خواهد بود.

طبق قانون رگولاتوری، هر اپراتور می تواند هر گیگ اینترنت را در بازه قیمتی 40 تا 60 هزار تومان بفروشد، ولی با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم و فضای رقابتی موجود در بین اپراتورها در حال حاضر قیمت اینترنت در پایین ترین سطح ارائه می گردد که در نهایت اپراتورها برای جلوگیری از ورشکستگی، کمی قیمت اینترنت را افزایش می دهند.

شاید به همین خاطر اکنون تعدادی از بسته های شاتل، مخابرات، همراه اول و ایرانسل و رایتل حذف شده و هنوز افزایش قیمتی صورت نپذیرفته است. البته باید منتظر ماند و دید چه بسته ها و طرح هایی جایگزین بسته های قبلی خواهد شد، آیا بسته های پر حجم و اقتصادی همراه اول و ایرانسل با قیمتی بالاتر برمیگردد یا برای همیشه حذف خواهند شد؟

ماجرای حذف بسته های پر مصرف اینترنت همراه، باعث به وجود آمدن نگرانی هایی از سوی کاربران و مصرف کنندگان شده است و واکنش هایی از سوی آنها در فضای توییتر به همراه داشته است. مثلا یکی از کاربران با کنایه اشاره ای به طرح صیانت داشته و گفت:"به دستور سازمان تنظیم مقررات و رادیویی بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول موجود در عکس از فردا حذف می شوند. صیانت و خیلی مویرگی شروع کردن." و یا به نظر کاربر دیگر" ایرانسل و همراه اول خیلی چراغ خاموش بسته ها رو گرون کردن و بعضی از بسته ها رو حذف کردند. بسته 10 گیگ یک ماهه ایرانسل که قیمتش بود 32 تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گیگ ماهانه به قیمت 25 تومن اومده! واقعا متاسفم...."

به نظر می رسد افزایش سه برابری قیمت مصرف اینترنت در کشور، برای توسعه زیر ساخت ها و آنتن های جدید ضروری است که اگر این امر تحقق پیدا نکند، کیفیت اینترنت بهبودی نخواهد داشت و مشکل کندی اینترنت  هم چنان پابرجاست.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: