نوا 9 هواوی به سرعت جت شارژ می شود
نوشته شده توسط : rondbaz

در این روز ها که پاندمی کرونا سایه افکنده به زندگی آدم ها نیاز به گوشی همراه یکی از اولویت های آدم ها شده است و نیاز به این وسیله بیشتر از هر زمان دیگر به چشم می خورد. در این روز ها هم اپ ها و بازی هایی آمده که باعث شده تا حوصله مردم از بین نرود و با گوشی هایشان کارکنند.

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش فوق العاده فناوری، تمام اجزاء و بخش های این دستگاه های هوشمند نسبت به گذشته کاملا تغییر یافته و از قابلیت و ظرفیت های به روز تری برخوردار گشتند. مثلا ظرفیت باتری گوشی های هوشمند تا همین 5 سال پیش به زحمت به 2000 میلی آمپر می رسید که با توجه به اندازه صفحه نمایش و امکانات گوشی های هوشمند، در آن زمان ظرفیت قابل توجه و مناسبی بود.

ولی در حال حاضر که گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر و نرخ به روز رسانی بالاتر، مصرف باتری بیشتری دارند و امکانات مختلف مربوط به اتصالات و شبکه، سخت افزار قوی و دوربین های پیشرفته، گوشی های هوشمند را پر مصرف تر از قبل کرده است؛ لزوم تعادل بین ظرفیت باتری و قابلیت های گوشی های هوشمند احساس می شود.

به همین خاطر برندهای مختلف در طول این سال ها تلاش کردند تا به سراغ باتری های بالای 4000 یا 5000 میلی آمپر ساعت رفته و با بالا بردن ظرفیت باتری و سرعت شارژ مجدد آن، قابلیت گوشی های هوشمند را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ولی در سر راه رسیدن به این تکنولوژی، یک چالش بزرگ و اساسی وجود داشت. چرا که در صورت بالا بردن حجم باتری، وزن گوشی افزایش می یافت و با کاهش وزن گوشی هوشمند، ظرفیت باتری مشکل ساز میشد.

بنابراین موضوع باتری به عنوان منبع تغذیه و نقطه مشترک گجت های هوشمند، در طول سالها یکی از چالش های مهم شرکت های تولید کننده محصولات دیجیتالی بوده و آنها تلاش می کنند تا محصولی تولید کنند که هم از ظرفیت بالای باتری و هم  از سرعت شارژ فوق العاده ای برخوردار باشد.

در سال های اخیر محصولات جدید برندهای مختلف بیانگر تلاش های شرکت های تولیدکننده برای حفظ تعادل بین ظرفیت باتری و وزن گوشی های هوشمند می باشد که گوشی موبایل نوا 9 به عنوان جدیدترین عضو خانواده نوا، یک نمونه کامل و تقریبا بی نقص در این زمینه می باشد. این گوشی هوشمند با ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعتی که در نگاه اول ظرفیت چندان بالایی به نظر نمی رسد، نسبت به بسیاری از گوشی های هم رده اش هم از وزن متعادل تری برخوردار بوده و هم سرعت شارژ مجدد باتری آن به میزان قابل توجهی بالاتر می باشد.

نرخ به روز رسانی این گوشی هوشمند  120 هرتز و از نوع دینامیک می باشد. این قابلیت منحصر بفرد که حتی در بسیاری از گوشی های رده بالاتر هم مشاهده نمی شود ؛به کاربر این امکان را می دهد تا در زمان تماشای فیلم یا اجرای نرم افزار های خاص روی گوشی؛ نرخ آن را تا 120 هرتز بالا برده و در زمان های دیگر این عدد تا 60 هرتز کاهش می یابد.

بهره مندی  محصول جدید نوا 9 از رابط کاربری EMUI 12 که یک رابط بسیار سبک بوده و بر پایه اندروید 11 ساخته شده، سبب شده تا دمای بدنه این گوشی هوشمند حتی در زمان بازی کردن هم داغ نشود. این رابط کاربری به این گوشی هوشمند کمک می کند تا به اندازه نسخه اولیه اندروید 11  از حداکثر توان سخت افزارها مانند پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی برای ارائه یک عملکرد روان استفاده نکرده و در نتیجه دوام باتری را به میزان قابل توجهی بالا می برد. به همین خاطر باتری نوا 9 در هنگام پخش ویدئو تا 25 ساعت دوام می آورد که این میزان دوام با گوشی های هوشمند مجهز به باتری با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعتی برابری می کند.

علاوه بر این گوشی های هوشمند نوا 9 از سرعت شارژ سوپر شارژ هواوی برخوردارند که این سرعت شارژ در نوع خود بی نظیر و فوق العاده می باشد. چرا که در حالت عادی با استفاده از یک شارژر 66  واتی و کابل شارژ 6 آمپری، شارژ آن در زمانی کمتر از 40 دقیقه ( 38 دقیقه ) از صفر به صد در صد خواهد رسید. البته برای کاربرانی که معمولا زمان کافی برای شارژ گوشی نداشته و به دنبال تکنولوژی سوپر شارژ هستند،گوشی هوشمند نوا 9 با بهره مندی از این تکنولوژی، تنها طی 18 دقیقه از شارژ صفر به 60 درصد می رسد که برای مصرف یک روز کامل مناسب بوده و پاسخگوی تمام نیازهای یک کاربر معمولی می باشد.

با توجه به این که در بسته بندی نوا 9 شارژر سوپر شارژ 66 واتی هواوی به همراه یک کابل  USB Type-C با قدرت انتقال جریان 6 آمپری وجود دارد، پس  برای رسیدن به چنین سرعتی نیاز به صرف هزینه بالا و خرید شارژر و کابل جداگانه نداشته و تنها با خرید این محصول می توانید از کلیه امکانات و قابلیت های آن بهره مند گردید.







:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: