سرویس های اضطراری اپراتور ایرانسل
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت های اعتباری از مزایای بسیار بالایی برخوردارند مانند اینکه شما میتوانید به راحتی هزینه های سیم کارت خود را کنترل کنید اما در مورد سیم کارت های دائمی چنین چیزی ممکن نیست برای مثال شما با توجه به شرایط اقتصادیتون تصمیم میگیرید که در ماه جاری تنها یک بسته ی اینترنتی مصرف کنید و با مدیریتش تا آخر ماه اینترنت داشته باشید حال اگر در اواسط ماه این بسته تمام شد دیگر اقدام به تمدید آن نکنید اما در مورد سیم کارت ها دائمی این کار بسیار سخت است چرا که بسته ها تمدید خودکار میشود و جون سیم کارت دائمی میباشد اعتبار شما قطعا به اندازه ی آن بسته مافی است همچنین اگر تمدید خودکار را لغو کرده باشید بازهم به مشکل برمیخورید چراکه اینترنت با تعرفه ی آزاد حساب میشود که هزینه ای سنگین را به همراه دارد 

درست است که موارد ذکر شده مزایای سیم کارت های اعتباری بود اما این سیم کارت ها معایبی را هم دارا هستند برای مثا شما در زمانی نیاز به برقراری تماسی فوری دارید اما شارژ اعتباری نداشته باشید 

اپراتور ایرانسل در این مورد برای کاربران خود شرایط را در نظر گرفته کهه به آن میپردازیم

 

خدمات اضطراری اپراتور ایرانسل

 

اپراتورهای مختلف فعال در کشور برای شرایط اضطراری خدماتی به نام "شارژ اضطراری"و "اینترنت اضطراری" رافراهم نموده اند که کاربران می توانند با گرفتن یک کد دستوری خاص و یا با ورود به اپلیکیشن مدیریت سیم کارت آن را فعال سازند. در این سرویس نیاز به پرداخت آنی هزینه نبوده کاربران می توانند به سرعت از سرویس اضطراری استفاده کنند.

نحوه فعال سازی این خدمات برای اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

سرویس امداد رسان ایرانسل

مشترکین اعتباری سیم کارت ایرانسل برای بهره مندی از"شارژ اضطراری" و"اینترنت اضطراری" سرویس امداد رسان در اپلیکیشن ایرانسل من، صفحه اصلی ، اینترنت اضطراری و یا شارژ اضطراری را انتخاب نمایند.

 

سرویس میزبان تماس و میزبان پیامک ایرانسل

این سرویس برای تماس های اضطراری مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل با دوستان و آشنایان طراحی شده است و افراد می توانند در مواقعی که امکان پرداخت هزینه تماس را ندارند، از این سرویس استفاده کنند. این سرویس که برای پیامک هم فعال میباشد، فردی که با او تماس گرفته می شود، هزینه برقراری ارتباط را تقبل می نماید. در این سرویس مخاطب تماس ابتدا به یک سیستم گویا وصل شده و در صورت قبول هزینه تماس، ارتباط شما با او برقرار می شود.

 

سرویس با من تماس بگیرید ایرانسل

این سرویس هم یکی دیگر از خدمات ایرانسل برای مشترکینی است که به خاطر عدم موجودی در کارت بانکی و یا همراه نداشتن پول نمی توانند سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنند. این مشترکین می توانند با ارسال پیامکی رایگان به هر مشترک ایرانسلی از او درخواست تماس نمایند.

سرویس " لطفا با من تماس بگیرید" فقط مختص به مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد و سایر اپراتورها این خدمت را ارائه نمی دهند.

 

سیستم گفتگوی ناهمگام یا سیستم Poc

سیستم گفتگوی ناهمگام یا PoC (Push to talk over cellular) امکانی است که مشترکین می توانند با فشار دادن و نگه داشتن یک دکمه، مستقیم با هم مکالمه صوتی و حتی چند رسانه ای (عکس، پیام و ویدئو) برقرار نمایند. این سیستم در مواقع اضطراری که اطلاع رسانی و مدیریت تماس حیاتی است، با دکمه ( Push to talk) برقراری تماس را امکان پذیر می سازد. گیرنده تماس نیز بدون نیاز به پاسخگویی ارتباط فعال و مستمری را خواهد داشت.

استفاده از این سرویس برای تماس های فرد به فرد و گروه به گروه امکان پذیر بوده و در مراکزی مانند بیمارستان ها، آتش نشانی، مراکز مدیریت بحران و ... پرکاربرد است. این سیستم که با استفاده از تجهیزات اختصاصی (دستگاههای بی سیم) و اپلیکیشن موبایل برقرار می گردد، از امنیت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاملا برای ارتباطات حساس سازمانی مناسب می باشد.

 

سرویس تماس اضطراری

 

به دلیل سهولت حفظ کردن شماره های کوتاه و رند، شماره تماس های امدادی در سراسر دنیا معمولا سه رقمی انتخاب می شوند تا افراد در شرایط بحرانی نیز به آسانی با آنها تماس بگیرند. ولی با وجود همه تمهیدات در نظر گرفته، میتوان شرایطی را در نظر گرفت که فرد حادثه دیده بنا به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشد و یا توانایی تماس گرفتن برایش مقدور نباشد، در این شرایط خاص لازم است که راهکارهای پیشرفته تری در اختیار کاربران قرار گیرد. 

در حال حاضر اتحادیه اروپا با همکاری اپراتورهای مخابراتی و مراکز امدادی در تلاش است تا سامانه ای به نام تماس اضطراری و یا (e-call) را راه اندازی نماید. در این سیستم خودروها به سنسورهایی مجهز می شوند که در زمان بروز حادثه به سامانه تماس اضطراری متصل شده و به مراکز اورژانس و دیگر مراکز امداد اطلاع رسانی می کند. این سامانه با ارسال مختصات محل تصادف به تیم های امدادی نزدیک محل حادثه، زمان و مکان دقیق حادثه را اطلاع رسانی می کند. این سرویس که با استفاده از اینترنت چیزها ( IOT ) کار می کند، در آینده می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تصادفات جاده ای نقش اساسی ایفا کند. 

حساسیت شرایط اضطراری برای حوادث پیش بینی نشده ای مانند سیل، زلزله، طوفان و... بر کسی پوشیده نیست. سرعت اطلاع رسانی در این شرایط برای کم کردن صدمات و خسارات احتمالی قبل از وقوع حادثه می تواند بسیار کارگشا باشد. اپراتورهای مخابراتی در چنین شرایطی با رایگان کردن هزینه مکالمه و دیتا، می توانند کمک بسیار زیادی به نیروها و سازمان های امدادی داشته باشند. واکنش سریع و گسترده امدادرسانان در کنار اطلاع رسانی تخلیه، آموزش های پزشکی، اعلام هشدار اپراتورهای مخابراتی راهکاری مناسب برای کم کردن صدمات ناشی از اینگونه حوادث خواهد بود. 

 

 





:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز , شارژ اضطراری ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: